82 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Kiki05
Gefeliciteerd dames, hier 8 weken en 3 dagen. Heb over anderhalf week mijn ...
Snap ik heel goed! Er komt zoveel op je af. Mijn vriend maakt zich ook veel zorgen voor de zwangerschap vooral. De afspraak bij de gynaecoloog stelde me wel gerust! Door de extra controles wordt je goed in de gaten gehouden 😊
6 maanden geleden
Reactie op Sanne173
Pfoe ja dat hadden wij ook! Inmiddels aan het idee gewend en vinden we het ...
Ik ben ook vooral heel blij, maar ook benieuwd naar de afspraak in het ziekenhuis: wat het allemaal in gaat houden. Tijdens de vorige (tweede) zwangerschap had ik al extra controles om vroeggeboorte te voorkomen (eerste zwangerschap ging mis met 18 weken, had wel een duidelijke reden achteraf), dus ben benieuwd of ik nu een soort extra extra onder controle ben of dat het hetzelfde is als toen 😅 Het idee dat er straks twee kindjes bijkomen vind ik zooo leuk!
6 maanden geleden
Zo spannend maar ook zo leuk! Hier nu 10+1 en al wel een echo in het ZH gehad. Komende donderdag de uitgebreide termijnecho + uitleg over de prenatale screening. Dan over 2,5 weken de 13weken echo en rond 16 weken afspraak met de gynaecoloog. Ik begreep dat ik vanaf 20weken sowieso elke 2 weken op controle kom! Waarschijnlijk een 2-eiïge tweeling hier met een eigen placenta!
6 maanden geleden
Reactie op xbo
Zo spannend maar ook zo leuk! Hier nu 10+1 en al wel een echo in het ZH geh ...
Ah ik heb ook donderdag de termijnecho! Ben dan net 10 weken. Wij krijgen een eeneiige tweeling en ze delen een placenta, niet heel gunstig dus voor ons ook veel ziekenhuisbezoekjes zei de gynaecoloog 😅
6 maanden geleden
Gaan jullie trouwens voor de NIPT/of al geprikt? En hoelang duurde het voor de uitslag binnen was? Wij verwachten een 2 eiige tweeling en ik begreep dat de NIPT dan iets minder betrouwbaar is, geen percentages te vinden. Vorige week donderdag geprikt dus vind het wel spannend!
6 maanden geleden
Wij hebben het de vorige keer niet gedaan, omdat ik de eventuele spanning van een onduidelijke uitslag vervelend zou vinden en er nog zoveel meer “afwijkingen” of stoornissen zijn die ik bij voorkeur niet zou hebben bij m’n kind(eren), maar ja, dat is allemaal niet uit te sluiten van te voren. Volgens mij krijg je de uitslag binnen 10 dagen toch? Soms al binnen een week wat ik hoor uit m’n omgeving.
6 maanden geleden
Reactie op janne90
Hoe was je termijnecho? Zie je ze dan nog allebei in beeld eigenlijk?
De termijnecho was goed! Zo leuk om te zien. De ene baby was druk aan het bewegen en de ander zwaaide even. De echoscopist heeft ze beiden op de foto gekregen, maar eigenlijk was het in het echt mooier dan op de foto. De volgende keer willen we vragen of we zelf ook foto’s en filmpjes mogen maken
6 maanden geleden
Reactie op xbo
Gaan jullie trouwens voor de NIPT/of al geprikt? En hoelang duurde het voor ...
Wij gaan wel voor de NIPT, met nevenbevinding. We willen graag, mocht er iets zijn, bewust keuzes kunnen maken. Ik werk in de kinderrevalidatie en mijn vriend in het ziekenhuis, we zien dus genoeg en willen hier goed over nadenken.