15 Reacties
2 weken geleden
Het was daarnaast ook zo dat toen ze een week geleden buikgriep had ze ook duidelijk veel minder behoefte had. Toen vroeg ze maar om 2 flessen en toen weer beter ging gelijk weer om meer.
2 weken geleden
Hoi! Hier een zoontje die ook nog ong zoveel flessen drinkt. Zou me niet te druk maken, zolang ze er nog behoefte aan heeft.. misschien per fles eens ietsjes minder daar zou je mee kunnen beginnen, ochtend fles bijv en dan een broodje erbij.
Ik was gisteren bij het cb en ze deed helemaal niet moeilijk, 'o meid hij zal het nog nodig hebben'
Ligt er misschien net aan wie je hebt natuurlijk maar goed😊
2 weken geleden
Eet je dochter verder wel goed vast voedsel? Brood, fruit, tussendoortje en avondeten? Als dat niet zo is dan zal ze die flessen wel nodig hebben toch? Misschien dan wat meer oefenen met vast voedsel, zodat de flessen wat minder kunnen?
Zou het CB gewoon om advies vragen en uitleggen waar je mee strugglet. Het is soms gewoon zoeken hoe je alles moet doen en daar zijn ze juist voor…. Niet te druk om maken hoor! Je doet alles vanuit goeie intenties toch?
2 weken geleden
Mijn zoontje krijgt ook nog 3 flessen, hij drinkt nu wel gewone halfvolle melk (dat duurde even voor hij dat lustte maar gaat nu goed gelukkig). Tot voor kort zat hij op 4 flessen. Ik heb toch besloten die 4e te laten vallen, in het vertrouwen dat hij zelf wel meer gaat eten/drinken als hij honger heeft. Ik merk dat hij sindsdien beter water is gaan drinken!
Ik snap je struggle wel heel goed hoor. Er wordt weinig rekening gehouden met grote eters. Op de opvang doen ze ook erg moeilijk over die extra fles melk overdag die hij niet meer ‘hoort’ te krijgen. Maar hij heeft gewoon niet genoeg aan het eten wat hij daar krijgt, ze geven iedere 1-jarige dezelfde porties en dat is natuurlijk eigenlijk gek omdat ieder kind andere behoeften heeft.
2 weken geleden
Hier dan borstvoeding maar ook nog 3 a 4 x aan de borst.
Ze geven het zelf wel aan zolang ze dat nodig hebben..
Mijn oudste is pas gestopt met zijn flesje voeding toen hij 3.5 jaar was. Iedere ochtend kreeg bij nog een flesje.
Hij vond dat lekker. En had het blijkbaar nog nodig.
2 weken geleden
Ik heb er ook van afgezet op een gegeven moment. Ik heb het aantal flesjes laten afhankelijk van het aantal slaapmomenten. Dus 2 dutjes betekende gewoon nog 3 flessen per dag en als ze dan nachts weer kwam kreeg ze een 4e. Nu slaapt ze 1 dutje dus zitten we op 2 flesjes (soms 3e in de nacht). Ze is 1 jaar en ook sinds jongs af aan al op de +1,5/2 lijn. Ze eet inmiddels ook goed.
2 weken geleden
Reactie op hdh94
Mijn zoontje krijgt ook nog 3 flessen, hij drinkt nu wel gewone halfvolle m ...
Wat bijzonder dat jullie opvang daar zo strak in is. Hier krijgt onze zoon gewoon wat die nodig heeft, soms 1,5 soms 2 boterhammen. Soms twee keer melk. Ze volgen hem echt..dat had ik jullie ook gegund!
2 weken geleden
Mijn dochtertje zit ook nog op drie flessen. Ik maak me er geen zorgen over. Ze groeit goed, ze is vrolijk en ze heeft energie voor 10. Ze kreeg pas laat interesse in eten (voor 10 maanden moest ze er echt amper iets van hebben, meer dan een paar hapjes kreeg ze niet weg) en ze is gewoon nog gek op de fles. Nu beginnen en eindigen we de dag met een fles, en tussendoor ergens nog een fles, en verder eet ze brood, fruit en een potje.
gisteren
Reactie op hdh94
Ja soms als er wat over is krijgt hij wat meer. Maar ze geven ook geen broo ...
Jeetje, dat maakt het denk ik niet makkelijker voor die kleintjes. Een cracker kan best hard werken zijn 😅. Zou je hier niet over in gesprek kunnen? Wel fijn dat jullie hem thuis lekker volgen!
gisteren
Mijn zoon van eind okt heeft ook nog 4 flessen (06-11-16-19) heel af en toe weigert hij een fles (11u), maar dan komt hij erg vaak alsnog snachts.
18 uur geleden
Hier ook een zoontje die 3 of soms 4 flessen heeft. En heel veel eet..
1 boterham in ochtend en ochtendpap fles, tussenmiddag 2 boterhammen, avond potje 250 gr en yoghurt. Dan tussendoor nog fruit en cracker.
12 uur geleden
Ik denk dat je je niet te druk hoeft te maken. Zoals het klinkt heb je een gezond en vrolijk kind dat goed eet en drinkt: wat wil een mens nog meer?😊 benieuwd of je een fijn bezoek hebt gehad bij het CB of dat je kritiek ervaarde?
Onze zoon drinkt om 7u, 13u en 19u of aan de borst of 200cc. Daarbij minimaal 2x ‘s nachts aan de borst. Hij eet daarbij veel overdag. In de ochtend zuurdesembrood, 10u fruit, 12u lunch (geen brood maar eten met voldoende goede stoffen zoals ei, yoghurt, avocado, groente, pannenkoekjes, noten), 15u fruit/groente en om 17u trekt ie zo een bijna volwassen maaltijd naar binnen en sluit ie vrolijk af met een hele banaan. Ik ben er trots op :)