82 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Sanne173
Yes, een eeneiige tweeling! Ze delen een placenta, vandaar dat we al zeker ...
Ons eerste kindje heeft 6 maanden in de cosleeper bij ons in de kamer gelegen. Nu denk ik aan een ledikantje waar ze samen in kunnen (ieder aan een eigen einde). Wel in eerste instantie bij ons op de slaapkamer. Even kijken of en hoe lang dat fijn werkt. We kopen wel al twee ledikantjes dus als samen niet werkt, kunnen ze alsnog ieder in een eigen bed. Soms twijfel ik nog of ik niet toch een cosleeper erbij neem, het hangt zo af van waar de baby’s het meest rustig van worden en dat is niet te voorspellen.
4 maanden geleden
Reactie op Sanne173
Yes, een eeneiige tweeling! Ze delen een placenta, vandaar dat we al zeker ...
Ik had eerst ook het idee om beide in 1 ledikantje te leggen, aan ieder einde een. Alleen toch op advies van de kraamzorg ervoor gegaan om toch 2 cosleepers te nemen (gekocht via marktplaats!). Ik denk dat ik ze bij het voeteneinde zet naast elkaar, maar het voelt wel veiliger. Had voor mijn dochtertje een wiegje, die sliep tot 8 weken op onze kamer. Daarna gaan ze wel beide over naar een eigen ledikantje!
4 maanden geleden
Reactie op Sanne173
Wat leuk!! Voor jou ook gefeliciteerd 🫶🏼 heb je top-tips voor ons? Goede ...
Genoeg tips haha! Er is een Facebook griep voor tweeling mama's, die is handig. Ook eentje voor spullen. Tweeling verkiophoek oid. Dan qua spullen: de tweeling voeding kussen -een must! Je kan ze erin leggen vanaf kleins af aan en mijn twins liggen/zitten er nog steeds in. Een goede tweeling wagen. Ik heb zo'n baby brezza gekocht , gewoon om tijd te besparen . En ook een flessen warmer. Als je de ruimte hebt dan is een tweeling box fijn -als ze gaan rollen etc. En verder - loslaten!! Niet te veel druk maken om alles en Trots zijn op jezelf en hoe je het doet, want het is soms pittig en genoeg van de tweeling, hoe ze met elkaar opgroeien en de band die je steeds sterker ziet.
4 maanden geleden
Reactie op Karen2022
Genoeg tips haha! Er is een Facebook griep voor tweeling mama's, die is ha ...
Misschien een andere tip: aanvaard alle hulp die wordt aangeboden , zeker in het begin. Al is het iemand die eten brengt of een visite die de was voor je opvouwt. Ik vond het altijd lastig om te aanvaarden maar het scheelt echt dat er even wat ontnomen wordt :)
4 maanden geleden
Reactie op Sanne173
Wat zei de kraamzorg erover? Is ieder een eigen bedje (cosleeper) veiliger? ...
Onze kraamzorg gaf wel aan dat apart slapen vanuit stichting veilig slapen wordt geadviseerd, en ergens sta ik daar ook wel achter. Maarja, het is wel een tweeling dus hebben elkaar ook wel nodig denk ik. Overdag laat ik ze waarschijnlijk wel samen slapen in een ledikantje /box en dan voor de nacht, als je zelf toch ook slaapt (hopelijk haha) met de cosleepers aan elkaar! Vond ik een fijne oplossing voor ons!
4 maanden geleden
Reactie op Sanne173
Wat zei de kraamzorg erover? Is ieder een eigen bedje (cosleeper) veiliger? ...
Oh en ook nog een belangrijk meewegend punt voor ons was dat onze dochter last had van flinke reflux dus echt wel ‘omhoog’ moest slapen. Als we voor 1 ledikant wilden gaan en dus een bij het hoofdeind wilde leggen en een bij het voeteneind kon dat dus niet. We wilden in eerste instantie niet voor co-sleepers gaan om wat kosten te drukken, vandaar!
