45 Reacties

5 maanden geleden

Wij hebben een vakantie geboekt naar corfu, laatste week augustus 10 dagen. Dan ben ik 30/31 week zwanger. Geen idee wat ik dan nog kan dit wordt ons eerste kindje. We hebben een mooi appartement met zwembad dus geen probleem om een dagje 'thuis' te blijven, en huren een auto, dus ben benieuwd.

5 maanden geleden

Het is voor iedereen anders. Dat is het lastige…. Wij zijn nu twee weken op vakantie, ivm bekkenpijn moet ik al echt rustiger aan doen en is vooral mijn man veel met onze peuter op stap. Ook ben ik blij dat we in Nederland zijn met 20 graden. 30 graden of meer zou ik niet trekken, zuid Europa lijkt me vreselijk deze zomer.

5 maanden geleden

Wij zouden naar Thailand gaan heb dit omgeboekt vanwege de muggen , zikavirus , naar Griekenland. ( Ben nu zwanger van de 4e en met de 2e ook bij 30 weken naar het buitenland gegaan) Ik woon zelf in Spanje , in een gebied waar het heel warm is , zeker in de zomer. Dus qua warmte zou ik me niet druk maken , je kunt altijd verkoeling zoeken . Maar kies wel een land waar je je goed bij voelt. Niet al te ver weg en zonder gevaarlijke gezondheidsrisico's dan ga je vaak met een geruster gevoel.

5 maanden geleden

Wij zijn nu 2 weekjes naar de zon met 14 weken. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik er niet aan denken om dit nog te doen met 7mnd. Ik voel me nu met 14wk veel beter dan toen. Dus ja elke zwangerschap is anders 🤔

5 maanden geleden

Reactie op DN.A

Hoeveel weken was je toen jullie naar Kuala Lumpur gingen? Ik ben van plan ...
Hou rekening met Japan dat je heel veel loopt. En zodra je Tokio uitgaat, heel veel omhoog en omlaag. Dus zorg dat je wat dat aangaat fit blijft en lekker veel wandelt door de hoogteverschillen voor je reis. Het is een fantastisch land. Ik ben van mezelf niet zo fit, wij hebben de reis uitgesteld om met de kleine te gaan doen voor hij/zij zo bewegelijk is dat hij/zij wil lopen. De zorg voor moeders en baby’s is heel goed in Japan dus dat is bij ons ietsje verstandiger. Mits ik goed herstel van de bevalling.

5 maanden geleden

Nee wij gaan niet (meer)in september weg. Ik verbrand echt super snel en wil geen zwangerschapsmasker hebben. Vorige zwangerschap braken spontaan mijn vliezen 4 weken te vroeg. Daarnaast had ik in het derde trimester niet hele leuke zwangerschapsklachten vorige keer. Wij blijven dus thuis in eigen bedje en gaan dagjes weg. Ik moet er niet aan denken in het buitenland te zitten en daar ineens naar het ziekenhuis te moeten. Volgend jaar kijken we wel weer verder en geven we dan iets meer uit aan de vakantie.

5 maanden geleden

Wij hebben er voor gekozen om eind juni nog 2 weken op vakantie te gaan naar Kreta☀️. Dan ben ik 21 weken zwanger en voel ik me nog goed genoeg om ook dingen te kunnen ondernemen

5 maanden geleden

Reactie op tamaradejong

Wij hebben er voor gekozen om eind juni nog 2 weken op vakantie te gaan naa ...
Wij gaan ook naar Kreta! Weekje naar de zon met 23 weken!

5 maanden geleden

Reactie op Wenteleefje

Wij gaan ook naar Kreta! Weekje naar de zon met 23 weken!
Wat een heerlijk vooruitzicht hè! 😍☀️

5 maanden geleden

Wij hebben een camper gehuurd en gaan in Augustus 2 weken naar Noorwegen. Ik ben als we weggaan 24 weken. We hadden deze reis al geboekt voordat we wisten dat ik zwanger ben, maar achteraf wel blij dat we niet naar een warm land gaan. Ik trek de hitte normaal gesproken al niet zo best namelijk. Ben wel benieuwd in hoeverre we nog hikes etc kunnen doen

5 maanden geleden

Wij gaan in September nog naar het buitenland. Maar boeken last minute. Als ik mij goed voel gaan we gewoon. Maar dit is voor iedereen anders natuurlijk.

5 maanden geleden

Wij gaan de hele maand augustus weg. Mega zin in en ook blij dat we nog even weg kunnen. Vind het jaar altijd erg lang duren zonder vakanties…

5 maanden geleden

Wij hebben 2 midweekjes weg geboekt in NL. Weekendje thuis, alles wassen en dan weer maandag door naar volgens vakantieadres 😊

5 maanden geleden

Ja wij gaan in augustus lekker 11 daagjes naar Gran Canaria! Ben dan 27 weken. Vorige zwangerschap kon ik inderdaad met die warme dagen ook niet meer in de tuin zitten, maar op een eiland is het vaak veel beter uit te houden dan in de achtertuin. Zal waarschijnlijk iets meer onder de parasol zijn dan normaal of lekker in het zwembad. En mijn man zal denk ik wat meer aangewezen zijn om met ons zoontje te gaan spelen haha. Maar ik kijk er onwijs naar uit nog ff lekker echt vakantie met zn 3en 😍🏖

5 maanden geleden

Wij hebben de eerste drie weken van augustus vrij en we hebben een heerlijke ruime tent en fijne nieuwe auto. Ik kijk de week ervoor waar ik zin in heb, kan variëren van een weekje België tot lekker drie weken naar Zwitserland/Oostenrijk. Ik heb er hoe dan ook enorm veel zin in en vind het echt heel fijn om die vrijheid te hebben. De kids zijn dol op kamperen en ik vind het onwijs leuk hun ongeboren broertje mee te kunnen nemen 🥰

5 maanden geleden

Ik ben halverwege mei nog bijna twee weken naar Noorwegen geweest. Op de eerste twee dagen na was het nog een leuk tripje geworden, maar ik zou nog wel een korter tripje willen doen eind augustus ofzo. Lijkt me nog wel gezellig om een paar dagen weg te gaan naar een mooi gebied waar ik misschien nog leuke zwangerschap foto's kan maken haha. In Noorwegen leek ik vooral dik ipv zwanger 😅

5 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik ben halverwege mei nog bijna twee weken naar Noorwegen geweest. Op de ee ...
Wij gaan binnenkort over 2,5 week.. 2 weken Noorwegen.. waar ben je geweest? 😄 nog tips? Wij gaan met de camper rondrijden daar.

5 maanden geleden

Wij gaan half september 2 weken naar Zakynthos, stond al geboekt voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik ben 33 weken als we terug vliegen. Ga ervan uit dat ik me goed voel en daar lekker kan genieten met m’n buikie! 😉 Ik kijk er in ieder geval enorm naar uit.

5 maanden geleden

2nov uitgerekend en in sept gaan wij nog met de auto naar Italië. Dit kunnen jullie ook doen ipv met de camper? Zoek je ergens een leuk huisje of appartement kan je lekker rustig aan doen😄

5 maanden geleden

Voor diegene die met het vliegtuig op vakantie gaan, hoe doen jullie het zonder voedingskussen op vakantie? ik slaap zonder echt niet lekker maar dat ding is enorm om mee te nemen. Ik ga 1 juli en ben dan 20 weken.