10 Reacties
2 maanden geleden
Wat fijn dat jullie een bungalow hebben gevonden! Bij mijn vorige zwangerschap zijn we ook 4 weken voor datum verhuisd.
Ik had nierstuwing dus kon helemaal niks doen.
Hoe moeilijk het ook is accepteer alle hulp. Jouw lichaam is al hard aan het werk om een prachtig mensje te maken. En in je verlof zijn er vaak momentjes dat je wat dingetjes kan oppakken. Blijf het rustig aan doen! Het komt echt allemaal goed. Niet alles hoeft perfect in orde de zijn. Als de kleine een bedje heeft en war kleertjes. Kan de rest altijd later komen.
2 maanden geleden
Ik zit in hetzelfde schuitje! 🙈 Herken wat je zegt: door de nesteldrang die ik niet kwijt kan word ik onrustig. Ik heb alvast veel hulp ingeschakeld en wij zorgen dat we voor ik bij week 37 over zijn. Er is veel over te vinden als je even rondgoogelt met verschillende tips, maar vooral: doe zelf niks behalve wat aansturen!
2 maanden geleden
Allereerst: gefeliciteerd met de nieuwe woning! Ikzelf ben een week geleden verhuisd, met 34 weken zwanger -- iets eerder dus -- maar vanuit Duitsland terug naar Nederland. Ik verraste mezelf en mijn man met hoeveel ik nog heb kunnen doen, schoonmaken, dozen inpakken, zelfs wat lichtere dozen tillen. Luister goed naar je lijf en neem rust waar en wanneer je kunt. Vraag hulp (wij hadden een verhuisbedrijf ingehuurd, en familieleden klaarstaan) en laat het zware werk van je overnemen. Je kunt mooi helpen met de (organisatorische) voorbereidingen bijvoorbeeld: voor mij hielp dit om me wel nuttig te voelen, en vooral alsof het vooruitging. Het lastigste is dat je er op dit moment tegenaan zit te hikken, en voor mij hielpen kleine dingen al tegen dat nerveuse gevoel. Bedenk alvast wat waar gaat, wat jullie op de verhuisdag aan gemakkelijk eten kunt doen, welke spullen je apart in wil pakken zodat je ze direct bij de hand hebt. Het loopt wel los: durf te steunen op je hulp ;) uiteindelijk is t met een paar dagen voorbij, en kun je een heerlijk nieuw nestje bouwen! Succes!
2 maanden geleden
Wat een super leuk nieuws allemaal!
Ik heb een soort zelfde situatie mee gemaakt bij de vorige zwangerschap. Ook ongepland zwanger geraakt en wij woonde in een heel klein appartement midden in de stad boven de cafés !
Uiteindelijk last minute toch een huis kunnen kopen. Deze moest alleen helemaal verbouwd worden. Toen ik 31 weken zwanger zat zaten wij bij de notaris, daarna is er 4 tot 5 weken ontzettend hard geklust door iedereen en zijn we dus verhuisd met 35/36 weken. Ik heb ook niet met alles kunnen helpen, maar heb wel geholpen waar kon. Hier en daar een klein muurtje geschilderd of de koffie rond gebracht. Uiteindelijk is alles goed gekomen! We zaten nog niet in een geheel af huis, maar af genoeg zodat onze zoon geboren kon worden!
2 maanden geleden
Ik krijg hier een grote renovatie die is klaar 2 weken voor mn baby gehaald wordt. Daarna kan ik pas de kamer in orde maken. Had het ook liever anders gezien maar ja wat moet dat moet.
Ik hou me voornamelijk bezig met lijstjes wat er nog gehaald moet worden en planningen, zodat ik zeker weet dat alles gesmeerd loopt als ze klaar zijn met renoveren 😅