6 Reacties

één maand geleden

Veeeeel drinken, paracetamol als je hoofd echt vol zit, trachitol bij een pijnlijke keel (mag niet te lang) en als je huid onder/rondom je neus kapot gaat tepelzalf (lanoline van purelan) erop smeren voor je gaat slapen. En als je niest proberen eerst je navel licht in te trekken, dan gebruik je je diepe buikspier (dus niet de buikspier die je nu niet meer mag gebruiken) om te stabiliseren. Sterkte! 🙏🏻🤒🤧

één maand geleden

Ik zit gelukkig inmiddels aan het einde van mijn verkoudheid, maar wat een ellende! De verloskundige vertelde dat zwangere er soms ook nog eens langer over doen om er af te komen, Lucky us. Ik ben heel veel vitamine C gaan nuttigen (veel groente en fruit, cranberrysap light omdat dit ook nog eens laag in suiker is), structureel elke 6 uur paracetamol, elke middag 1 a 2 uur naar bed en echt he-le-maal niks van mezelf verwachten. Ik vond het echt heel pittig en voelde mij soms zooo vreselijk benauwd. Toevallig waren we wel 1 nachtje weg aan het begin van de verkoudheid en in een hoestbui en later een keer bij het niezen.. ik plaste zo in mijn broek door de druk van het hoesten. Dus grotere inleggertjes en vaak gaan plassen 🫠

één maand geleden

Ja ik ook. Een week of 4 terug ziek geweest en sindsdien blijf ik verkouden. Ook geregeld weinig lucht en benauwd met een potdichte neus. Je kan een weekje xylometazoline gebruiken om de boel beetje open te krijgen. Stomen kan ook verlichten. En verder proberen rust te nemen, gezond eten. En veel meer kan je er niet aan doen helaas.

één maand geleden

Ik heb vandaag gewerkt. Ben van alles aan het afronden voor mijn verlof dus slechte timing om ziek te melden. Duik vanavond maar vroeg mijn bed in. Dank voor de tips 🙏🏻

één maand geleden

Ik ben ook al meer dan een maand verkouden. Slaap zo slecht hierdoor. Word er gek van😥

één maand geleden

Ik mocht van mijn gynaecoloog gewoon otrivin neusspray gebruiken en voor het hoesten mocht ik fluimucil zuigtabletten gebruiken. Geeft mij behoorlijk verlichting maar tegen de tijd dat ik er weer van af ben begint de hele ellende weer opnieuw. Ben al sinds augustus bezig met op en aan verkouden zijn en ben er echt wel een keer klaar mee. Dus ik snap heel goed hoe jij je voelt