82 Reacties

één maand geleden

Reactie op xbo

Hier nu 29+3 en ook met verlof! Vandaag weer een groeiecho gehad, was wel e ...
Dat is even spannend! Gelukkig volgen ze nu hun eigen lijn weer 🤞🏼 iedere week is weer eentje erbij denk ik nu ook steeds. Laat ze maar lekker beetje bij beetje groeien. Ik had dinsdag weer een echo met 29 weken bij (om de week controle) en ze wegen nu 1300 en 1400 gram. Ook bij ons lijkt een baby een beetje af te gaan wijken van haar groeilijn. Als dat de komende controle doorzet dan krijgen we wekelijks controles. Mijn buik is nu zo groot als normaal bij 38 weken zei de gynaecoloog 😂 dus ik vind het ook pittig worden, zwaar om te dragen en alles kost zo veel moeite haha. Ik krijg ook vaak niet genoeg lucht.. Dragen jullie een buik/bekkenband oid?

één maand geleden

Reactie op janne90

Ja, hier in de nesteldrang ook begonnen haha. We hebben al veel, maar niet ...
Hoe was je controle?! Hopelijk alles goed 🤞🏼 Hebben jullie het wippertje veel gebruikt? Wij hebben ze (nog) niet in huis.. ohhh ik moet ook nog wat setjes 44 hebben. Ik zoek ook op de tweelingenafdeling van Vinted, maar zo heel veel staat er niet op. Ik wil graag in één keer een grote bundel kopen, ik word soms zo moe van dat zoeken 😂

één maand geleden

Ik ben nu 31 weken zwanger en slapen gaat al een paar weken met moeite maar het wordt steeds erger... hoe doen jullie het met slapen? Voedingskussen vind ik dus echt niet lekker liggen en m'n buik voelt erg zwaar tijdens t draaien van links naar rechts

één maand geleden

Reactie op Sanne173

Hoe was je controle?! Hopelijk alles goed 🤞🏼 Hebben jullie het wippertje ...
Ja, de wipstoel heb ik het hele huis doorgesleept met mijn zoontje haha. Maarrr hij wilde dus absoluut niet op z’n rug liggen, niet in de box, niet in de wiegbak van de kinderwagen, dus dat is zeker niet bij alle kinderen zo. Ik ken genoeg mensen die even gingen douchen terwijl hun kindje sliep/ergens lag en dat lukte hier dus niet. Voor hetzelfde geld gebruiken we de stoeltjes nu niet haha, vandaar ook via marktplaats. De controle was goed, ik vind het zo’n gek idee dat ze nu allebei rond de 1200 gram wegen en dat dat dus nog gaat verdubbelen als het goed is. Onvoorstelbaar hoe mijn buik er dan uit gaat zien. Maar ik hoop natuurlijk alleen maar dat ze goed blijven groeien. 😅 Ik heb mijn eerste afspraak bij de bekkenfysio gehad en zij gaat me volgende week laten zien hoe je met een draagdoek een constructie maakt onder je buik (die je dan over je schouders doet geloof ik), voor wat verlichting.

één maand geleden

Reactie op sann1409

Ik ben nu 31 weken zwanger en slapen gaat al een paar weken met moeite maar ...
Ik slaap ook niet meer met een voedingskussen, veel te warm en krijg last van m’n bekken omdat hij eigenlijk te dik is. Nu doe ik de deken dubbel onder m’n buik en dat is prima. Maar draaien wordt inderdaad zwaarder.. goed je benen meedraaien en ik zet met m’n voeten kleine stukjes ‘af’ in het matras zodat je je billen beetje bij beetje kunt optillen en verschuiven

één maand geleden

Reactie op janne90

Ja, de wipstoel heb ik het hele huis doorgesleept met mijn zoontje haha. Ma ...
Ongelooflijk hè! Nu vind ik ook dat ik nog een mooie grote buik heb, maar hoe ziet die over 6 weken uit 🥲 wel fijn dat de fysio dat laat zien! Hopelijk bevalt je dat 🤞🏼 Ik was nu aan de ‘anita babybelt’ aan het denken. De fysio had m’n buik getapet, maar werd gek van de jeuk.. En roch ook maar eens over een wipper nadenken..

één maand geleden

Reactie op Sanne173

Ik slaap ook niet meer met een voedingskussen, veel te warm en krijg last v ...
Ja dat doe ik allemaal al maar het blijft zwaar haha.. en iets onder m'n buik is niet lekker want dat duwt weer naar de andere kant toe ofzo... en als ik een tijdje heb gelegen en ik wil gaan staan heb ik echt een soort stijfheid/spierpijn gevoel van m'n buik tot aan m'n bovenbenen 🥵

één maand geleden

Reactie op Sanne173

Dat is even spannend! Gelukkig volgen ze nu hun eigen lijn weer 🤞🏼 iedere ...
Ooooh die buik haha, ik ben vrij smal en klein van mezelf (1,65 en startgewicht 58kg) en heb al een dochtertje van bijna 2.5jaar. Zij is geboren met 37+3 maar ik ben nu echt al een stuk groter als toen en draag het ook echt puur naar voren. Heb gelukkig geen buikband oid nodig, maar ben wel heel benieuwd hoelang mijn lichaam dit nog trekt. Ergens denk ik echt nog max 5 weken! Zo’n gek idee.. Benieuwd naar je komende controle weer, wel goed dat ze het in de gaten houden! Zeker nu word het gewoon wat spannender allemaal. Over het wippertje, wij hadden nog 1 babybjorn wipper, heel veel gebruikt toen! En we hadden toen ook 1 elektrische wipper maar later verkocht, en nu een tweedehands opnieuw gekocht omdat we die vooral in het begin wel fijn vonden. Verder de draagzak veel gebruikt, maar ben dus nu (nog) niet voor 2 dezelfde wippers gegaan!

