9 Reacties
5 maanden geleden
Hey, ik heb zelf een urban arrow en ben er erg enthousiast over maar ik ben wel 1.75 dus voor mijn is het qua grote geen probleem. Ik zou als tip wel mee willen geven om bij de proefritten te vragen of het mogelijk is een proefrit te maken met de regenkap op de fietsen om te zien of je het dan allemaal goed kan zien verder heb ik geen ervaring met de andere 2 merken 😊
5 maanden geleden
Heb je wel eens op een bakfiets gefietst? Niet lullig bedoeld. Maar ik ben 1.62. De bakfietsen met een recht stuur zijn mijn armen moet lang genoeg voor om mee te sturen de bocht om en eigenlijk val ik dan dus zelf bijna van de fiets als ik het stuur blijf vasthouden.
Dan heb ik gefietst op een bakfiets met "normaal" stuur. Maar omdat deze zo een lange/grote draaicirkel hebben de bocht om vind ik ze gewoon eng. Als er iets gebeurd in een bocht met half omvallen hield ik de fiets niet eens met 30 kilo gewicht voorin geplaatst tijdens de proefrit.
Mijn oplossing. Ik heb mijn zoon achterop gehad (hij was al wat ouder) en bij volgende straks gaan we voor een fietskar. Nu kunnen niet alle fietskarren op een electrische fiets dus daar raad over vragen kun je het beste bij je fietswinkel. Maar dit vond ik toch een heel stuk fijner fietsen als zitjes voorop waar ik niet overheen kon kijken en een bakfiets. Zijn je kinderen ouder zit je ook niet met een dure bakfiets waar je zelf alleen mee fietst. De kar die ik krijg is redelijk klein weg te bergen en kan dan gewoon los verkocht worden. Ook handig ik heb meteen een buggy voor 2 kids als ik in de stad ben.
5 maanden geleden
Reactie op Miloutje
Heb je wel eens op een bakfiets gefietst? Niet lullig bedoeld. Maar ik ben ...
De lange draaicirkel bakfiets met normaal stuur had overigens 2 wielen ipv 3 😉.
Las later dat je nog wou proeffietsen. En dat zou ik zeker doen. Voor mij met 1.62 vind ik bakfietsen gewoon ronduit vreselijk en gevaarlijk 😅
5 maanden geleden
Reactie op Miloutje
De lange draaicirkel bakfiets met normaal stuur had overigens 2 wielen ipv ...
Dankjewel voor je bericht! Haha nee nog niet, heb alleen op een gefietst met 3 wielen en die vond ik akelig sturen. Vriendin van me in de randstad is ook zo klein en haar lukt het wel. Zij vond deze 3 het fijnste.
5 maanden geleden
Hier Gazelle Makki! Zelf 1,68, kan me er echt prima mee redden, niet heel zwaar, fiets makkelijk en kan goed over de regenhuif heenkijken!