117 Reacties
2 maanden geleden
Pfff wat een gezeik allemaal zeg. Iedereen mag toch zijn / haar mening hebben en zeggen. Wat voor de ene volstrekt normaal is, is voor de ander totaal niet te begrijpen. Of dat nou juist is dat je partner 6 weken thuis is plus elke week een extra dag, of juist dat je man na de kraamweek weer aan het werk gaat en je zelf thuisblijf moeder bent . Alles prima. Je merkt hier onderling jaloezie en afgunst van weerskanten. Veroordelingen ook over wat normaal is en wat niet. Geeft iedereen zijn eigen aanvulling aan wat kan en mogelijk is. Ik hou er zelf ook een meer ouderwetse mening op na; en zo gaat het hier ook. Ik ben thuis bij de 4 kinderen en mijn man is heel de week van huis dag en nacht. Onze keus. En ja dat is soms pittig , maar zo is onze verdeling. Dat sommigen dat niet zouden willen of wellicht niet te begrijpen vinden, mag. Maar het is ons eigen bedrijf en geen werk is geen geld zo simpel is het. Dus als je wel van de regelingen van werkgever wil genieten, lekker doen. En nee ik kom niet van Urk of omstreken zoals iemand opperde 🤔
2 maanden geleden
Reactie op Mopsje
Edit inhoud verwijderd - direct beledigen van forumleden
Jaleesa|Moderat ...
Weet je ik bedoel ermee te zeggen. Je bent niet zo respectvol naar anderen toe.
Hoe jij verlof indeeld werkt voor jou. Mooi toch. Jij lijkt bepaalde waarden te hebben waar je naar leeft, en dat werkt. Prima. Iedereen doet wat zo past bij degene.
Je bent alleen erg veroordelend naar als anderen het op hun manier doen en niet op de jouwe. Stop daar toch mee. Je klinkt echt niet als een aardig persoon. Wat lullige opemerkingen over overdreven als vaders wel zes weken thuis willen zijn, sneu voor de werkgevers. En als je noemt dat vrouwen tegenwoordig niet meer de mindset hebben om het alleen aan te kunnen, maar jij wel. Nou gefeliciteerd wil je een sticker? Wees dan blij dat we in een vrij land wonen waar wij zelf deze keuze hebben hoe we het willen, en veroordeel mensen daar niet om. En de definitie van wat mannen zijn, hou die toch lekker voor jezelf. Mannen zijn niet ineens vrouwelijk als ze ook hun eigen kind willen opvoeden.
2 maanden geleden
Om even alle negatieve shit te negeren en wat moois te delen:
Ik ben dankbaar dat mijn man 5 weken thuis mag zijn en zelfs 100% doorbetaald krijgt. Hij heeft er zoveel zin in om met mij dit aan te gaan, we hebben er zo naar verlangd (IVF-zwangerschap).
Kijk er enorm naar uit om hem te zien met zijn dochtertje, om samen die band te kunnen opbouwen en vooral te kunnen genieten. En ik vind het zoooo heerlijk dat hij daarna 2 dagen in de week helemaal voor zichzelf heeft met haar.
Mijn vader was er vroeger niet zo en dat hebben we gemerkt. En vind het des te fijner dat het nu allemaal anders kan en mag! En dat je dit ook zelf kunt invullen. ☺️
2 maanden geleden
Mijn man is een bij de eerste 2 weken thuis geweest en daarna 1 dag per week ouderschapsverlof voor een jaar
Ik vond het best pittig met herstellen en na 2 weken alleen voor de kleine zorgen. Dus nu hebben we ervoor gekozen omdat we ook nog een dreumes hebben rond lopen 6 weken vrij te nemen en 1 dag in de week daarna met ouderschapsverlof voor een jaar voor mijn man😊
2 maanden geleden
Reactie op Mopsje
Edit inhoud verwijderd - direct beledigen van forumleden
Jaleesa|Moderat ...
Je bedoelt dat mannen meer aanwezig zijn in het gezin en hun emoties kunnen tonen, ik noem maar wat wilde dingen?😉
Deze dingen blijken ook heel bevorderlijk voor het welzijn (van alle gezinsleden).
Jouw ideeën lijken gebasseerd op een oud gedachtenpatroon, stammend uit de industriële revolutie en kerk. Die normen en waarden dienen andere belangen en niet die van de gezinsleden.
Prima als het voor jou prettig voelt maar je zegt écht dingen die in deze tijd niet meer passen omdát we verder zijn ontwikkeld.