4 maanden geleden
Reactie op xbo
Oh en ook nog een belangrijk meewegend punt voor ons was dat onze dochter l ...
Ik heb er na jouw bericht nog eens ‘onderzoek’ naar gedaan en las hetzelfde inderdaad. We twijfelden ook over cosleepers ivm de kosten, maar wil ze wel graag nog op onze slaapkamer erbij hebben en nu dus toch maar niet in 1 ledikantje. Toch opzoek naar cosleepers dus 😊
4 maanden geleden
Reactie op xbo
Hier zag alles er keurig uit! En de kindjes wogen ongeveer 300 gram, scheel ...
Wat goed! Toch weer een opluchting 🤞🏼
Ik vond het ineens heel spannend van tevoren, maar bij ons was gelukkig ook alles goed, niks geks gevonden en ook ongeveer 300 gram! Ze schelen vanaf het begin qua groei 1/2 dagen en dat was nog steeds zo, dus ze groeien allebei even goed alleen is de een net een paar mm groter haha.
2 maanden geleden
Reactie op Sanne173
Hoe gaat het met de andere tweelingmommy’s to be?!
Hopelijk gaat het voors ...
Ik ben nu twee weken met verlof, zo fijn hè! Ineens begin ik ook haast te voelen om dingen klaar te maken in huis. 😏 Ik hoop dat ze nog 10 weken blijven zitten maar je weet het niet.
Hoe gaat het met de groei van je baby’s, zie dat je nu 28 weken bent dus waarschijnlijk ongeveer nu weer een afspraak?
2 maanden geleden
Reactie op janne90
Ik ben nu twee weken met verlof, zo fijn hè! Ineens begin ik ook haast te v ...
Heeeerlijk! Ik heb ook zin om thuis aan de slag te gaan. Veel is voor de meisjes klaar, maar ik wil ook nog deuren verven, de tripp trapp stoelen verven, behangen, … iets met nesteldrang?
10 weken zou mooi zijn!
Onze tweeling delen een placenta dus zal max 37 weken worden. Ik hoop dat ze nog 6-7 weken blijven zitten 🤞🏼 gaat ineens zó snel, vindt je niet?!
Komende dinsdag weer controle, met 27 weken waren ze rond de 1100 gram. Hoe zwaar zijn jouw kleintjes?
2 maanden geleden
Reactie op Sanne173
Heeeerlijk! Ik heb ook zin om thuis aan de slag te gaan. Veel is voor de me ...
Ja, hier in de nesteldrang ook begonnen haha. We hebben al veel, maar niet voor twee baby’s. Dus ik heb net een tweede cosleeper en een extra wipstoeltje opgehaald via Marktplaats en via Vinted ben ik wat maat 44 aan het verzamelen (ons zoontje was 4 kilo bij de geboorte dus die ging meteen in maat 56). Woensdag weer controle, twee placenta’s dus elke vier weken. Ben erg benieuwd 🤞🏼
2 maanden geleden
Reactie op Sanne173
Hoe gaat het met de andere tweelingmommy’s to be?!
Hopelijk gaat het voors ...
Hier nu 29+3 en ook met verlof! Vandaag weer een groeiecho gehad, was wel even spannend omdat 2 weken de groei van beide kindjes toch flink was afgenomen (en de 3 echo’s ervoor ook al wel wat). Maar gelukkig nu stabiel en volgen ze hun eigen lijntje! Worden geen grote baby’s maar had dat ook niet verwacht.
Vind het wel pittiger worden, helemaal met die warmte! Vocht vasthouden in mn voeten, slecht slapen, veel plassen, last van m’n rug, maag in de verdrukking, eeeeerg zwanger 😂. Maar kan alles nog wel dus dat is fijn! Gelukkig wel met verlof!
En hoe is het met jullie?🤍