84 Reacties

één maand geleden

Reactie op Sanne173

Onze tweeling deelt een placenta, vandaar! Tot nu toe gaat de groei heel go ...
Ah vandaar! En wat fijn dat baby 1 er al een tijd goed voor ligt. Hopelijk blijft je bloeddruk netjes! Hier thuis is alles klaar, eigenlijk is het gewoon afwachten. Hebben maandag weer een groeiecho en controle!

3 dagen geleden

Hi! Ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat! Ik denk dat inmiddels alle tweelingen wel geboren zijn 🥰 hopelijk gaat alles bij iedereen goed en zijn jullie aan het genieten! Ik heb ook een vraag; geven jullie borstvoeding? Hebben jullie al genoeg voor beide kindjes? Kolven jullie daarnaast ook nog? Door een pittige start ben ik begonnen met kolven, maar kwam m’n productie wat langzaam op gang, ik heb nu nog niet genoeg om beide kindjes van te voeden dus wisselen af met kunstvoeding. We oefenen ook met aan de borst drinken, maar ik merk dat ze dan nog onvoldoende eruit halen, terwijl ik wel genoeg voor 1 kindje heb. Als jullie tips hebben, hoor ik het graag! Ik hoop dat het gaat lukken, maar vind het oefenen aan de borst, kolven, steeds wegen voor en na live voeden, etc, ook erg intensief.. 😌

13 uur geleden

Reactie op Sanne173

Hi! Ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat! Ik denk dat inmiddels all ...
Hoi! Hier zijn de kindjes 25 oktober geboren met 37 weken. Nu dus iets meer dan 4 weken oud 💗🩵. Wat goed/mooi dat je borstvoeding geeft ondanks de pittige start (ookal is KV ook helemaal prima!!). Ik had vooraf besloten vanwege mijn eerder ervaring met BV dat ik wilde proberen om te kolven, maar niet wilde aanleggen. Ook omdat we een peuter van 2,5jaar hebben rondlopen en ik nu ook een flesje uit handen kan geven. Tot nu toe heb ik genoeg voor beide kindjes maar ben wel benieuwd als ze meer gaan drinken of ik dan ook nog genoeg heb! Maar sta er ook voor open om dan KV bij te geven. Dus helaas nog niet echt tips.. Misschien soms eens powerkolven als je dat nog niet hebt geprobeerd voor je productie? Hoe gaat het verder met iedereen en met de kindjes? Moet zeggen dat we hier niet mogen klagen en het me tot ju toe meevalt! Ondanks dat het wel heel druk is haha, hebben we ze tot nu toe wel in hetzelfde ritme zitten qua voedingen (nu 7 per dag, 1 nachtvoeding en 1 rond 23:00&07:00). Ook doen ze het overdag best goed! Tuurlijk, wel de bekende babykwaaltjes zoals krampjes enzo maar al met al gaat het goed 🤍