Dan komen je uitspraken gek over en vallen in het verkeerde keelgat en ik hoop niet dat dat je bedoeling is toch?🙂
2 maanden geleden
Dames zullen we terug gaan naar het origineel doel van dit topic ? Dat was namelijk ouderschapsverlof :)
2 maanden geleden
Mijn vriend is 4 weken thuis na de bevalling. Hij heeft de luxe dat zijn ouderschapsverlof tot 100% wordt aangevuld door zijn werkgever!
Voor hem wordt het: 1 week geboorteverlof. 3 weken aanvullend partnerverlof. En dan elke week 1 dag partner/betaald ouderschapsverlof tot de kleine 1 jaar is. En daarna zien we wel weer verder.
Ik denk dat het voor ons alledrie superfijn is dat hij die eerste 4 weken lekker er bij is! 💙
Wat is het punt van discussie bij jullie??
2 maanden geleden
Reactie op FräuleinV
Om even alle negatieve shit te negeren en wat moois te delen:
Ik ben dankb ...
Precies dit! Ik vind het heerlijk dat mijn vriend 1-1 tijd heeft gepland en dat hij er zo naar uitkijkt. En dat we eerst 6 weken samen thuis zijn (wanneer gebeurt dat nou🙈) 🥰 Enjoy!
2 maanden geleden
Mijn vriend neemt twee weken vrij na de bevalling. Daarna neemt ie al het verlof op met 1 dag vrij in de week ook alle vakanties gaan van zijn ouderschapsverlof af.
2 maanden geleden
Jeeeetje, wat een discussie ontstaat er om zo’n (eigenlijk) simpel topic. Mijn vriend weet niet of hij gebruik wilt maken van zijn ouderschapsverlof, en in mijn optiek, vind ik dit best dubbel…. Ik ga het ook inzetten en zal daar voor salaris inleveren. Hij werkt 4,5 dagen, en ik verwachtte van hem wel dat hij misschien voor 1 of een halve dag in de week de zorg van de kids op zich zou willen nemen zodat ik ook afspraken kan plannen, sporten oid. Het gaat niet om aan kunnen of wat dan ook, maar het gaat mij er om dat ik ook iets van een klein beetje tijd voor mezelf hou.
2 maanden geleden
Reactie op tdkramer
Jeeeetje, wat een discussie ontstaat er om zo’n (eigenlijk) simpel topic. M ...
Ik snap heel goed dat je dit ook wel van hem verwacht. Jullie hebben samen jullie kindje(s) toch? Mijn vriend is 6 weken thuis na de geboorte (heeft ook een meewerkende werkgever, dus heel fijn) en daarna neemt hij 1 dag per week ouderschapsverlof (net als ik) en hij had al 1 dag per week vrij (ik ook). We gaan het ouderschapsverlof en onze vrije dagen zo plannen dat we allebei 1 dag alleen hebben met de kleine en 1 doordeweekse dag zijn we samen vrij zodat we ook meer ruimte hebben voor bv eigen dingen die we willen doen of juist dan iets met z’n drietjes. We hopen zo de balans te hebben dat we niet altijd alleen maar vrij zijn als we ook sowieso met de kleine zijn omdat de ander werkt. We gaan kijken hoe dit voor ons werkt 😊. Voor ons juist ook omdat we allebei graag ook wat ruimte voor ons zelf willen behouden!
2 maanden geleden
Pfoe wat een discussie!
Mijn vriend is wrs 11 weken thuis! Ik 19 weken.
Wij hebben vorig jaar een kindje verloren en ben erg ziek geweest door die zwangerschap.
Vind het ontzettend fijn dat we samen veel tijd kunnen doorbrengen straks, hebben allebei veel vakantie dagen opgespaard en zetten dat extra in. De werkgever van mijn partner vult ook nog een paar weken aan.
Iedereen zijn eigen visie, als je er zelf maar gelukkig van wordt.
2 maanden geleden
Mijn vriend is zzp’er en in ieder geval in de eerste week vrij, daarna gaat hij wel weer wat uren werken maar minder dan normaal. Mocht het met mij toch minder goed gaan dan verwacht oid dan kan hij altijd meer vrij nemen, hij is ten slotte eigen baas. Als ik weer aan het werk ga dan heeft hij ook 1 dag vrij met de kleine, ik neem dan zelf ook 1 dag ouderschapsverlof op.