één maand geleden

Reactie op xbo

Ooooh die buik haha, ik ben vrij smal en klein van mezelf (1,65 en startgew ...
Oehhh dan gaat het echt hard hè, als je zegt ik denk nog max 5 weken! Lijkt me wel pittig soms met al een kleine thuis! Nog even volhouden 🤞🏼 Hebben ze iets gezegd over eventueel inleiden?

één maand geleden

Reactie op Sanne173

Oehhh dan gaat het echt hard hè, als je zegt ik denk nog max 5 weken! Lijkt ...
Vandaag weer een groeiecho gehad en afspraak bij de gyn. Inleiden doen ze vanaf 38 weken maar soms ook vanaf 37 weken! Helaas moeten wij volgende week wel voor een groeiecho naar het erasmus vanwege toch weer de afbuigende groei van het bovenbeentje van het jongentje, zit nu onder de ondergrens. Toch wel spannend.. Hebben jullie trouwens ook dat jullie soms overvallen worden door een ‘benauwd’ gevoel? Dit heb ik de afgelopen dagen vaak, en heb dan ook een hartslag rond de 130. Na even zakt het dan wel weer af. Gynaecoloog zei er verder niet veel over..

één maand geleden

Blijft toch altijd spannend hè.. wel goed dat ze hem extra in de gaten houden, benieuwd wat ze zeggen en hopelijk valt het mee🤞🏼 Ik heb regelmatig een benauwd gevoel, het gevoel dat ik niet genoeg lucht krijg. Ik moet zeggen dat nu het minder warm is, ik er minder last van heb en bepaalde zithoudingen lokken het uit heb ik gemerkt. Ik heb mijn hartslag niet gemeten en ook niet met de gyn over gehad, ik dacht hoort er gewoon bij 😅 maar wel heel vervelend!

één maand geleden

Hier zwanger van een eiige tweeling. 2 jongens. 31 weken vandaag. Alles gaat wel goed . Soms loop de groei wel wat achter maar dan halen ze het weer in. Dinsdag weer een groei echo:)

één maand geleden

Reactie op Twinboysmommyy

Hier zwanger van een eiige tweeling. 2 jongens. 31 weken vandaag. Alles gaa ...
Hoi! Ik weet niet hoe ver jij bent en hoe groot jouw jongens geschat worden, maar vanaf circa 30 weken buigt de groei van tweelingen af ten opzichte van eenlingen. Succes met de echo!

één maand geleden

Reactie op Kiki05

Hoi! Ik weet niet hoe ver jij bent en hoe groot jouw jongens geschat worden ...
Toen ik bijna 30 weken was , wogen ze allebei rond de 1345 gram, p waarde rond p22 zoiets. Dus ze zijn wel kleiner dan gemiddeld maar dit gewicht en waardes zijn normaal bij een een eiige tweeling volgens de gyneacoloog. Ben benieuwd hoeveel ze nog groeien dan na 30 weken:) hoop dat ze nog wat langer blijven zitten. Bedankt:)

één maand geleden

Reactie op xbo

Vandaag weer een groeiecho gehad en afspraak bij de gyn. Inleiden doen ze v ...
Ik ben benieuwd; hoe was jullie groeiecho?! Hopelijk viel het mee 🤞🏼

één maand geleden

Reactie op Sanne173

Ik ben benieuwd; hoe was jullie groeiecho?! Hopelijk viel het mee 🤞🏼
Gelukkig was de echo in het Erasmus goed! Ze konden niks geks vinden wat het zou kunnen verklaren. Beide kindjes zijn gewoon klein, maar groeien wel door op hun eigen lijntje. Ze zaten van de week met 33+4 rond de 1950 gram dus ben al helemaal blij met deze gewichtjes! En hoe gaat het bij jullie allemaal?🤍

één maand geleden

Ah heel fijn, gelukkig! Als maar lekker op hun eigen lijn blijven doorgroeien inderdaad. Hier is het aftellen begonnen.. over 2,5 word ik ingeleid, dan zijn we voorbij de 36 weken. Ik vind het ineens zó spannend, nu de inleidingsdatum vast staat 😬

één maand geleden

Reactie op Sanne173

Ah heel fijn, gelukkig! Als maar lekker op hun eigen lijn blijven doorgroei ...
Oooooh dat schiet echt al op! Waarom word je bij 36 weken al ingeleid? Kon het even snel niet terugvinden of je dat hebt gezegd! Hier een jongen/meisje tweeling dus 2 eiig, en doen ze het vanaf 38 weken!

één maand geleden

Reactie op Sanne173

Ah heel fijn, gelukkig! Als maar lekker op hun eigen lijn blijven doorgroei ...
Oh dat komt dichtbij! Liggen ze er goed voor? En hoe is de groei?

één maand geleden

Onze tweeling deelt een placenta, vandaar! Tot nu toe gaat de groei heel goed, ze waren vorige controle (33w) rond de 2100 en 2050 gram. Morgen wel extra m’n bloeddruk controleren want die begon de stijgen (ctg), ik merk ook dat ik meer vocht aan het vasthouden ben. Maar so far so good. ☺️ Ze liggen er ook goed voor, baby 1 ligt al weeeken met haar hoofdje beneden en is ook al even ingedaald. Is thuis bij jullie alles klaar? Nog bezig met de laatste dingen?