4 Reacties

2 maanden geleden

Komt redelijk veel voor, heb er ook al meerdere topics over voorbij zien komen. Hier helaas ook last van, neus spoelen met zout water helpt mij vaak wel en ik heb fluticason…..nogiets, normaal ivm hooikoorts, maar helpt nu ook om mijn neus mijn beetje vrij te krijgen. En als het echt verstopt zit, dan gebruik ik toch xylometazoline hoor, anders doe ik al helemaal geen oog dicht. Ben al blij als ik enigszins kan slapen met een springende baby in mijn buik of anders wel een peuter die bang is voor monsters 🙄

2 maanden geleden

Ik heb het sinds een paar weken ook, maar alleen ‘s nachts als ik slaap. Ik heb me erbij neergelegd en slaap daardoor weer een stuk beter gelukkig! Moest er even doorheen en aan wennen, maar nu maakt het weinig verschil in hoe ik slaap. Door af en toe wel neusspray te gebruiken wende het eerst ook niet om met dichte neus te slapen. Voorheen sliep ik wel eens met een stukje tape op mijn mond (voor diepere slaap) daar dus maar wel mee gestopt nu 🤪🤣

2 maanden geleden

Super vervelend dit kwaaltje. Ik had precies hetzelfde als jij en heb nu speciale neusspray op recept gekregen (Fluticasonfuroaat Basic Pharma, 27,5 microgram/verstuiving, neusspray, suspensie). Bij dit topic staat meer info in zowel mijn reacties als anderen: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-november-2024/xylometazoline-neusspray-dmmRrlO?utm_source=24Baby&utm_medium=app

2 maanden geleden

Hier ook al veel verkoudheidjes en hoest-ziektes achter de rug deze zwangerschap…. Enige wat je kan doen is zorgen dat je voldoende slaapt en gezond eet (en misschien wat meer afstand houden als je merkt dat mensen snotterig zijn/vaker je handen met zeep wassen etc). Maargoed, onze oudste neemt de ziektekiemen mee van de opvang dus daar doe je niks tegen. Beterschap!