562 Reacties
één maand geleden
Reactie op kristab88
Dat klopt zeker niet, ongeveer 80% bevalt tussen week 37 en 42 ;)
Volgens mij is het idd iets van 90 procent vóór week 42. De gemiddelde zwangerschapsduur voor een eerste is 40+5 en bij een tweede 40+3 las ik. Dus dat heeft mij nu wel rust en dus betere nachtrust gegeven omdat ik het dus niet perse hoef te verwachten nu.
één maand geleden
Reactie op bellooo
Volgens mij is het idd iets van 90 procent vóór week 42. De gemiddelde zwan ...
Ja helemaal gelijk, dat ga ik nu ook doen. Het zit me erg hoog merk ik deze ochtend. Uiteindelijk bepaalt die kleine man, maar ik ben toch zo ongeduldig en heb het fysiek erg zwaar. Maar toch maar genieten van deze zonnige dag en het afwachten. Dankjewel voor het relativeren 🙏🏼
één maand geleden
Reactie op RdenBosch
Net wakker en ik besef me: ik heb de 40 weken en uitgerekende datum gehaald ...
Positiviteit 💪🏼 like it! Same Here, 40+1 vandaag. Eerste 2 kwamen week eerder
één maand geleden
Zo wisselend elke dag! Vrijdagavond dacht ik echt dat het misschien wel ging beginnen, gisteren en vandaag voel ik me weer super goed.. lekker geslapen en net mom in balance gedaan in het zonnetje. Heb nu het idee dat die baby nog van plan is om 2 weken te blijven zitten :P
één maand geleden
Reactie op kristab88
Waar komt de stress vandaan?
Mijn partner is zelfstandig. Hij heeft geen opdrachten meer aanvaard vanaf 39 weken tot 2 weken na mijn uitgerekende datum. Er moest ergens een lijn getrokken worden natuurlijk
Nu mijn uitgerekende datum nadert (5 november, ben vandaag 39+5) word ik plots heel ongeduldig, voel ik me opgejaagd en gewoon ronduit gestresseerd om overtijd te gaan. Er voelt een soort druk om te bevallen. Want stel dat ze me zouden moeten inleiden uiteindelijk op 41+5 (maximum termijn waarop mijn gynaeco inleidt) is hij maar 3 dagen bij ons…
Raak niet uit het “doemdenken”, krijg plots het gevoel dat de baby zodanig goed zit dat ie geen aanstalten maakt om te komen 🫠
één maand geleden
Reactie op EMBO
Mijn partner is zelfstandig. Hij heeft geen opdrachten meer aanvaard vanaf ...
Hier ook bang dat deze tot de max blijft zitten 😅 m'n andere 3 kinderen zijn met 39 weken geboren. Dus hoop dat t ook een deze dagen gebeurt maar t rommelt veel alleen niets zet nog door helaas
één maand geleden
Reactie op EMBO
Mijn partner is zelfstandig. Hij heeft geen opdrachten meer aanvaard vanaf ...
Als 41+5 het maximum is om in te leiden, zou je tzt ook nog kunnen bespreken om het een paar dagen eerder te doen misschien? Als het nodig is natuurlijk.
Strippen kunnen ze al eerder doen, dat zou je ook nog eerst kunnen proberen. Wie weet dat dit je iets geruststelt, dat er meer opties zijn? 😘