597 Reacties
één maand geleden
Reactie op AlleGerdasVerzamelen
Net weer controle gehad en de vorige keer zeiden ze dat ze helemaal ingedaa ...
Wow dit had ik dus precies hetzelfde donderdag!
Vorige controle zou die vast in mijn bekken liggen, dus ik zo: oh helemaal ingedaald?
Zei ze: ja
En afgelopen donderdag zei een andere vk van de praktijk ineens dat ie wel al laag lag maar nog wel wat kan zakken en nog te bewegen is. Dus dat ie niet vast lag...
Zo frustrerend..
één maand geleden
Reactie op AlleGerdasVerzamelen
Net weer controle gehad en de vorige keer zeiden ze dat ze helemaal ingedaa ...
Bij mij werd afgelopen donderdag ook nog gezegd dat het hoofdje toch nog iets kon bewegen dus ze niet helemaal ingedaald was.
Ook kreeg ik de vraag of ik al wat voelde rommelen of voorweeen ofzo heb. Ben zondag pas 37 weken. Lijkt me echt heel irritant om dat nu al te hebben!
Maar misschien hoopte ze er op. Onze kleine is blijkbaar nogal groot (nog netjes binnen de lijntjes maar bovenin) en we krijgen nu maandag voor de zekerheid een extra groeiecho om te checken of ze niet stiekem nog een extra groeispurt maakt (schijnt ook nog te kunnen als je je verlof in gaat en gaat ontspannen? 🤷🏼♀️) ik laat het voor nu maar over me heenkomen.
één maand geleden
Reactie op Plofje98
Wow dit had ik dus precies hetzelfde donderdag!
Vorige controle zou die va ...
Jaa bijzonder allemaal hoor.. soms heb ik het idee dat de verloskundige niet op 1 lijn liggen … ik denk dat m’n kleine wel al is ingedaald door de voor weeën. En of ze nog een stukje kan zakken dan is dat zo maar las ook dat dat pas bij de bevalling gebeurd.
Hou t maar bij m’n eigen gevoel
één maand geleden
Reactie op DaCha
Bij mij werd afgelopen donderdag ook nog gezegd dat het hoofdje toch nog ie ...
Dat heb ik gehad. Bij mij zat ze inderdaad vanaf het begin al op de bovenste lijn, maar bij de laatste 2 metingen ging ze er boven. Niet met een enorm gekke spurt maar toch wel boven het lijntje. Ik mocht toen kiezen voor inleiden na 38 weken en ze wilde iig niet wachten tot na 40 weken omdat ze dan richting de 5kg gaat🫠
één maand geleden
Hier 25 november uitgerekend. Maandag dus 37 weken en dan ook weer controle. Elke 2 weken controle in het ziekenhuis en vanaf maandag gaan de controles elke week komen. De dame ligt nu nog in stuit. Maandag gaan ze wss proberen te draaien. Merk dat ik het nu echt zwaar begin te vinden. Heb een dochtertje van net 3 en ben veel alleen. M’n vriend werkt in de binnenvaart en is vaak een week of 2 weg🙈
25 dagen geleden
Ik ben vandaag 37 weken zwanger…. Vieren vandaag de verjaardag van de jongste. Ze word 12 november pas 2 maar ik word in die week ingeleid.
Bij mijn andere zwangerschappen nooit voorweeen of iets gehad. En uitgerekend vandaag heb ik al sinds de vroege uurtjes last van krampen etc… hoop dat het afgezakt is zodra de visite voor de deur staat 😅
25 dagen geleden
Ik vind het heel intens en zwaar worden..ruim.36 weken nu van baby 3.
De bekkenklachten zijn niet meer uit te houden en zorg dragen voor mijn andere 2 kids is echt heel pittig. Heb zoveel pijn. Loop al vanaf week 8 met bekkenklachten dit keer, rust helpt ook niet meer. Zodra ik een stukje loop of de trap op ga krijg ik al een harde buik. Ben zo aan het aftellen. Altijd heel erg tegen inleiden geweest(in geval van medisch natuurlijk niet), maar ga toch maar eens bespreken wat mijn mogelijkheden zijn... andere kids rond 39 weken geboren, dus hoop dat ze vanzelf komt of misschien al wel volgende week. Heb ook al veel voorweeen de afgelopen dagen en onrustig en menstruatieachtig gevoel..ze ligt al vanaf 29 weken volledig ingedaald. Bij de andere zwangerschappen gehad een paar dagen voor de bevalling dus hoop echt dat dit meisje op tijd komt.
Sorry voor mijn klaagzang, maar Ik ben echt helemaal op🥲
25 dagen geleden
Reactie op Sel2
Dat heb ik gehad. Bij mij zat ze inderdaad vanaf het begin al op de bovenst ...
Oh echt? Maar zat jullie dochter in de eerste 12/13 weken al in de bovenste lijn?
Ons prulletje begon met de 6 en 13 weken echo normaal en is daarna naar de bovenlijn gepiept maar volgt daar tot nu toe een mooie curve.
25 dagen geleden
Reactie op DaCha
Oh echt? Maar zat jullie dochter in de eerste 12/13 weken al in de bovenste ...
Ik weet eigenlijk niet vanaf hoeveel weken ze echt de grootte hebben gemeten, ze is altijd groot geweest, maar in het ziekenhuis lieten ze ons de laatste keer de curve zien en je ziet alle voorgaande puntjes net onder of op de bovenste lijn zitten en de laatste 2 puntjes zitten er opeens duidelijk boven. Als ze nu deze lijn vasthoudt dan schatten ze in dat ze richting de 5kg gaat na de 40 weken. Als ze netjes op het lijntje was gebleven hadden we geen inleiding gekregen.
24 dagen geleden
Misschien herkennen jullie de klachten. Ik herken het van mijn vorige zwangerschappen namelijk niet.
Ik heb nu sinds een week heel vaak hele pijnlijke steken van onder. Met lopen of als ik wil opstaan van bank of bed. Soms zo erg dat ik er echt van verschiet. Ook soms als de baby zich beweegt voelt ik het mega erg. Het doet gewoon ook echt pijn.
Iemand die dit herkent?
23 dagen geleden
Reactie op Ds0
Ja heel herkenbaar! Had ik bij mijn eerste ook niet, misschien toch iets va ...
Jaa dat zou goed kunnen 😂. Vervelend vind ik het in elk geval wel!
23 dagen geleden
Reactie op Ds0
Welke datum zijn jullie uitgerekend? 📅
Ik ben 23 november uitgerekend. Maar ik heb woensdag gesprek in het ziekenhuis om inleid datum vast te leggen. Ze willen mij in week 38 inleiden. Dus nog heel eventjes voor mij.