99 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Lis.anne

Ik heb morgen gesprek met mijn manager, ik wil graag 6 weken van te voren e ...
Je weet dat je vanuit het UWV 9 weken betaald (70%) ouderschapsverlof hebt in het eerste levensjaar van je kindje? Dus als je daar een deel van gebruikt, heb je nog heel wat meer vakantie over ;)

2 maanden geleden

Je kan ook met je werk afspreken dat je in je verlof even contact hebt of je nog wil verlengen na je zwangerschapsverlof. Dit doe ik omdat ik geen idee heb of ik nog vakantie of extra ouderschapsverlof wil. Ligt echt aan hoe het dan gaat. Dan mag ik het dan alsnog bepalen een maand voordat ik ga werken. 😊

2 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Je weet dat je vanuit het UWV 9 weken betaald (70%) ouderschapsverlof hebt ...
Die zet ik na mijn vakantie in! Wil dan per week 1 dagje ouderschapsverlof gaan opnemen. 😄

2 maanden geleden

Ik wil doorwerken tot 4 weken van te voren. Zodat mijn verlof met baby 12 weken is. Mijn contract is voor 28 uur per week en dat laat ik zo. De 1e 12 weken wil ik maar 16 uur per week gaan werken (12 uur p.w. ouderschapsverlof). En als ze een halfjaar is, ga ik 24 uur per week werken en 4 uur per week betaald ouderschapsverlof tot haar 1e verjaardag. Waarschijnlijk dat ik tussen haar 1e en 2e verjaardag 24 uur per week blijf werken en dan 4 uur per week onbetaald ouderschapsverlof opneem.

2 maanden geleden

Reactie op Maud-94

Wat ontzettend handig om te lezen hoe jullie dit allemaal gaan inrichten!! ...
Ja contractueel wil je waarschijnlijk niet in uren terug voor je je ouderschap gebruikt hebt. Als je iemand bij personeelszaken hebt zitten kan die persoon het je waarschijnlijk feilloos uitleggen en berekenen wat voor jou financieel het gunstigst uitpakt. Ook handig om te doen hoor!

2 maanden geleden

Ik neem na de 16 weken zwangerschapsverlof ongeacht 4 voor 12 na of 6 voor 10 na direct de volle 9 weken ouderschapsverlof op. In mijn ogen haal ik er met onregelmatig werken in de zorg + korte diensten het meeste uit voor zowel mijzelf als de mini die niet voor dat zij een half jaar is andere opvang/oppas nodig heeft. Na mijn verlof neemt mijn vriend zijn ouderschapsverlof 1 dag per week op & ga ik in contracturen wat omlaag. Wij kiezen voor het eerste jaar beide zoveel mogelijk tijd met de mini 💕

2 maanden geleden

Reactie op Annies90

Ik neem na de 16 weken zwangerschapsverlof ongeacht 4 voor 12 na of 6 voor ...
Je hebt ook nog heel wat uren onbetaald verlof wat je op kan nemen, dan hoef je je contract niet aan te passen. Is vooral gunstig voor je pensioenopbouw of mocht je nog een keer met verlof gaan 😊

2 maanden geleden

Ik start mijn verlof 6 weken van te voren dus daarna nog 10 weken. Dan plak ik er 4 weken betaald ouderschapsverlof aanvast en daarna 1 dag per week betaald ouderschapsverlof tot en met 1 juli. Daarna is het de bedoeling dat ik weer 32 uur ga werken. Wie weet dat ik tegen die tijd het wel anders wil maar dit is voor nu het plan

2 maanden geleden

Reactie op Brechtje89

Je hebt ook nog heel wat uren onbetaald verlof wat je op kan nemen, dan hoe ...
Tnx voor de tip! Zo heb ik de inzet van het onbetaalde verlof nooit bedacht. En bedoel je dan ‘nog een keer met verlof’ voor als er nog een 2e mini zou komen dat je daardoor over de volle uren verlof financien krijgt? Of wat anders?

2 maanden geleden

Reactie op Annies90

Tnx voor de tip! Zo heb ik de inzet van het onbetaalde verlof nooit bedacht ...
Ja, dat idd. Ik heb contract voor 40 uur, werk nu 32 uur met 8 uur onbetaald ouderschapsverlof. Als ik nu weer met verlof ga krijg ik weer 40 uur uitbetaald.

