562 Reacties
茅茅n maand geleden
Ik ben vandaag 36.4. En heb de hele zwangerschap al heftige kwalen. Ik merk nu sinds deze week dat mijn lichaam zich echt aan het klaarmaken is. Ik heb ook zo鈥檔 spierpijn gevoel aan m鈥檔 onderkant.. voel me vandaag ook niet zo lekker. Ben benieuwd! Vorige bevallingen bevallen met 36.4&36.5. Ik ben er helemaal klaar voor! Al vind ik deze bevalling op de 1 of andere manier spannend.. maar ik ben dan ook 8 jaar ouder sinds de laatste bevalling.. zou dat mee spelen?
茅茅n maand geleden
Reactie op wendyv3
Die vermoeidheid, zou dit voortekenen kunnen zijn of hoor t er gewoon bij? ...
Hoort erbij vrees ik. Heb er deze keer ook al weken veel last van.
茅茅n maand geleden
Reactie op Alium31
Ik ben vandaag 36.4. En heb de hele zwangerschap al heftige kwalen. Ik merk ...
Herken dit wel heel erg wat je zegt . Hier de vierde . Heb 2 meiden van 13 en 11, en vorig jaar april bevallen van een zoon , die nu 18 maanden is. 36+4 van de vierde.
Deze 2 laatste zwangerschappen vallen me zoveel zwaarder dan die eerdere; ik denk echt omdat ik dus 10 jaar ouder ben dan toen. Zou anders niet weten waarom ik me dan zo voel. Heftige kwalen , veeel moe, bekken , bloeddruk , gewoon niet lekker vaak. Alleen ik ben alledrie de keren tussen 39-40 bevallen.
Denk jou draagtijd dus korter is. Was dat wel altijd helemaal goed gelijk 36,5 termijn met kindjes?
茅茅n maand geleden
Reactie op wendyv3
Ja hier ook. Tussen mijn 3e en deze zit 8 jaar. Vind t ook wel pittig nu zo ...
Bij mijn 1e en 2e zit ook 8 jaar tussen, maar deze zwangerschap is wel echt een stuk pittiger.
茅茅n maand geleden
Wat gaat het nu opschieten he! Hier gaat het nog best ok, al ben ik wel echt heel erg moe maar dat komt ook deels doordat ik nog niet echt rust kan pakken door omstandigheden.
Ik merk ook zoveel verschil met mijn 1e zwangerschap. Toen had ik alles ver van tevoren al helemaal klaar en zat ik die laatste weken ook echt af te tellen waarbij de tijd zo langzaam ging. Nu ben ik bijna 36 weken en alles moet nog gewassen worden, vluchtkoffer nog niets aan gedaan, en de babykamer staat vol met zo'n 10 vuilniszakken kleding van de oudste die ik nog wil uitzoeken 馃ぃ
Ben nu een week met verlof maar totaal nog niet toegekomen aan deze dingen, of om lekker rust te pakken.. Daar baal ik wel heel erg van maar is nu eenmaal even zo.
Vorige zwangerschap hoopte ik dus ook echt op een eerdere bevalling maar nu denk ik: blijf nog maar lekker zitten want ik heb die laatste weken echt nog nodig 馃槀
Aan de andere kant ga ik er nu ook 茅cht wel naar uitkijken om ons meisje te ontmoeten natuurlijk. Ik kan ook echt niet wachten om ons zoontje samen met zijn zusje te zien 馃挄 En heel benieuwd hoe mijn man gaat zijn als meisjes-papa 馃槏
Geniet allemaal nog even van de laatste weken zwangerschap want echt: voordat je het weet is het zover! 馃グ
茅茅n maand geleden
Hi ik ben nieuw hier,
4 november is mijn uitgerekende datum van mijn vierde kindje.
Vind het nogal spannend en heb gekozen voor een thuisbevalling, als alles goed gaat. Ik hoop dat deze dan wel binnen termijn komt en niet dat ik ingeleid moet worden. Zou ontzettend balen.
Nog meer mama's die een thuisbevalling wensen?
茅茅n maand geleden
Reactie op Vierdekindje2024
Hi ik ben nieuw hier,
4 november is mijn uitgerekende datum van mijn vierd ...
Ik ben 5 nov. Wil ook graag thuis bevallen. Heb wel zwangerschaps diabetes, en kindje iets aan de grote kant, vooral buikje. Maar heb er alles aan gedaan om niet medisch te worden, vorige week laatste controle bij gynaecoloog gehad en mocht gewoon weer terug naar de verloskundige en thuis bevallen zonder gekkigheid. De gynaecoloog "gaf mij het voordeel van de twijfel", klinkt niet echt positief maar ik ga maar van het beste uit. Dit wordt mijn eerste kindje, zou het liefst alles zo natuurlijk mogelijk willen doen. Toevallig vandaag het bevalbad al binnen gekomen 馃崁
茅茅n maand geleden
Reactie op kristab88
Ik wil ook thuis bevallen als alles goed gaat, mijn eerste kindje. Wat vind ...
Elke bevalling is toch anders, zwangerschappen zijn altijd goed gegaan heb eerder een thuisbevalling gehad, vind gewoon moment vanaf ontsluiting tot persen altijd een lastig en pijnlijk iets.