45 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op lonn2424
Nee geen oefenen met persen. Maar wat je gaat doen vanaf week 37 is een bal ...
Bijna helemaal goed. Het gaat je niet helpen met ontsluiten van de baarmoedermond, maar bereid het stukje daarna (je perineum) vast voor op de hoofdomtrek van je kindje (gemiddeld 34 cm) wat erdoorheen moet. Je gaat in feite de weken voor je bevalling vast de huid daar beneden heel langzaam oprekken (en nee, het is niet zo dat dat dan blijvend is na de bevalling ofzo).
Dus: het helpt je niet bij het ontsluiten of persen zelf, maar het helpt wel tijdens de persfase en het voorkomen van scheuren/ knippen
Ik had bijvoorbeeld ook dat het hoofdje na de eerste perswee wel 'stond' en ik dat ook duidelijk kon voelen, maar het deed geen pijn (geen ring of fire)
En je kunt idd echt naar 9 of 10 cm toewerken, maar 8 cm is ook al voldoende. Net zoals je bij trainen voor een marathonwedstrijd geen hele marathon loopt tijdens de trainingen, haha.
Ze zijn inderdaad beide best prijzig, maar als het helpt vind ik het dat wel waard (en heb die van mij uiteraard bewaard voor de tweede nu). Zijn ook mensen die hem via Marktplaats of vinted verkopen, als je dat niet vies vindt. Materiaal is goed te ontsmetten met alcohol, dus theoretisch gezien is het niet vies.
2 maanden geleden
Reactie op Cv-ketel
Bijna helemaal goed. Het gaat je niet helpen met ontsluiten van de baarmoed ...
Mocht iemand hierin geïnteresseerd zijn, ik heb er eentje te koop aangezien ik een geplande keizersnede krijg
2 maanden geleden
Reactie op ClaudiaMC
Heb meteen naar die Epi-no gegoogled.. je hebt blijkbaar ook de Aniball, ma ...
Ik heb een Anniball, die mag je overnemen mocht je willen. Hij is goed te ontsmetten
één maand geleden
Hoihoi hier ook zwanger van ons 4e kindje.
Ik heb bij alle drie de bevallingen de epi-no ervoor gebruikt en bij de 1e twee bevallingen een ‘schaafwondje’ zoals ze dat zeiden. Bij de 3e was er helemaal niks te zien.
Volgens mij is het gewoon DE tip en het geld 100% waard! 🥳