21 Reacties

één maand geleden

Ties vind ik zelf heel erg leuk en lijkt er erg op. Ik zou zelf Dies inderdaad niet zo snel doen ivm de Engelse betekenis, al is de uitspraak wel heel leuk. Kan je geen variatie bedenken waarop je het anders schrijft maar hetzelfde uitspreekt.. Ik denk dat These door Nederlanders uitgesproken wordt als tese.

één maand geleden

Ik vind het een hele leuke naam! Nog nooit eerder gehoord ook en had eerlijk gezegd totaal geen associaties toen ik hem voor het eerst las net

één maand geleden

Misschien kun je het oplossen door hem een andere officiële naam te geven, Diederik of Dieter, en dan als roepnaam Dies? Dan zullen mensen in Engels sprekende gebieden er niet gauw wat van vinden..

één maand geleden

Ja Dies is internationaal niet heel handig. In deze tijd lijkt mij dat wel iets om rekening mee te houden, dus snap de twijfel. In NL vind ik het een hele leuke vrolijke naam. Maarja wel ingewikkeld idd.

één maand geleden

Dien?

één maand geleden

Reactie op linde93

Dien?
Oh dat vind ik ook leuk! 😁

één maand geleden

Ik geef les aan iemand die Diez heet, spreek je hetzelfde uit maar de associatie zal anders/niet zijn!

één maand geleden

Ik zou gewoon Dies doen en mocht het nou een keer écht uitmaken hoe ze in het buitenland de naam afspreken (maar niet officieel ofzo) maak je er ties van? Net zoals Floortje Dessing op haar reizen zichzelf altijd voorstelt als flora. Als je op vakantie bent maakt het toch niet veel uit hoe anderen de naam uitspreken toch?

één maand geleden

Wat fijn om te lezen dat jullie even meedenken ☺️ Over een andere officiële naam of een tweede naam hebben we ook nagedacht, maar daar worden we beiden nog niet echt enthousiast van. Het doet mij ook goed dat niet iedereen meteen de associaties heeft die ik benoemde, maar de naam zien als een vrolijke naam. Dat is ook waarom wij er voor gevallen zijn!

één maand geleden

Misschien Dez?

één maand geleden

Ik vind Dies echt een mooie naam. Ik ken een Dies, echt geen associaties mee als 'die is'. Ik zou het om een evt Engelse uitspraak echt niet laten, zo een mooie naam. Met een beetje flexibiliteit en creativiteit hoeft heeft dat echt geen problemen, tenminste met mijn Friese naam komt dat altijd goed. Ik denk echt dat je te bang bent voor associaties!

één maand geleden

Leuke naam!! Geen associaties met de Nederlandse naam (behalve “Ties met een D”) En de uitspraak is zo anders dat een Engelsman eerder Dease als associatie met gemak zal zien (Dies, like with ease but with a D in front). Tja dan kom je op de vraag hoe vaak het op z’n Engels geschreven moet worden. Als de naam verbaal dan al genoemd wordt is het niet gek want ze hebben echt wel door dat het een niet-Engelse naam is. Als de naam nog niet benoemd is ja dan is het een beetje gek. Maar serieus hoe vaak komt het voor dat je je officiële naam in moet vullen en dat het relevant is wat mensen er van vinden? Niet op vakantie, niet bij de Starbucks, misschien als je een internationale baan hebt. Maar hoe groot is die kans? Daarnaast om je even gek te maken; Ties op het Engels is ook raar in geschreven vorm en een woord op zich. Dus terug naar m’n begin; Er zijn altijd wel redenen te bedenken om een naam niet te doen. Maar het is gewoon een hele leuke naam!

één maand geleden

Oh wat lastig, in het Nederlands is het een prima naam. Maar in de huidige maatschappij waar al zoveel internationaal is zou ik toch bang zijn dat hij constant moet uitleggen wat zijn naam is en hoe het wordt uitgesproken. Misschien is met een Z op het einde een alternatief? Diez

één maand geleden

Ik vind het een leuke naam! Mijn man is Engelstalig dus we kiezen bewust voor een Engelse naam, maar ik zag het pas Engels geschreven voor me toen je het noemde. Ik werk ook in een internationaal bedrijf en ben het helemaal eens met DaCha - mensen hebben toch wel door dat het een niet-Engelse naam is. Anders zou je Floor of Joke ook niet meer gebruiken (of Ties inderdaad), ik zou me er persoonlijk niet druk om maken en gewoon gaan voor de naam die bij jullie past!

één maand geleden

Wij gaan hier voor Nine en niet Niene omdat we Nine mooier vinden staan. Dat het 9 in het Engels is, nemen we voor lief. Je kunt van zo veel namen iets anders maken.. Mijn moeder heet Joke en heeft hier nog nooit problemen mee gehad. Nine en Dies heeft natuurlijk wel een iets andere betekenis in het Engels, maar als jullie weg zijn van de naam, zeker doen!

één maand geleden

Ik zou ook niet zo gauw voor Dies gaan, ik had er gelijk associaties mee voordat ik überhaupt je bericht verder had gelezen. Zo heb je ook bij kamp van koningsbrugge Dai zitten, lijkt er nog wel redelijk op. Uitspraak zal niet zo snel fout gaan en heeft geen "gekke" betekenis in het Engels

één maand geleden

Reactie op Clover21

Ik vind het een leuke naam! Mijn man is Engelstalig dus we kiezen bewust vo ...
Ik hoor net de naar Dries en moest aan je denken 😄

één maand geleden

Ik zou zelf nooit de naam Dies kiezen, omdat Engels voor de meeste mensen in Nederland de tweede taal is. Kinderen leren ook al heel jong Engels… ik zou zelf niet blij geweest zijn als ik erachter was gekomen dat mijn naam “sterft” betekent in het Engels. Zo negatief… ikzelf werk in een hele internationale omgeving (zoals wel meer mensen) waar Engels voertaal is. Als het nou over een taal als Japans/Italiaans oid ging zou ik het persoonlijk anders gevonden hebben, maar Engels wordt gewoon veel gebruikt in NL. Maar goed dit is alleen mijn mening.

één maand geleden

Is Diek eventueel een alternatief?

één maand geleden

Mijn buurjongetje heet zo, nooit geassocieerd met iets eigenlijk.