12 Reacties
gisteren
Hier ook niet veel hoor! Ik werk 3 dagen en dan is m'n dochtertje bij de opa en oma en andere familie en de rest van de dagen doe ik boodschappen en het huis schoonmaken en smiddags vaak rondje lopen. naar de speeltuin en de kinderboerderij lijkt mij gewoon leuker als ze wat ouder is! Dus je bent zeker niet de enige😊😉
gisteren
Volgens mij doe je nog best veel samen met je kindje! Ik werk niet maar ik probeer er elke dag wel even uit te gaan. Even op de fiets naar een afspraak of een rondje lopen in de wandelwagen. En in het weekend hebben we vaak een verjaardag of een feestje of gaan we even bij familie langs. Mijn kindje kan zich nu ook heel goed even vermaken in de box. Dat is denk ik ook wel goed voor de ontwikkeling!
gisteren
Reactie op ReinierCorine
Volgens mij doe je nog best veel samen met je kindje! Ik werk niet maar ik ...
Ik zou ook graag eens naar een speeltuin willen maar ik vind het elke keer zo koud en nat….! Volgende week hopen we wel een keer naar een binnenspeeltuin te gaan!
gisteren
Zwemmen en museum heb ik ook nog nooit gedaan. En bos ook niet, ik ben geen boswandelaar.. Weekendje weg ook niet 😂
Ik vind het wel leuk om met haar naar de bibliotheek te gaan, daar kan ze lekker rondkruipen en naar andere kindjes kijken. En het tuincentrum vind ik ook leuk, nu lekker lampjes kijken en spelen (er is daar een speelgedeelte). Of een rondje winkelcentrum.
gisteren
Wij hebben onze baby (nu 12,5 maanden) vanaf het begin wel veel mee genomen her en der. Na een week ging ze met ons mee een halfuurtje koffie drinken in ons huis stamcafe in de wijk, of een rondje naar een klein kerstmarktje in de buurt. Vanaf twee maanden hebben we haar echt structureel meegenomen naar musea, de Efteling, ergens lunchen, naar de markt, op visite, weekendje weg en vakantie. We houden wel rekening met haar, tussen de dutjes in of bij een langere autorit dutjes in de auto. Als het ergens te druk was, bleven we maar kort. Dat is dan maar zo.
Wij willen graag leuke dingen en erop uit doen maar passen ons wel aan en voor haar moet het ook een gewoonte worden.
gisteren
Reactie op 3024
En dit inderdaad. Gewoon een rondje op de fiets of wandelen. Fietsen naar d ...
Heerlijk, mijn kind heeft soms hele verhalen in het fietskarretje, is altijd heel gezellig 😊
gisteren
Ik probeer 1 keer in de week wat leuks te doen. Babycafe, indoor speeltuinen, zwemmen of afspreken met een groepje meiden met allemaal kindjes rond mijn dochters leeftijd. Daar zijn we allemaal ongeveer 2/3 uur zoet mee. Merk wel dat het nu wat minder wordt, maar komt ook omdat ik zwanger ben of door het koude weer.
gisteren
Als ze nog zo klein zijn is de wereld dichtbij huis al avontuurlijk genoeg! Een boom, vogel, blaadje zorgt al voor veel verwondering. Een keer een schommel of glijbaan is leuk voor de afwisseling. Kinderboerderij al helemaal. Van de zomer hebben we een paar keer gezwommen in natuurwater. Het strand vond hij fantastisch. En we zijn laatst naar de dierentuin geweest. Maar verder is het uitje boodschappen doen en wandelen in de buurt of het bos.
20 uur geleden
Ik werk nu 3 dagen, ben 2 dagen alleen met haar en 2 dagen zijn papa en ik samen met haar (weekend)
Echt uitjes ondernemen wij niet hoor! Onze uitjes zijn op visite gaan of lekker naar buiten.
Nou moet ik ook zeggen dat er bij ons niks echt dichtbij is of wordt georganiseerd. Maar ik moet zeggen, ik mis het niet. We vermaken ons evengoed wel. En soms denk ik, is wellicht alleen maar goed. Als ze groter zijn wil je ze ook niet de hele dag entertainen met uitjes o.i.d.
Dus je bent zeker niet de enige hoor!
17 uur geleden
Hier doen we het precies zo, los van dat mijn kindje nog niet naar kdv gaat. Denk wel eens dat ik mijn kindje wat tekort doe, omdat hij veel wil ontdekken. Aan de andere kant doet hij nog 2 dutjes en ben ik chronisch ziek en daardoor sneller moe/ziek dan een ander wat als een belemmering voelt. Ook dat het snel donker wordt vanwege de winter is voor mij ook geen reden om na 17u buiten te zijn tenzij we ergens op viste gaan.