15 Reacties

6 dagen geleden

Adam! Prachtig 🤩

6 dagen geleden

Ik gok dat de meeste mensen net zo heerlijk onwetend zijn als ik en er pas na een google zoektocht achter kwamen dat Adam niet perse een Christelijke naam is 😅 Dus dan zou ik voor Zayn gaan 🤔

6 dagen geleden

Reactie op Chibi24

Ik gok dat de meeste mensen net zo heerlijk onwetend zijn als ik en er pas ...
Oh dat weet ik niet zeker of het christelijk is.. Adam is wel een islamitische naam wat wij graag zouden willen 😊

6 dagen geleden

Reactie op sterre1122

Oh dat weet ik niet zeker of het christelijk is.. Adam is wel een islamitis ...
Ja nee, ik zag verschillende afkomsten voorbij komen, arabisch, hebreeuws etc. Het maakt ook helemaal niet uit waar het vandaan komt. Maar ik kwam er dus net pas achter JUIST omdat ik niet wist dat het ook arabisch is 😅 Mijn eerste gedachte bij die naam gaan altijd meteen naar Adam en Eva 🤦‍♀️ Persoonlijk zou ik nog steeds voor Zayn gaan, heeft voor mijn gevoel toch een mooier exotischer tintje 😊

6 dagen geleden

Adam

6 dagen geleden

Tot de geboorte van ons 1e zoontje wisten wij het ook niet, we hadden toen 3 namen die we mooi vonden en konden geen keuze maken. Op het moment dat hij geboren werd, wist ik het ineens! En mijn man dacht toen precies aan dezelfde naam. Dus ik zou nog rustig een paar weken afwachten 😅

6 dagen geleden

Reactie op Chibi24

Ja nee, ik zag verschillende afkomsten voorbij komen, arabisch, hebreeuws e ...
Misschien vind je dit interessant? https://www.al-yaqeen.com/artikelen/geloofsleer-al-aqiedah/de-schepping-van-aadam-en-hawaa-deel-2/

6 dagen geleden

Zayn

6 dagen geleden

Zayn :)

6 dagen geleden

Adam!

6 dagen geleden

Adam :)

6 dagen geleden

Ik ben ook team Zayn! Die had ook hoog op mijn lijstje gestaan als het een jongen zou worden. Al is het alleen al omdat Adam anders vaak op zijn Nederlands uitgesproken gaat worden, en het makkelijker is om niet steeds te hoeven zeggen dat de uitspraak "Eddem" is :)

6 dagen geleden

Er is weinig islamitisch aan de naam Zayn. Zou dan eerder voor Adam kiezen en vernoemen naar Adam, de eerste profeet.

6 dagen geleden

Reactie op Chibi24

Ja nee, ik zag verschillende afkomsten voorbij komen, arabisch, hebreeuws e ...
De naam Adam komt ook van Adam & Hawwa (Eva). Adam is de eerste profeet in de Islaam.

6 dagen geleden

Reactie op oum1

De naam Adam komt ook van Adam & Hawwa (Eva). Adam is de eerste profeet ...
Ja ik kwam erachter 😅