30 Reacties

3 weken geleden

Mijn dochter is gister ook geprikt en enorme koorts. Zij is verder eigelijk ook nooit ziek. Ze heeft nog niet eerder zo veel last van de prikjes gehad, meestal ging ze juist wat meer slapen maar ze heeft nu echt pijn!

3 weken geleden

Welke vaccinatie was het ?

3 weken geleden

Reactie op Mopsje

Welke vaccinatie was het ?
het vierde vaccin van het basisprogramma: de DKTP-Hib-HepB en Pneumokokken vaccinaties, die beschermen tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio, Hib, hepatitis B en pneumokokkenziekten. Kort na de eerste verjaardag, rond 14 maanden, volgt ook de eerste BMR-vaccinatie (tegen bof, mazelen en rodehond).

3 weken geleden

Nee, hier eigenlijk niets gemerkt van de prik.

3 weken geleden

Reactie op pat en jay

Mijn dochter is gister ook geprikt en enorme koorts. Zij is verder eigelij ...
Ja precies hetzelfde! Hopelijk gaat het vandaag beter

3 weken geleden

Onze zoon had gelukkig nergens last van.

3 weken geleden

Hier gisteren gehaald. Zoontje heeft erg last van zijn beentjes en is niet fit. Denk echter ook combinatie met doorkomende tandjes.

3 weken geleden

Hier gistermiddag prikjes gehad, tot nu toe nergens last van.

3 weken geleden

Vanmorgen gehad en nu al wat jengelen, is stik moe maar komt niet zonder mijn borst in slaap en ik kan dr al helemaal niet wegleggen🙃 Vorige keer had ik preventief 2 dagen zetpil gedaan, nu ook weer!

3 weken geleden

Het is een gigantische cocktail die ze nu krijgen... En allemaal in zo'n klein lijfje, dus ik vind het niet gek dat ze zo ziek ervan kunnen worden. Hopelijk gaat het snel over!

3 weken geleden

Hier viel het mee. In de middag koorts (38,5) en met zetpil weer oké. In de avond 39 en hangerig maar met zetpil oké. In de ochtend alles weer prima. Alleen zaterdag dus opeens flink ziek en koorts, maar 2 dagen later snot verkouden en nu ook hoesten dus denk dat het een losstaand griepje is. En zag net een kies doorkomen dus misschien een combi 🥲. Ik heb gehoord dat ze na die 14 maanden prik enorm ziek worden. Ongeveer week na de prik.

2 weken geleden

Jep.. gisterochtend de vaccinatie gehad en gisteravond ruim 39 graden koorts en vanmorgen weer/nog. Na nog een zetpil rond 11.00 brak de koorts en werd het verhoging. Voor het slapen nog een zetpil gegeven. Hopen dat ze goed slaapt!

2 weken geleden

Hier de dag zelf wat ziekjes, en daarna nog 2 dagen last van prikplek

2 weken geleden

Reactie op Wenteleefje

Hier viel het mee. In de middag koorts (38,5) en met zetpil weer oké. In de ...
De jeugdarts zei zelf vandaag dat kindjes idd ong 10 dagen na de BMR prik ziek kunnen worden. Was wel fijn dat ze het zei zodat je er een beetje rekening mee kan houden :).

4 dagen geleden

Hier was ze ook heel ziek tot 40.5 graden koorts dat met paracetemol te verlagen was naar 39 en 3 dagen goed ziek van geweest. Heel heftig deze prik

4 dagen geleden

Wij hebben de prikjes voorlopig uitgesteld. Ons dochtertje is als sinds september ziek (oorontsteking, griep, waterpokken, 6e ziekte, hand mond voet ziekte, buikgriep). We kunnen bijna alles afstrepen. Daarom besloten om haar lijfje even wat rust te gunnen

4 dagen geleden

Na het lezen van jullie reacties (en mijn eigen mening die is veranderd over vaccinaties) durf ik nu niet meer goed de vaccinatie te gaan halen. Thuis zijn de meningen verdeeld wat het ook nog eens lastig maakt.

4 dagen geleden

Reactie op Annana015

Na het lezen van jullie reacties (en mijn eigen mening die is veranderd ove ...
De lijfjes kunnen er uiteindelijk gewoon goed tegen. Ik zou zelf wel voor de prikjes gaan, want mochten ze deze ziekte krijgen dan worden ze nog zieker.. Wel zou ik gewoon lekker wat dagen thuis zijn (of je man of de opa’s en oma’s) Ik ga daar met de volgende prikjes zeker rekening mee houden.

4 dagen geleden

Onze zoon had nergens last van.

4 dagen geleden

Gisterochtend heeft hij twee prikken gehad. In de avond wat hangerig en last van zijn beentjes. Een zetpil gegeven en hij sliep rustig. Vanmorgen werd hij vrolijk wakker. Tot nu toe valt het mee.