24 Reacties
één maand geleden
Ik heb precies hetzelfde zoon 3 weken oud. Ik heb swaddle up van love to dream gekocht Tog 1.0 over de kleding heen. Nog steeds hele dag diarree bij hem en winden laten en kreunend geluid uit zijn mond maar geen huilen en krijsen meer. Speen en wiegen helpt ook. Inbakeren met een doek werkt ook.maar swadle up werkt nog beter
één maand geleden
Reactie op Tianamarkotic
Ik heb precies hetzelfde zoon 3 weken oud. Ik heb swaddle up van love to d ...
Ik heb een meyco swaddle die ik in de nacht gebruik en probeer overdag tijdens haar slaapje in bed. Het helpt wel met doorslapen, maar niet met stoppen met krijsen of in slaap vallen helaas...
één maand geleden
Wij hadden dit ook met ons zoontje! Wij zijn overgestapt naar nutrilon voeding (eerst ook kruidvat) blijkbaar zou kruidvat voeding niet genoeg verzadigen bij de babys.. wat absoluut niet zou mogen.. maar sinds we over gestapt zijn van voeding werd het een hele andere baby.. duurde wel even want van het overstappen kreeg hij wel wat krampjes..
één maand geleden
Reactie op Noortje261
Ik heb een meyco swaddle die ik in de nacht gebruik en probeer overdag tijd ...
Deze is met klittenband zag ik klopt dat ? Met de swadle up zijn de armen vrij hiermee kunnen ze hun eigen gezicht aaien. Dit doen ze om zichzelf te troosten. Als de armen ingepakt zijn met klittenband swadle dan kunnen ze dit dus niet doen.
één maand geleden
Reactie op ddaannn
Wij hadden dit ook met ons zoontje! Wij zijn overgestapt naar nutrilon voed ...
Ja, ik wil eigenlijk niet meteen weer overstappen want kruidvat blijkt niet bij elke baby onvoldoende te verzadigen en ik wil haar niet onnodig meer krampjes geven. Het is een beetje kiezen uit twee kwade heb ik het idee. Cb zei dat merk geen verschil maakt, maar achteraf blijkt dat toch wel.. had ik dat maar eerder geweten!
één maand geleden
Reactie op Tianamarkotic
Deze is met klittenband zag ik klopt dat ? Met de swadle up zijn de armen v ...
Oh is dat zo? Dat wist ik niet! Dat is het proberen waard. Ik schaam me een beetje naar de bezorger, want ik bestel iedere dag wel wat nieuws haha!
één maand geleden
Reactie op kristab88
Als je de kap van de kinderwagen dicht houdt zijn het toch niet veel prikke ...
Dat probeerde ik gisteren inderdaad, maar helaas na een half uurtje slaap (waarvan 25 minuten buiten) werd ze alweer wakker haha
één maand geleden
Reactie op Noortje261
Ja, ik wil eigenlijk niet meteen weer overstappen want kruidvat blijkt niet ...
Ja ik baal ook dat ik het niet eerder wist hoor! Had echt een hoop gescheeld als wij dat hadden.. maar ben uiteindelijk zo blij dat we het gedaan hebben.. tegen de krampjes gebruiken wij nu infacol dat scheelt ook enorm..
één maand geleden
Reactie op ddaannn
Ja ik baal ook dat ik het niet eerder wist hoor! Had echt een hoop gescheel ...
Infacol heeft dezelfde werkzame stof al sav simplex, maar dan een mindere dosering begreep ik. Dat lijkt bij ons helaas niet te helpen. Hoe merkte je dat je kindje niet verzadigd was? Veel en vaak drinken?
één maand geleden
Reactie op Noortje261
Infacol heeft dezelfde werkzame stof al sav simplex, maar dan een mindere d ...
Hij kwam op een gegeven moment na 1 uur 1,5 uur weer.. was tegelijk een beetje met de cluster dagen dus eerste dachten we niet aan de voeding.. tot dat hij echt hele flessen weg kon drinken.. en daarna ook verder met zijn honger huiltje.. ik had al van meerdere mensen over de voeding van kruidvat gehoord en het daarna ook opgezocht..
één maand geleden
Reactie op ddaannn
Hij kwam op een gegeven moment na 1 uur 1,5 uur weer.. was tegelijk een bee ...
Ja ik heb het helaas ook vaker gelezen. Hoe snel zijn jullie overgestapt? Ze wil bij ons vaak na 2 of 3 uur weer, maar krijgt de fles van 90+3 meestal niet helemaal op en is daarna wel tevreden. Behalve dan in de avond, maar dat kan clusteren zijn of krampjes want dan laat ze enorm veel scheten rood hoofd etc.
één maand geleden
Reactie op Noortje261
Ja ik heb het helaas ook vaker gelezen. Hoe snel zijn jullie overgestapt? Z ...
Wij zijn toen die 4 weken was overgestapt.. ja het tevreden zijn ging er veel sneller vanaf.. hij is nu 7 weken en echt weer het tevreden mannetje na een fles. Sinds 3 dagen laat hij er ook 4 uur tussen ipv 3
één maand geleden
Reactie op Noortje261
Ja ik heb het helaas ook vaker gelezen. Hoe snel zijn jullie overgestapt? Z ...
Hier even een tegengeluid: wij hadden eerst nutrilon voor onze dochter (4 weken), kwam om de 4u op een gegeven moment, dus 6 flessen per dag, nu met kruidvat al een paar dagen ook om de 4u en ‘s nachts soms 5-6u. Ze is voldoende verzadigd. Het kan ook gewoon zijn dat ze meer nodig heeft aan voeding.
Wij zijn nog voor controles bij de artsen in het ziekenhuis vanwege een hartruisje en zij geven aan dat er in iedere zuigelingenvoeding hetzelfde zit aan voedingsstoffen. Kruidvat koopt oude patenten op van nutrilon, dus het is allemaal hetzelfde. Sommige kindjes reageren anders op bepaalde voeding maar ik wil hiermee zeggen dat het niet zo zwart wit is en het voor iedereen anders is. Volg vooral je gevoel en kijk naar je kindje 😊.
één maand geleden
Hier bij krampjes doet de draagzak wonderen. Jou warme lijf tegen t buikje, rechtop, geborgen, weinig prikkels. En de speen voor zuigbehoefte.
Verder fietsen met de beentjes en met de klok mee over de buik draaien. Verder kun je kipkep proberen, wellicht helpt dit.
Hier ook kruidvat. Gaat prima, 7 flessen van 90+3. Ze woog 4,2 kilo dus klopt precies qua voeding/lichaamsgewicht.
één maand geleden
Hi dames ,
Het delen van privégegevens is hier niet toegestaan . Ook appgroepen vallen hieronder . Ik zal daarom een aantal reacties verwijderen .
Liefs,
Jaleesa|Moderator