7 Reacties

8 maanden geleden

Geen tips of antwoord op je vraag, maar dit is precies waar ik bang voor ben als wij over 3 weken met vakantie gaan! Ik volg even..

8 maanden geleden

Heel gek maar wij hebben het juist andersom gehad afgelopen maand! Thuis lukte zelfstandig slapen nooit maar de hele week op vakantie opeens wel! Wij helemaal blij maar thuis was de magie opeens weer verdwenen helaas.

8 maanden geleden

Doen jullie veel? Het zou iets van overprikkeling kunnen zijn. Nieuwe omgeving en zo. Mijn dochter wilde ook echt niet slapen op vakantie. Een uur lang krijsen elke avond en in de nacht ook wat vaker huilen. Eenmaal thuis sliep ze beter dan ooit. Dus wie weet.

8 maanden geleden

Reactie op elinemetbaby

Doen jullie veel? Het zou iets van overprikkeling kunnen zijn. Nieuwe omgev ...
Hmm eigenlijk niet, hetzelfde als thuis. ‘‘s ochtends tot de lunch gewoon thuis en na het middag slaapje een wandeling of een stadje bezoeken. Daarom vind ik het ook zo vreemd want ik heb al het gevoel dat we weinig doen. Moet wel zeggen dat ik een kindje heb die oooveral naartoe kijkt en alles in zich op neemt en veel beweegt dus hij doet ook echt veel indrukken op..

8 maanden geleden

Rond 17u wil hij al slapen voor zijn avondslaap en slaapt dan ook door tot 6 uur de volgende ochtend. Het zou een sprong kunnen zijn (ik denk hardop) Ik baal alleen omdat het op de opvang en thuis gewoon zo goed ging. En ook omdat het veel harder werken is voor mezelf haha terwijl dit juist de vakantie zou moeten zijn

8 maanden geleden

Jammer is het wel, maar andere omgeving, toch veel andere nieuwe indrukken, de reis noem maar op kan allemaal van invloed zijn op je kindje. Prikkels verwerken ze dan in de nacht of komen door alle prikkels moeilijk in slaap, toch wat oververmoeid misschien. En vakantie met een baby, naar mijn mening zal het nooit écht vakantie zijn. Hard werken is het inderdaad. Probeer te genieten van de fijne momenten samen en geef je kindje genoeg knuffels en nabijheid en op tijd rustmomenten. Hoop voor je dat het binnenkort en vooral thuis weer zoals eerst was. Fijne vakantie!

7 maanden geleden

Wat ik vaak doe is ze thuis een aantal x in het campingbedje laten slapen, mijn eigen campingbedje mee nemen op vakantie ( met eigen dekentje) en kamer goed donker maken.