117 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op AHV2002
Mijn man is na de bevalling 6 weken vrij. Daarna gaat hij weer werken, maar ...
Bij mij hetzelfde
2 maanden geleden
Mijn man is 3 weken vrij en neemt dan 3 weken nog verspreid op tussen december en maart. Het bedrijf waar hij werkt zit midden in een reorganisatie waardoor 6 weken even niet realistisch is. Hoewel wij niks hoeven te vrezen weten we ook zeker dat hij na 3 weken toch gestoord wordt en dan gaat werken (mails/calls beantwoorden). Dan liever 3 weken goed en drie keer een losse week “echt” vrij 😅
2 maanden geleden
Na 2 weken gaat m'n vriend weer aan het werk. Dan neemt hij om de vrijdag ouderschapsverlof, zodat we met z'n 4en wat kunnen gaan doen.
Zodat de peuter zich niet achtergesteld zal gaan voelen
2 maanden geleden
Mijn vriend neemt geen vrij en gaat de volgende dag alweer werken. Heb dan ook nog een kleintje rondlopen van 2 jaar en 4 maanden die lekker in de nee fase zit. Maar ik moet zeggen dat ik het ook niet zo erg vind, hij is zzper en kan zijn keuze ook wel respecteren aangezien we best een hoge huur hebben. Komt vast wel goed.
Ik heb wel een hele lieve mama die mij veel komt ondersteunen.☺️
2 maanden geleden
Mijn man blijft 2maanden thuis ongeveer van zijn werk in loondienst. Neemt per 1nov vrij (tenzij kindje eerder komt) en begint na oud en nieuw weer. Combinatie van bevallingsverlof/partnerverlof en vakantie. En als kindje bijv een week eerder komt dan een week ouderschapsverlof voor hem eraan vast.
Mijn man heeft naast zijn wel wel een eigen bedrijfje nog (maar dat kan hij volledig thuis doen en volledig achter computer en volledig zijn eigen tijd bepalen), hij schaalt dat wel terug naar het minimale wat hij moet doen (zo een max 8uur per week). En de eerste drie weken doet hij sowieso niets aan eigen bedrijf na de geboorte, net als wanneer we op vakantie gaan.
2 maanden geleden
Mijn man heeft 3 weken naardat de kleine geboren is aan een stuk verlof, de andere 3 weken neemt hij verspreid op. En iedere donderdag dat neemt hij ouderschapsverlof op
2 maanden geleden
Mijn vriend is gegarandeerd 1 week vrij tijdens de kraamweek en hij probeert er 2 weken van te maken, maar ook hier een zzp'er vriend dus dat ligt allemaal lastiger dan iemand in loondienst. Ons 1e kindje is dan 1 jaar en een paar weken dus ben heeeeel benieuwd hoe dat gaat lopen.
2 maanden geleden
Reactie op tdkramer
Mijn vriend komt met 2 weken thuis na bevalling, eventueel 3 (terwijl hij d ...
Als jij het kort vind, zou ik nog eens praten hierover. Als jij helemaal ok bent, is het anders. :)
Zelf vind ik het kort, blij dat mijn man langer thuis blijft. Bij de buren ging man na 2 weken weer werken en beiden vonden ze dat helemaal prima.
2 maanden geleden
Reactie op Lis2
Mijn vriend blijft ook 2 weken thuis en is met kerst nog 2 weken vrij. Heef ...
Hier hetzelfde! Lijkt mij prima!
2 maanden geleden
Mijn vriend krijgt 8 weken vrij tegen 100% salaris (erg fijne/luxe arbeidsvoorwaarden), waarvan hij direct 6 opneemt en later in mijn verlof nog eens 2 (hopelijk kunnen we dan op vakantie met zn drietjes) en neemt verder ouderschapsverlof op 1 dag in de week gedurende het eerste jaar.
2 maanden geleden
Jeetje, ik schrik van sommige korte partnerverloven! Ik realiseer me goed dat het voor ZZP’ers lastig is hoor. Ik bof kennelijk met een partner die ook graag veel verlof wilt opnemen…
Bij mijn eerste heeft het door een marathonbevalling met keizersnede al 3 weken geduurd voordat ik fatsoenlijk op de been was om alle verzorging zelf te kunnen doen. Mijn vriend was toen gelukkig 6 weken vrij. Zou er niet aan moeten denken met m’n peuter nu erbij.🙈
Mijn vriend heeft gelukkig een heel progressieve werkgever: hij neemt 12 weken verlof tegelijk met mijn bevallingsverlof op. Daarna gaan we allebei weer 4 dagen werken. Hij heeft het betaald ouderschapsverlof daarna niet “nodig” omdat hij al 4x9 werkt, dus dat zet hij aan het begin al gelijk grotendeels in. Ik kijk er enorm naar uit om de eerste maanden samen te doen, en mijn vriend ook!