597 Reacties

één maand geleden

Hoe gaat het met iedereen? Nog even genieten van de laatste weekjes? Of wordt het stiekem lichamelijk toch wat zwaarder 🤭

één maand geleden

Reactie op -Jip-

Hoe gaat het met iedereen? Nog even genieten van de laatste weekjes? Of wor ...
Ik merk dat het wel wat zwaarder word, buik word wat zwaarder etc. Soms echt het gevoel alsof ie aan het indalen is. En soms veel last van duizeligheid en moeheid weer. Hoe is het met jou?

één maand geleden

Mijn uitgerekende datum is 24 november. Nou zijn met 31 weken mijn vliezen gebroken. Een week in het ziekenhuis gelegen. Nu thuis, maar elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG en controles. Daarnaast heb ik corona erbij gekregen en heb ik het enorm benauwd. Stukken wandelen gaat niet meer en in het ziekenhuis wordt ik verplaatst in een rolstoel. Ik draag kraamverband, omdat het vruchtwater blijft weglopen. Het positieve aan dit alles is dat mijn kleintje nog in mijn buik zit en het gewoon goed doet. Ik ben nu 32+5... hij moet zo lang mogelijk blijven zitten, maar het voelt dubbel want ik vind het momenteel wel zwaar.

één maand geleden

Reactie op -Jip-

Hoe gaat het met iedereen? Nog even genieten van de laatste weekjes? Of wor ...
Nog een weekje werken en dan begint mijn verlof! Wel werk ik halve dagen en merk dat ik hierdoor wel meer kan genieten van de laatste weken. Ik ben 26 nov. uitgerekend. Het wordt wel wat zwaarder, buik gaat steeds meer in de weg zitten en energie is laag.. 😂 Maar eigenlijk mag ik niet klagen want verder gaat het prima 🥰

één maand geleden

Ik heb in m’n lunchroom een rooster gemaakt waar ik zelf niet op sta, maar ik ga wel gewoon erheen om t leuke werk te doen (want ja wat moet ik thuis doen) en m’n gezicht te laten zien. Buik is lekker aan het groeien en vind t heerlijk! Op de groei echo’s blijkt het nogal een grote baby dus 15-10 hebben we weer nieuwe echo’s en dan gaan ze kijken wat t advies wordt, misschien inleiden bij 38 of 39 weken 😱 dan komt t opeens wel heeeeel dichtbij!!!!

één maand geleden

Reactie op txanoniem

Ik merk dat het wel wat zwaarder word, buik word wat zwaarder etc. Soms ech ...
Hier eigenlijk nog alles goed. Wel vind ik mezelf nu in eens zo zwanger! Die buik is idd zwaar en in bed ben ik een soort walvis die omdraait 🫣 Nu echt al aftellen 🤭 nog ca 7 weekjes 😍

één maand geleden

Reactie op Silver1208

Mijn uitgerekende datum is 24 november. Nou zijn met 31 weken mijn vliezen ...
He bah... Dat is niet hoe je wilt dat het gaat. Hou nog even vol alle tijd in je buik is voor je kindje heel goed ❤️💪

één maand geleden

Reactie op saardh96

Ik heb in m’n lunchroom een rooster gemaakt waar ik zelf niet op sta, maar ...
Spannend! Dikke babys zijn vaak wel blije babys 😍

één maand geleden

Reactie op -Jip-

Spannend! Dikke babys zijn vaak wel blije babys 😍
Oh nou goed vooruitzicht 😀 ben zó benieuwd !!!

één maand geleden

Reactie op -Jip-

Hier eigenlijk nog alles goed. Wel vind ik mezelf nu in eens zo zwanger! Di ...
Hahahaha dikke walvis zo omschrijf ik mezelf ook als ik omdraai in bed 😂 maar geniet er 100% van

één maand geleden

Hoi dames, houden jullie het nog een beetje vol?

