Hallo allemaal!
Hier een vraag over een ziekenhuisbevalling en de kamer. Voor de moeders die in het ziekenhuis gaan bevallen of er ervaringen mee hebben..
Inmiddels zijn we aangekomen bij de informatie gesprekken over de bevalling. Ik beval in het ziekenhuis met een geplande keizersnede. Nu zijn we heel goed begeleid en geholpen en heel blij met dit ziekenhuis. Ik schrok wel een beetje van de mogelijkheid van het delen van een kamer. Ze proberen wel eerst iedereen een eenpersoonskamer te geven. Maar bij drukte, lukt dat niet. En die kans is groot. Ik snap dat er veel drukte is en het zorgpersoneel hier niks aan kan doen. Maar als ik er aan denk dat ik en mijn baby na zo’n buik operatie bij een ander op de kamer lig met ook haar (huilende)baby, lijkt me dit heel onrustig. Na een keizersnede kan je ook nog niks… zoals naar de wc gaan en andere handelingen… het lijkt me allemaal niet prettig met vreemden erbij. Laat staan dat er ook nog bezoek langs komt van de andere kraamvrouw. Het lijkt me allemaal heel onrustig en ongemakkelijk.
Hoe kijken jullie daar tegenaan? Zijn er moeders met deze ervaringen?