87 Reacties
één maand geleden
Hoi,
Ik heb ervoor gekozen om het wel te doen en heb binnenkort een afspraak staan.
Wilde er even aan toevoegen dat het alleen op eigen kosten is als je het ergens anders laat doen dan bij de GGD of een JGZ. Daar is het als het goed is gratis. Ik heb ervoor gekozen om het samen met mijn Kinkhoestvaccinatie te doen, maar heb voor de zekerheid gebeld om te vragen of het kosteloos is, en dat is het gelukkig wel!
één maand geleden
Alleen vaccinaties in het rijksprogramma kun je via GGD krijgen en het RS zit daar niet in.
De andere vaccinaties gaan via de huisarts.
Ik heb hem al gehaald, gewoon in de bovenarm. Nergens last van gehad.
Ik zou het mezelf nooit vergeven als er na 10 jaar onderzoek eindelijk een vaccin is en ik hier vervolgens geen gebruik van maak en mijn zoon dan in het ziekenhuis beland.
Dan betaal ik er zelf maar voor.
1 op de 50 opnamens in het ziekenhuis van kindjes beneden de 1 jaar is vanwege het RS virus.
één maand geleden
Is dit met jullie besproken? Ik wist het bestaan hier niet van. Wel de kinkhoest vaccinatie gehad.
één maand geleden
Ik heb me hier laatst in verdiept (er is ook een topic over in het algemene forum), je kunt het op eigen kosten doen op een aantal plekken. Oost Brabant en Gelderland geloof ik, Amsterdam ook binnenkort. Er is een website van de GGD met een overzicht. Het is wel op eigen kosten nog. Ik heb erover gebeld met een arts bij de GGD en kwam helaas niet in aanmerking omdat het vaccin de kans op vroeggeboorte verhoogt.
één maand geleden
Ik heb hem ook via de huisarts aangevraagd omdat de GGD in mijn regio het nog niet doet. Kost ruim 200 euro, huisarts geeft een recept door bij de apotheek waar je hem zelf ophaalt en dan zetten ze hem bij de huisartsenpraktijk. Ik krijg hem woensdag, dan ben ik 34+6.
één maand geleden
Ik heb het via de huisarts geregeld. Was wat gebel en uitleg voor nodig dat ik het zelf wilde betalen etc want ze waren er ook nog niet zo bekend mee, maar uiteindelijk kon ik het bij de apotheek ophalen en ermee naar de huisarts (in de tussentijd in koelkast bewaren). Kostte 214,- in totaal. Volgens mij is GGD idd niet gratis (en zelfs duurder omdat je eerst een verplicht consult moet van zo’n 30,-) en het nog niet in het rijksvaccinatieprogramma zit. Ook moest ik dan naar locatie gelderland terwijl ik in Rotterdam woon. Dus huisarts / apotheek was voor mij top. Ook gelijk afspraak gemaakt voor de (gratis) griepprik via de huisarts.
één maand geleden
Had het graag gewild maar zowel verloskundige als cjg wisten er niets over, fijn om te lezen dat het toch mogelijk is! Voor zover ik weet is het niet gratis, 180 euro dacht ik. Want de gezondheidsraad heeft een negatief advies gegeven, die zijn voor de vaccinatie van baby's ipv voor moeders. Hoewel ik het zelf ook veel logischer vind om moeders te vaccineren, want dan zijn de baby's direct beschermd bij de geboorte
één maand geleden
Hoi!
Ik heb toevallig deze vaccinatie 1 maand geleden laten zetten. Ons kindje wordt in eind november verwacht dus precies tijdens het ‘rs-seizoen’.
Heb inderdaad de Abrysvo gehad.
Je mag me altijd een berichtje sturen als je meer vragen erover hebt :)
één maand geleden
Reactie op Maura🥰
Hoi,
Ik heb ervoor gekozen om het wel te doen en heb binnenkort een afspra ...
Sorry dat ik me ermee bemoei, en wil echt niet betweterig overkomen. Maar er moet minimaal 2 weken tussen de RS-vaccinatie en de Kinkhoest-vaccinatie zitten…
één maand geleden
Reactie op Wenteleefje
Is dit met jullie besproken? Ik wist het bestaan hier niet van. Wel de kink ...
Nee, om eerlijk te zijn kwam ik via Instagram achter het bestaan van dit vaccin en ben me er vervolgens verder in gaan verdiepen. Bij de vk kenden ze het vaccin voor zwangeren niet
één maand geleden
https://community.24baby.nl/forum/baby/rs-virus-maternale-vaccinatie-9mX1vEN
Hier staat ook veel info over vaccin in en hoe te krijgen.
Ik heb em genomen met 28weken. Kan al eerder dan 32 weken. Kosten 209euro.
Ik heb via de huisarts geregeld. In principe als het buiten het Rijksvaccinatieprogramma om is, dan is het aan HA om te regelen. Ze hadden het nog niet eerder geregeld, maar het was zo geregeld en gedaan.
Ik ben er blij mee, november is wel rs seizoen.
één maand geleden
Oh het is ook hier de eerste keer dat ik hoor dat je je kan laten vaccineren tegen RS in de zwangerschap.. mij is door de gynaecoloog helemaal niks verteld en de verloskundige die ik hiervoor had heeft hier ook niks over verteld. Ik ga denk ik morgen ook even de huisarts bellen.. maar zou het nu gezien onze termijn al niet te laat zijn om het vaccin te nemen? Het is nu weekend dus ik kan er morgen pas achteraan gaan en dan ben ikzelf al 34+3. De griepprik moet ik ook nog.. weet iemand of deze vaccins ook samen kunnen? Ik word zelf ook best wel ziek van vaccins dus baal nu echt als een stekker dat ik dit niet eerder wist want dan had ik ze kunnen spreiden en nu zal ik waarschijnlijk voor 1 van de 2 moeten kiezen. En aangezien ik risicopatient ben..
één maand geleden
Reactie op Vennetje91
Oh het is ook hier de eerste keer dat ik hoor dat je je kan laten vaccinere ...
Volgens mij kan hij gelijktijdig worden gezet, zie https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/r/rs_virusvaccin. Maar ik zou idd even navragen bij de ha. Ik heb mijn huisarts een e-mail gestuurd en heb besloten dat ik hem ga nemen.
één maand geleden
Reactie op Vennetje91
Oh het is ook hier de eerste keer dat ik hoor dat je je kan laten vaccinere ...
Griepprik en rs-vaccinatie mogen tegelijkertijd!