10 Reacties

2 maanden geleden

Wij hadden onze cosleeper bij de eerste eigenlijk constant omhoog. Gewoon voor de veiligheid. Vond het zelf ook geen ramp aangezien je gewoon door het netje heen kan kijken en de randen ook niet te hoog zijn mocht je de baby er uit willen halen.

2 maanden geleden

Wij hadden bij de eerste een houten cosleeper geleend en het hekje constant omlaag. Doordat het hekje omhoog en omlaag kon, sloot hij juist net niet helemaal mooi aan (want er moet dan ook plek zijn voor het hekje tussen je bed en de cosleeper). Dus nu een babybay gehaald, waarbij het hekje ook apart vastgeschroefd moet worden (wat we waarschijnlijk dus nooit gaan gebruiken) Heel eerlijk: je rolt zelf heus die cosleeper niet in, je baby rolt er (zeker de eerste 4 maanden) ook niet zomaar uit en je dekens eroverheen? Dat ding staat bij mijn hoofdeinde, daar gooi ik mijn dekens niet overheen... Ten slotte: uiteindelijk hebben wij een bedhekje gehaald en samen in ons grote bed geslapen. Als je googled op veilig samen slapen en James mckenna vind je meer informatie hierover.

2 maanden geleden

Hier nooit de zijkant omhoog gehad, altijd naar beneden en strak tegen mij kant van het bed aan. Schoof haar zo uit de co-sleeper bij me voor voeding en na de voeding zo weer terug, perfect. Ze heeft ongeveer 9mnd in de co-sleeper gelegen, daarna een tijdje tussen ons in (omdat de co-sleeper te klein werd en ik nog borstvoeding gaf) en nu in haar eigen ledikant. Bij de tweede gaat het denk ik precies zo.

2 maanden geleden

Wij hebben de Maxicosi Iora air van mijn zus overgenomen. Zij heeft hem bij 2 baby’s 6 maanden veilig gebruikt met de zijkant naar beneden. Ik heb eigenlijk nog niet eerder gehoord dat het niet zou kunnen, er staat in het instructieboekje prima uitgelegd hoe je hem in welke stand veilig strak aan je eigen bed kan monteren om zo te gebruiken. Lijkt me dat jouw cosleeper ook een handleiding heeft?

2 maanden geleden

Juist de kant van het bed hebben wij laag. Dan kun je makkelijk bij je kindje (bijvoorbeeld hand op hem/haar leggen als hij/zij contact nodig heeft). Ik heb onze dochter na de cosleeper nog tot een jaar in een ledikant naast ons gehad en daarna in haar eigen kamertje. Nu slaapt ze super makkelijk in, ik denk omdat ze weet dat wij er altijd zijn wanneer ze ons nodig heeft.

2 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Wij hebben de Maxicosi Iora air van mijn zus overgenomen. Zij heeft hem bij ...
Ik heb geen handleiding. Heb em op marktplaats gekocht. Misschien kan ik het op internet terug vinden.

2 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Wij hebben de Maxicosi Iora air van mijn zus overgenomen. Zij heeft hem bij ...
Wij hebben deze nu ook besteld. Hebben jullie een boxspring bed of met een bedrand? Ik zie online bij de instructievideo voor het veilig aan bedje monteren alleen voorbeeld met echt een houden bedrand, maar die hebben wij met onze boxspring niet.

2 maanden geleden

Reactie op ElineVivian

Wij hebben deze nu ook besteld. Hebben jullie een boxspring bed of met een ...
Ik heb deze ook gebruikt met boxspring. Altijd met zijkant omlaag en nooit vast gemonteerd, gewoon strak tegen het bed aangeschoven. Heeft ze in gelegen tot 7 maanden, toen ging ze kruipen en zich optrekken en dan is het niet meer veilig.

2 maanden geleden

Reactie op ElineVivian

Wij hebben deze nu ook besteld. Hebben jullie een boxspring bed of met een ...
Mijn zus had hem altijd op de boxspring, zolang je hem om het onderstel maakt en niet het dekmatras zal het wel moeten lukken. Bij ons komt ie strak tegen het bed omdat de slaapkamer ook niet meer ruimte heeft, past precies 😅

2 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Wij hadden bij de eerste een houten cosleeper geleend en het hekje constant ...
Dit alles bij ons ook ☺️