Hallo allemaal,
Ik begrijp dat jullie droevige berichten vermijden omdat jullie blij zijn met de zwangerschap en niet na willen denken over negatieve emoties. Zelf heb ik dit ook vermeden maar helaas is onze vreugde veranderd in groot verdriet. Ik schrijf dit bericht meer om even van mij af te schrijven.
Afgelopen donderdag is per toeval ontdekt dat onze kleine meid geen vruchtwater meer had in de placenta. Oorzaak onbekend en prognose was slecht. Vanaf het begin van deze zwangerschap hebben wij meerdere hindernissen gehad, maar dit stond tot nu toe los van de baby want die leek gezond.
Aankomende dinsdag zouden wij een uitgebreide 20 weken echo krijgen om te kijken of er een oorzaak achterhaald kon worden, aangezien de kleine meid nog in leven was. Helaas zijn gisteravond spontaan de weeën begonnen en ben ik vanmiddag om kwart voor 1 bevallen van onze Nova. Nova heeft nog een uurtje bij mij gelegen voordat ze overleed.
Het is zo onwerkelijk dat wij afgelopen week nog met familie en vrienden gevierd hebben dat onze dochter 30 november geboren zou worden, en dat wij vandaag toch onverwachts afscheid hebben moeten nemen. Alles zit erop en eraan en ze zag er zo lief uit, alleen het was gewoon nog veel te vroeg om te komen.
Lieve Nova, papa en mama gaan jou heel erg missen!