18 Reacties

één maand geleden

Ik zou je adviseren om het uwv even te bellen. Dat je momenteel in de ziektewet zit, staat er volgens mij in ieder geval los van. Zij hebben mij ook goed geholpen met een vraag rondom betaald ouderschapsverlof en daarna ontslag nemen.

één maand geleden

Je bevaldatum is vóór je einde contract, dus volgens mij heb je dan recht op alle 16 weken betaald verlof.

één maand geleden

Weet je zeker dat hun je contract niet verlengen? Dan kun je beter geen ontslag nemen. Neem je zelf ontslag dan vervalt ook je recht op ww namelijk. Voor de rest kan je het beste het uwv bellen hoe dat zit. Hun kunnen je daar het juiste antwoord op geven.

één maand geleden

Ja, je hebt er gewoon recht op. Maar UWV even bellen is geen slecht idee, want erna heb je misschien ook nog recht op WW, is toch weer mooi meegenomen :)

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Ja, je hebt er gewoon recht op. Maar UWV even bellen is geen slecht idee, w ...
Wel als het contract vanuit de werkgever niet verlengd word. Niet als je zelf ontslag neemt of niet verlengd. Dan vervalt het recht op ww zo ie zo.

één maand geleden

Mij man had een bedrijfs ongeluk gehad en kreeg dus met vast contract HELEMAAL NIKS zijn stelletje kwallen bij uwv ik zou nergens van uit gaan bij hun moesten we via bedrijfs arts alles kregen brieven en hij had recht drama uwv laat je goed informerrn niet door uwv van kastje naar de muur heel slecht bedrijf

één maand geleden

Zit deels in hetzelfde schuitje, zelfs onze uitgerekende datum is nagenoeg hetzelfde en heb het aan alle kanten uitgeplust. Omdat je ziek bent ga je 6 weken voor je uitgerekende datum met verlof. Na de bevalling krijg je nog minstens 10 weken verlof. (Als de kleine later komt, max 2 weken, krijg je die weken erbij zodat je altijd 10 weken kan herstellen na de geboorte). Die hele periode van verlof krijg je nog gewoon je normale salaris. Daarna kom je normaal gesproken in de ww als je contract in de tussentijd is afgelopen. Maar daar op gelden in jouw geval twee mogelijke uitzonderingen. - als je nog ziek bent kan het zijn dat het uwv anders oordeelt. Ligt aan de reden van ziekte; als je gedurende je verlof hersteld bent geldt dit sowieso niet. - als je werkgever je een verlenging heeft aangeboden en jij die hebt geweigerd. Dan heb je namelijk geen recht op ww want dan is de ontstane werkeloosheid je eigen keuze. Stuur maar een vriendschapsverzoek als je meer wil weten. ☺️

één maand geleden

Reactie op Ashleyhill

Mij man had een bedrijfs ongeluk gehad en kreeg dus met vast contract HELEM ...
Een bedrijfsongeval is een zaak tussen werknemer en werkgever. Je rechtsbijstandverzekering is op zo’n moment je beste vriend.

één maand geleden

Reactie op Ashleyhill

Mij man had een bedrijfs ongeluk gehad en kreeg dus met vast contract HELEM ...
Daar heeft het uwv niets mee van doen. Daarvoor moet je een goede schadeletseladvocaat in de armen nemen die dat geld weg gaat halen bij de werkgever. Die is verantwoordelijk bij bedrijfsongevallen niet het uwv.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Daar heeft het uwv niets mee van doen. Daarvoor moet je een goede schadelet ...
Helemaal niet waar want hij verloor zijn baan hij kon bij hun terecht ik ben bij advocaat en jurdische consulent geweest je kan en heb dan eigenlijk recht op een uwv

één maand geleden

Reactie op Ashleyhill

Helemaal niet waar want hij verloor zijn baan hij kon bij hun terecht ik be ...
Dan geloof je het niet. Na een bedrijfsongeval verlies je niet zomaar je baan als je in de ziektewet zit dat mag niet. Een werkgever kan je niet zomaar direct ontslaan vanuit de ziektewet na een ongeval. Daar zit een heleboel bij en aan wat er moet gebeuren voor je recht krijgt op een uitkering. Als je dat niet juist volgt dan sta je inderdaad met niets. In eerste instantie is de werkgever verantwoordelijk bij een bedrijfsongeval. Wij hebben dit zelf meegemaakt met mijn vader. En zoals je ziet ben ik niet de enigste hier die dit zegt.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Dan geloof je het niet. Na een bedrijfsongeval verlies je niet zomaar je b ...
Dan geloof je t niet hoebedoel je ik loop bij een advocaat die zal t betrr weten dan jij denk ik tenzij je advocaat bent neem aan dat een rechter niet voor niks zegt dat we t met terug werkende kracht krijgen

één maand geleden

Misschien niet helemaal netjes om te doen, maar je zou ook wel je contract verlenging kunnen aannemen/tekenen, en dan daarna ontslag nemen op het 'goede' moment, zodat je wel al je verlof hebt maar niet meer hoeft te werken? Je zou eventueel dan ook nog je bepaalde ouderschapsverlof eerst kunnen opnemen. Zoals ik al zei, niet het meest aardige voor de werkgever, maar gewoon een optie om te overwegen ;)

één maand geleden

Reactie op Mama2324

Misschien niet helemaal netjes om te doen, maar je zou ook wel je contract ...
Ze wil niet meer werken. Maar als ze dat contract aangaat moet ze daar bewust over liegen en braaf haar contract tekenen. Als ze dan na haar verlof (evt ook ouderschapsverlof) ontslag neemt, heeft ze geen recht op ww. Als haar werkgever tegemoet wil komen en haar geen nieuw contract aanbiedt, heeft ze na zwangerschaps&kraamverlof wel recht op ww.

één maand geleden

Reactie op DaCha

Ze wil niet meer werken. Maar als ze dat contract aangaat moet ze daar bewu ...
Dat is inderdaad zo ja. Maar als je niet meer wilt werken, wil je misschien ook wel niet in de ww? Dan heb je ook sollicitatieplicht. Maar inderdaad goed om mee te nemen als overweging.

één maand geleden

Volgens mij vraagt TS alleen of ze tot 10 weken na de bevalling nog een zwangerschapsuitkering krijgt en niet of ze recht heeft op ww, aangezien ze thuis wilt blijven bij d'r kindje. @TS ik zou even contact opnemen met het uwv of je na 31 dec nog zwangerschapsuitkering krijgt of tot 10/12 weken na de uitgerekende datum. In geval van ontslag in ieder geval wel, maar dat lijkt hier niet aan de orde. Je kan ook afwachten wat je werkgever besluit, misschien verlengen hun wel niet. Dan veranderd er niets aan je zwangerschapsverlof en de daarbij behorende uitkering.

één maand geleden

Ik ben niet zo bekend met alle regels, maar je hebt nu toch ook het eerste jaar recht op 9 weken ouderschapsverlof met 70% salaris? Misschien het overwegen waard om na je 16 weken verlof nog deze 9 weken ouderschapsverlof te plakken en daarna pas stoppen? (Als het financieel haalbaar is uiteraard).