één maand geleden

Reactie op txanoniem

Ontzettend aan het aftellen! Toch wel erg pittig met nog 2 peuters in huis en bekkenpijn en ontzettend veel harde buiken... kijk er zo naar uit om niet meer zwanger te hoeven zijn! Hoop echt dat ze met 37/38 weken ergens gewoon gaat komen. Hoop dat de dadels en frambozenbladthee wat gaan doen. Ben echt wel op dus al afgesproken dat de verloskundige omstreeks de 39 weken mij gaat strippen( andere 2 kids zijn spontaan gekomen omstreeks de 39 weken). Nog even dames!!! Hoe gaat het met jou?

één maand geleden

Reactie op txanoniem

Meer werk dan energie 😅 en hoorde gister dat mevrouw nu overdwars is gaan liggen terwijl ze al weken netjes met koppie naar beneden lag. Jammer weer😌

één maand geleden

Reactie op ZomaarBetty

Meer werk dan energie 😅 en hoorde gister dat mevrouw nu overdwars is gaan ...
Ohw dit is niet wat je wil! Dat heeft de mijne ook gedaan, maar met 32 weken en draaide erna gelukkig netjes weer terug! Hopelijk draait ze bij jou ook snel weer terug! Haha ik voel me soms echt een kooitje waar iemand uit probeert te breken 😂 vooral mijn gevoelige zij stoot en kietelt ze hele dagen, alsof ze een spagaat aan het oefenen is! Bankhangen is ook niet meer wat het geweest is. Niks ligt lekker, maar bewegen is ook vermoeiend 😂 haha ik klink als een zeur, maar geniet er wel echt heel erg van! Ga dat getrappel echt nog missen straks 🩷

één maand geleden

Aan de ene kant kan ik er nog zo van genieten, voel me mooi op momenten en ben trots op de buik, geniet van de hik etc. Andere moment baal ik als een stekker dat het allemaal niet meer zo gaat en dat ik sommige dagen door kramp en rug/bekken pijn niet eens even de stofzuiger er bij kan pakken.

één maand geleden

Reactie op txanoniem

Inmiddels beginnen de symptomen hier wat meer te komen. Last van borsten en ...
Grappig hoe we er hier niks vermoedend voorstonden en nog geen idee hoe alles zou lopen. En nu 6 maand later, bijna “klaar” om te bevallen. Moeten jullie nog veel doen ter voorbereiding?

één maand geleden

Reactie op txanoniem

Aan de ene kant kan ik er nog zo van genieten, voel me mooi op momenten en ...
Ja dit is zó herkenbaar! Het blijft bijzonder om een mensje te voelen en al helemaal als je terugdenkt aan dat prille begin, maar poeh het wordt ook wel echt pittiger en het blijft steeds zoeken en aanpassen naar wat nog wel lukt.

één maand geleden

Reactie op Ichthues

Ja dit is zó herkenbaar! Het blijft bijzonder om een mensje te voelen en al ...
Ja! En merk zelf ook dat ik wat onzeker ben. Is dit gevoel normaal, is deze pijn echt of ervaar ik het erger omdat ik er op let etc. Weet niet zo goed wat ik verwachten kan en dat vind ik zelf wel lastig

één maand geleden

Heel herkenbare berichten hier. Super fijn om leven te voelen 🥰 maar ik heb echt al beurse plekken in mijn buik 😵‍💫 au. Alle activiteiten waarvoor gebukt moet worden heb ik naast me neer gelegd. Verschrikkelijk om niet alles zelf te kunnen maar ik weet ook dat ik het beter niet kan doen. Gelukkig is iedereen om me heen heel lief en begripvol en wordt er heel veel voor me opgeraapt en aangegeven 🤭

één maand geleden

Herkenbaar allemaal! Door die enorme buik kan ik gewoon weinig. Het is zwaar… kan niet lang lopen want dan begint het pijn te doen. En ze trapt mij gewoon bont en blauw van binnen heb ik het idee. Zo hard schoppen die meid 😅. Mijn 2 jarige vind het tegenwoordig maar wat fijn als ik haar til terwijl ze prima kan lopen 😂. Ik slaap gelukkig wel enorm goed. Maar ben vandaag 36 weken en met 38 weken wordt ik ingeleid dus nog heeel eventjessss!