13 Reacties

2 maanden geleden

Neehoor, ik zit nu op Sicilie met Transavia en ze hebben me niks gevraagd. Is echt pas vanaf veel later in de zwangerschap. Geniet ervan!!

2 maanden geleden

https://www.transavia.com/service/nl-nl/medische-services-assisentie/vliegen-tijdens-zwangerschap/tot-wanneer "Voor je eigen gezondheid en die van je baby raden we je aan altijd een Engelstalige doktersverklaring mee te nemen. Deze mag niet meer dan 7 dagen voor vertrek van je vlucht zijn uitgegeven." Ze raden het wel aan, of het echt nodig is weet ik niet. Gek dat je gynaecoloog dit niet wil doen. Lijkt me een kleine moeite. Wat is zijn/haar reden?

2 maanden geleden

Je huisarts kan er ook 1 uitschrijven voor je als je gynaecoloog zo kinderachtig doet.

2 maanden geleden

Reactie op SnnevL

https://www.transavia.com/service/nl-nl/medische-services-assisentie/vliege ...
Ziekenhuis heeft besloten dat ze dat niet meer verstrekken. Waarom kunnen zij mij niet uitleggen. Kan alleen de Nederlandse verklaring meekrijgen 🤷‍♀️.

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Je huisarts kan er ook 1 uitschrijven voor je als je gynaecoloog zo kindera ...
Huisarts gebeld en assistente gaat het nu navragen. Liet wel al blijken dat ze dat normaal niet doen...

2 maanden geleden

Reactie op Lien-ver-97

Neehoor, ik zit nu op Sicilie met Transavia en ze hebben me niks gevraagd. ...
Fijn! Dat is een opluchting! Ik ben ook echt niet ver in de zwangerschap en ook nog geen enorme buik. Maar je ziet het wel zeg maar 😉. Geen zin in stress...

2 maanden geleden

Transavia liet mij net weten: Je hoeft geen zwangerschapsverklaring mee te nemen als je 22 of 23 weken zwanger bent. Een medische verklaring is alleen nodig als je complicaties hebt tijdens je zwangerschap of als je na je 34e week zwanger bent van een meerling. Als je toch een verklaring wilt meenemen, zorg er dan voor dat deze in het Engels is opgesteld. Dit is een vereiste voor medische verklaringen bij Transavia. Nou heb ik geen complicaties en verwacht ik geen meerling. Dus ga er maar vanuit dat het goed gaat. Hopelijk wil de huisarts voor de zekerheid wel nog wat doen.

2 maanden geleden

Reactie op Wenteleefje

Fijn! Dat is een opluchting! Ik ben ook echt niet ver in de zwangerschap en ...
Nee logisch, maar het was echt geen probleem!

2 maanden geleden

Reactie op Wenteleefje

Ziekenhuis heeft besloten dat ze dat niet meer verstrekken. Waarom kunnen z ...
Gdpr. Het zijn medische gegevens en die vallen onder de privacy wetgeving. Het is toch ook belachelijk dat iemand aan je vraagt hoeveel weken je bent, iedereen draagt z’n kindje/buik anders. Gaat ze niks aan 👏🏻

2 maanden geleden

Kun je niet gewoon wijde kleren aan, zien ze het wrs niet eens

2 maanden geleden

Ik ga vliegen met Transavia als ik 29 & 31 weken ben, verder ook geen complicaties. Ik heb best al wel een buik. Fit to fly wordt amper nog maar door doktoren gegeven maar verklaring wel, staat puur op hoelang je zwanger bent/uitgerekende datum. Transavia zei dat ik me geen zorgen moest maken en de meest simpele ‘briefje’ voldoende is als ik het toch mee wil nemen. Veel plezier!

2 maanden geleden

Reactie op Maiss

Ik ga vliegen met Transavia als ik 29 & 31 weken ben, verder ook geen c ...
Thanks! Zelfs het simpele briefje wil de gynaecoloog niet verstrekken 😅. Ja alleen in het Nederlands.

2 maanden geleden

Reactie op Wenteleefje

Thanks! Zelfs het simpele briefje wil de gynaecoloog niet verstrekken 😅. J ...
Ik hoop dat de huisarts je dan wilt helpen, echt vervelend soms😤