139 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op skimmies

Haha bij jou ook al zag ik, zo leuk hè! Ga je voor de geslachtsecho?
Ja klopt! Zo kwam m’n oudste er ook uit😂😂 familie trekje denk ik. Ja dinsdag28 mei hebben wij een geslachtsecho bij de verloskundige , doe ze bij onze praktijk sinds kort standaard als service ! Super chil. Ben zoooo benieuwd

4 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Ja klopt! Zo kwam m’n oudste er ook uit😂😂 familie trekje denk ik. Ja dins ...
Spannend hoor!! En lekker weer genieten van een echo.

4 maanden geleden

Vraagje, ik heb al sinds het begin last van kortademigheid. Nooit eerder ervaren bij de andere zwangerschappen. Weet niet of het met de hoge bloeddruk te maken heeft, maar ik lees dat het ook gewoon een onschuldig maar vervelend zwangerschapskwaaltje kan zijn, het is in ieder geval heel benauwd. Ik heb het niet de hele dag maar met vlagen. Soms na een trap lopen maar ook in rust. Heeft iemand anders er ook last van en misschien tips?

4 maanden geleden

Reactie op Happymom4

Vraagje, ik heb al sinds het begin last van kortademigheid. Nooit eerder er ...
Ik heb er helaas ook last van. bloeddruk is wel prima. Ik heb helaas geen tips.. zou ook niet weten wat helpend zou kunnen zijn

4 maanden geleden

Reactie op Happymom4

Vraagje, ik heb al sinds het begin last van kortademigheid. Nooit eerder er ...
Ik heb het hier met mijn gynaecoloog over gehad. Zij legde uit dat je 1,5 liter bloed extra hebt nu en daardoor een te kort aan rode bloedcellen kunt krijgen. Hierdoor raak je buiten adem!

4 maanden geleden

Reactie op Happymom4

Vraagje, ik heb al sinds het begin last van kortademigheid. Nooit eerder er ...
Dit heb ik ook ja! Het was zelfs een van de eerste symptomen die ik opmerkte, nog voor de positieve test. Ik heb geen tips, behalve rustig aan doen en jezelf tijd geven om bij te komen. Bij mij blijken m'n ijzerwaarden ook laag te zijn en ik zag online dat dat ook kan samenhangen met kortademigheid

4 maanden geleden

Reactie op Happymom4

Vraagje, ik heb al sinds het begin last van kortademigheid. Nooit eerder er ...
Heb je ook last van een verstopte neus? Je slijmvliezen zijn verdikt tijdens de zwangerschap ofzo, dus je kan je non stop verkouden voelen. En daar benauwd van zijn. Ik heb ook een benauwend gevoel sinds dag 1!

4 maanden geleden

Reactie op Linlan

Dit heb ik ook ja! Het was zelfs een van de eerste symptomen die ik opmerkt ...
Ok dank je. Mijn ijzer is goed. Niks aan te doen dus dan uitzitten...

4 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Heb je ook last van een verstopte neus? Je slijmvliezen zijn verdikt tijden ...
Nee niet echt een verstopte neus.

4 maanden geleden

Reactie op Sanne173

Ik heb het hier met mijn gynaecoloog over gehad. Zij legde uit dat je 1,5 l ...
Ja ik las het, ik heb het nooit eerder ervaren. Gek is dat toch, dat elke zwangerschap anders verloopt. Dank je voor je reactie

4 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Wat voor werk doe je ?
Sorry ik zie het nu pas, ik werk in de vleesproductie, dus eigenlijk altijd staand werk en zet ongeveer 20.000 stappen per dag. En het is een gekoelde omgeving dus dat vraagt best veel energie

4 maanden geleden

Wat leuk zo'n groep! Wij verwachten rond 19/20nov ons eerste kindje. Voor nu vermoeden ze een meisje maar we weten het pas zeker met de 23weken echo. Ik woon momenteel in het buitenland dus alles is net even anders hier. Gelukkig gaat het steeds beter. Het enige waar ik nog last van heb is extreme vermoeidheid omdat ik niet slaap sinds ik zwanger ben. En ik begin wat last te krijgen van bekken problemen dus ik heb oefeningen opgepakt.

4 maanden geleden

Reactie op herfstbaby95

Yes, wat leuk dit! Uitgerekend op 21 november. De 13-wekenecho hebben we aa ...
Hier ook 21 november! Het is voor ons het eerste kindje, morgen mogen we voor de 13 weken echo. Nu begrijp ik van mijn schoonzusje (2 maanden terug bevallen) dat het zomaar kan zijn dat het geslacht al zichtbaar is! Ik ben heel benieuwd in elk geval 🥰

4 maanden geleden

18 november! Dus een van de eersten van deze club 🚀

3 maanden geleden

Reactie op krulstaartjes

Wat leuk zo'n groep! Wij verwachten rond 19/20nov ons eerste kindje. Voor n ...
Waar woon je ergens? Wij wonen in Spanje, hier is het ook net iets anders.

3 maanden geleden

20 november! Ons eerste kindje, op 6 juni horen we of het een jongetje of een meisje is ☺️

3 maanden geleden

Ik ben 22 november uitgerekend van ons eerste kindje😊 en we hebben maandag de 13 weken echo gepland staan! Ik ben weer zoo benieuwd! Verder is inderdaad die vermoeidheid echt nog aanwezig en heb ik aan het eind van de dag vaak wat last van een opgeblazen buik maar verder gaat het allemaal goed gelukkig en is de misselijkheid (had ik gelukkig al weinig last van) zo goed als weg!

3 maanden geleden

24 november is de uitgerekende datum en dan verwachten we ons eerste kindje. Gisteren hadden we de 13 weken echo en alles wat goed. De echoscopist gaf het mooiste compliment wat we wilden horen; alles heel gemiddeld, alles zoals het nu hoort te zijn, een heel saai kindje. Heerlijk! Ik vond het heel bijzonder om de vier hartkamertjes te zien en het kloppen van het hartje met die kamertjes. Ook deed de kleine even zijn/haar mondje open en dicht. Zo bijzonder! Voor het geslacht gaan we nog een echo plannen over 2-3 weken, want dat was niet te zien. Qua kwaaltjes; lage bloeddruk, kortademigheid en extreme vermoeidheid. Maar die lijken een klein beetje weg te trekken. Eindelijk!

3 maanden geleden

En dames!!! Weten jullie het geslacht al? Wij krijgen een meisje! 🩷

3 maanden geleden

Wat leuk! Wij weten het nog niet, we wachten tot de 20 weken echo. Ik zou nog laten weten hoe de acupunctuur tegen de misselijkheid is bevallen. Ik ben twee keer geweest. Het was niet helemaal mijn ding (kan ook aan de betreffende behandelaar liggen, daar had ik niet echt een klik mee) en ik merk niet echt verschil. Gelukkig wordt het überhaupt al wel wat beter de laatste weken. Ik ben niet meer hele dagen misselijk en ellendig, maar het komt nu meer met vlagen. Wel nog de tip gekregen om goed op mijn ademhaling te letten en bijvoorbeeld even te gaan staan en bewust diep adem te halen, als ik lang moet zitten of autorijden. Dus dat houd ik nog wel in gedachten.