2 maanden geleden

Reactie op Lis.anne

Die zet ik na mijn vakantie in! Wil dan per week 1 dagje ouderschapsverlof ...
Ik zou het nog eens goed narekenen, want bij fulltime (40 uur) maak je die 9 weken aan 'uren' niet binnen een jaar op door 1 dag per week verlof te nemen ;) Zou zonde zijn!

2 maanden geleden

Reactie op Annies90

Ik neem na de 16 weken zwangerschapsverlof ongeacht 4 voor 12 na of 6 voor ...
Jullie weten dat je vriend ook nog gebruik kan maken van 6 weken (in uren) aanvullend geboorteverlof dat ook 70% betaald wordt? Dat mag je uitsmeren over een half jaar. Mijn man gaat hier waarschijnlijk gebruik van maken door 4 weken na de bevalling verlof te nemen (1 week regulier geboorteverlof en 3 weken aanvullend) en daarna een tijdlang 3 dagen per week werken eerst met aanvullend geboorteverlof en later met het ouderschapsverlof 😊

2 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Ik zou het nog eens goed narekenen, want bij fulltime (40 uur) maak je die ...
Ik werk 24 uur pw, wil 4 uur per week inzetten zodat ik ene week 2 werk andere week 3

2 maanden geleden

Ik ga ook met 5 weken van te voren met verlof. Dus daarna nog 11 weken beval verlof. Maar ik werk in het onderwijs, dus krijg m’n vakanties nog terug. Weet niet exact wanneer ik weer begin. Ik denk dat 5 weken voor de bevalling met verlof gaan, prima moet lukken.. ik zie er i.i.g. niet tegenop. Die 9 weken ouderschaps verlof neem ik het jaar erna op , twee dagen in de week. Daarna ga ik weer meer werken, dan zijn de kindjes ook weer wat ouder!

2 maanden geleden

Ik zit in de ziektewet en na mijn verlof moet ik maar even kijken, omdat ik op het moment naast die ziektewet geen baan heb. Ik ga binnenkort een werktraject beginnen, maar weet nog niet zo goed wanneer ik echt in dienst zal treden bij een bedrijf. Ik ga sowieso parttime werken dus ik zal altijd wel een paar dagen met de baby hebben. Mijn man heeft ook nog verlof en werkt sowieso vaak thuis, dus ook hij zal nog wel voldoende tijd hebben met de baby na het verlof 🤭🩷

2 maanden geleden

Ik wil graag 4 week van te voren met verlof, en heb nog vakantie openstaan die ik ervoor plak, dus heb 5.5 week van te voren vrij. Dan heb ik 12 weken bevallingsverlof erna. Als ik dan even goed heb gegoocheld, kan ik voor de rest van het jaar 1x per 14 dagen vrij nemen (ik werk dan 3 om 4 dagen), én heb ik nog 3.5 week 'over'. Die 3,5 week plak ik achter mijn bevallingsverlof. Praktisch gezien heb ik dan vrij van 10 oktober tot 10 maart, en daarna 9 maanden lang 3 om 4 werken. Mijn vriend neemt blijft vervolgens 1 dag bij het kind, ik 1 dag, en mijn schoonmoeder en ik om de week de 3e dag. Zo hebben we 2 dagen opvang nodig.

2 maanden geleden

Mijn vriend zit overigens momenteel nog in de ziektewet na een burnout, en is op zoek naar nieuw werk. Dus dit het is allemaal een stuk onzekerder dan wanneer ik het zo uitschrijf. Maar goed, je moet toch plannen maken!

2 maanden geleden

Ik vind dit dus zo lastig .. ik zit nu te denken aan 4 weken zwangerschapsverlof en dan 12 weken bevallingsverlof en dan zat ik te twijfelen wat ik dan doe. Ik las over vier weken onbetaald verlof, heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil ouderschapsverlof gaan inzetten om een dag minder te gaan werken

2 maanden geleden

Reactie op carmenxxxx

Ik vind dit dus zo lastig .. ik zit nu te denken aan 4 weken zwangerschapsv ...
Je kan ook eerst nog betaald verlof inzetten 😊 dat is in totaal 9 weken

2 maanden geleden

Reactie op anoniemxxx57931

Je kan ook eerst nog betaald verlof inzetten 😊 dat is in totaal 9 weken
Dat klopt, maar dan zou ik wel eerder weer een dag meer moeten gaan werken toch, want dan kan ik daar ouderschapsverlof niet meer voor inzetten?