99 Reacties

één maand geleden

Reactie op Smos

Die 9 weken zijn onderdeel hiervan. Dus die gaan van deze uren af. Sinds ...
Ja precies. Veel nemen dat gewoon toevallig op… Omdat ik dat zo vaak lees dacht ik misschien is het wel wat anders. Dankjeee!

één maand geleden

Reactie op Smos

Die 9 weken zijn onderdeel hiervan. Dus die gaan van deze uren af. Sinds ...
Ja ik heb dan 32x26 uur ouderschapsverlof. En doorbetaald tot 70% blijkt dus wel geluk mee denk ik. Vind t indelen van verlof echt lastig

één maand geleden

Reactie op Clover21

Ja bij ons is het dus tot het 8 ste levensjaar nog doorbetaald. Had even het cao gelezen gister avond. Bleef maar in m’n hoofd

één maand geleden

Reactie op AlleGerdasVerzamelen

Ja precies. Veel nemen dat gewoon toevallig op… Omdat ik dat zo vaak lees ...
De 9 weken moeten ook op in het eerste jaar volgens mij. De rest mag je tot het 18e Jr van het kind verdelen.

één maand geleden

Reactie op kristab88

De 9 weken moeten ook op in het eerste jaar volgens mij. De rest mag je tot ...
Klopt! Maar bij ons tot 8, niet tot 18. 😊

één maand geleden

Reactie op BabyboyL

Ik hoop tot 36 weken te kunnen werken, maar terugkijkend op mn vorige zwang ...
Hoi hoi, ik lees je bericht nu en zie dat je ook in het onderwijs werkt. Wat leuk! Ik ook 😊 Wanneer ben jij uitgerekend? Ik had ook gezien dat er 3 weken vakantie in m’n verlof zitten, maar vanuit HR kreeg ik te horen dat de herfstvakantie niet gecompenseerd mag worden. Dat heeft te maken met dat die dagen niet als ‘officiële’ vakantiedagen zijn aangemerkt op mijn school. Heb jij dat niet? Dan ga ik er een ding van maken namelijk 😂

één maand geleden

Reactie op Veentje

Hoi hoi, ik lees je bericht nu en zie dat je ook in het onderwijs werkt. Wa ...
Het klopt wat je zegt. Alleen zomer en kerstvakantie vallen er in (ik werk ook in het onderwijs) máár sommige scholen zijn er coulant in, en geven de rest van de vakanties ook terug

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Het klopt wat je zegt. Alleen zomer en kerstvakantie vallen er in (ik werk ...
Hopelijk is mijn school dan ook wat coulanter 😉 Ik start mijn verlof met de herfstvakantie. Ik vind het gek dat al mijn collega’s dan vrij zijn en dat ik dan mijn verlofdagen al moet gebruiken. In mijn hoofd klopt dat niet 😅

één maand geleden

Reactie op Veentje

Hopelijk is mijn school dan ook wat coulanter 😉 Ik start mijn verlof met d ...
Inprincipe hebben we natuurlijk al hele veel geluk met zoveel vakantie… dat is de reden. Ze zeggen dan dus dan de zomer en kerst officiële vakanties zijn, en je daar sowieso je recht op behoud. Zijn natuurlijk alsnog 3 weken meer dan iemand in het bedrijfsleven. Maar ik heb makkelijk praten, want krijg wel m’n herfst,kerst en voorjaarsvakantie terug😂

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Inprincipe hebben we natuurlijk al hele veel geluk met zoveel vakantie… dat ...
Nee hoor, is niet meer dan iemand in het bedrijfsleven. In het bedrijfsleven behoud je ook gewoon je recht op je reguliere verlofdagen, dus ook nog minimaal 4 weken buiten je zwangerschaps- en ouderschapsverlof om. En heel vaak heb je op een school ook een contract voor bijvoorbeeld 36 uur, terwijl je er 40 werkt en bouw je op die manier je extra verlof op (zo was het bij de laatste 3 werkgevers van mijn man iig)

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Nee hoor, is niet meer dan iemand in het bedrijfsleven. In het bedrijfslev ...
Dit klopt niet wat je zegt hoor… Niemand in het bedrijfsleven heeft 13 tot 14 weken vakantie. En in het onderwijs behoud je dus altijd je zomer en kerstvakantie. Dat zijn dus 8!!! Weken. Veel meer dan in het bedrijfsleven. Geen idee hoe het in het PO en VO is. Maar wij werken gewoon 40 uur bij een contract van 40 uur en bouwen niks extra’s op.

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Nee hoor, is niet meer dan iemand in het bedrijfsleven. In het bedrijfslev ...
Dus ik denk dat je m’n reactie niet helemaal begrijpt, uitgaande van je antwoord dat je minimaal 4 weken overhoud buiten je verlof om 🙈 niemand die dat zegt.. enkel dat je niet AL je vakantie weken terug krijgt (officieel) wat meer dan logisch is als je kijkt naar het bedrijfsleven.

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Dit klopt niet wat je zegt hoor… Niemand in het bedrijfsleven heeft 13 tot ...
Dit was bij vmbo, mbo en hbo zo bij mijn man 😅 Maargoed. In het bedrijfsleven zijn er ook bedrijven die zoveel vakantie hebben (of de mogelijkheid om vakantiedagen bij te kopen). Heb ik mijn werkgevers altijd op uitgezocht (had die luxe gelukkig met mijn opleiding). Heb nog nooit een werkgever gehad waar ik minder dan 6 weken per jaar vakantie had, meestal ook 8 (al is dat nu wel mer maximaal bijkopen van verlof, maar daarnis het salaris dan ook weer naar)... en allemaal gewoon bedrijfsleven.

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Dit was bij vmbo, mbo en hbo zo bij mijn man 😅 Maargoed. In het bedrijfsl ...
Dan heb je ontzettend veel geluk. Want zonder bijkopen heb je wettelijk slechts recht op 4x het aantal uren dat je werkt per week. Wat betreft onderwijs durf ik te zeggen dat ik het mbo cao redelijk goed ken. Maar deze discussie heeft totaal geen nut, want het is niet op jou van toepassing want je werkt niet in het onderwijs. Degene waarop ik antwoordde vroeg of het klopte wat haar werkgever haar vertelde of niet, en daar antwoordde ik op dat het inderdaad wettelijk en cao technisch gezien klopt.