18 Reacties

5 maanden geleden

Volg, hier ook extreem moe ook in week 17

5 maanden geleden

Geef mij maar tips over hoe je die bloeddruk zo laag krijgt 😅 Met alle bloeddruk medicatie loop ik hier al weken rond als een stonede garnaal naast alle vermoeidheidsklachten 😭

5 maanden geleden

Wellicht kan je een bloedtest doen op ijzer. Bij mijn vorige test kwam er niks geks uit op ijzer, alleen vitamine D tekort. Inmiddels voel ik me ook weer steeds meer vermoeid. Dit leek juist een beetje voorbij na week 11. Ik ga aan mijn VK vragen of we eventueel nog een test kunnen doen voor de zekerheid. (Ik ben nu 17+3)

5 maanden geleden

Ik ben nu 18wk en ook net als jij moe en duizelig, maar dan wel een normale bloeddruk. Ik heb morgen afspraak bij de vk en ga het navragen. Met 12 weken bleod prikken was mijn ijzer prima.

5 maanden geleden

Herkenbaar zit nu 2 weken ziek thuis en ga daarna aangepast werken op advies verloskundige. Had namelijk ook ijzertekort en vit d, mijn bloeddruk is wel goed dus ben niet duizelig. Wel regelmatig hoofdpijn omdat ik dan toch teveel doe, probeer zoveel mogelijk mij rust te pakken waar kan en niet teveel plannen op 1 dag.

5 maanden geleden

Ik ben ook ineens weer moe nadat ik weken lekker energie had. Mijn bloeddruk is ook heel laag 90/50, ik eet juist wel zoute dingen en af en toe een dropje. Dat helpt vooral even de middag door!

5 maanden geleden

Hoi, ik ben nu 18+2 en was vorige week ook intens moe. Werkdagen van 7uur waren echt de max en had daarna nergens meer puf voor. Goed naar jezelf luisteren! Ik had gelukkig een weekend zonder plannen dus toen even kunnen bijtanken (lees:powernapjes doen en echt ff weinig doen)

5 maanden geleden

Hier nog steeds (extreem) moe sinds eerste trimester.. nu 15w 🥲 vandaag gesprek met leidinggevende en arboarts voor aangepaste tijden. Ik trek 40u werken niet op dit moment in combinatie met lage bloeddruk 😔

5 maanden geleden

Hier ook extreem moe week 17. Ik kan niet eens meer dan 2h per dag werken op kantoor daardoor.. Als ik goed naar mijn lijf luister en rust pak dan voel ik me wel ok.

5 maanden geleden

Ik ben 17+4 vandaag en ik slaap de afgelopen twee weken echt tot iets van 11 uur in de ochtend 🤭 blijf soms erna ook nog wel een paar uur in bed liggen 😅 Ook ben ik in de avond wel snel uitgeput en val ik zo in slaap 🤭 mijn bloeddruk is in ieder geval in orde, maar ik ben ook gewoon moe 😔 Ik merk wel als ik gewoon lekker uitslaap dat ik de rest van de dag wel weer gewoon wakker ben. Heb alleen soms een beetje weinig motivatie om verder veel uit mijn dag te halen 🤭

5 maanden geleden

Hier hetzelfde.. nu 15 weken en versleten. Probeer rust te nemen maar met nog een 3 jarige spring in het veld is dat nog wel een uitdaging. Weet ook niet meer zo goed wat ik eraan moet doen 😅

5 maanden geleden

Hier ook zo ontzettend vermoeid! Heb gisteren besloten om minder te gaan werken, dus dat ga ik met mijn werkgever overleggen. Ben bang dat ik anders niet echt kan gaan genieten van mijn zwangerschap:-(

5 maanden geleden

Reactie op kiim92

Hier nog steeds (extreem) moe sinds eerste trimester.. nu 15w 🥲 vandaag ge ...
Gisteren een plan besproken en ga nu elke dag 6u werken ipv 8u en kijken of dit helpt. Heel fijn dat ze op werk meedenken.

5 maanden geleden

Reactie op Chibi24

Geef mij maar tips over hoe je die bloeddruk zo laag krijgt 😅 Met alle blo ...
Ja ik weet het echt niet. Van zelf haha

5 maanden geleden

Reactie op kiim92

Gisteren een plan besproken en ga nu elke dag 6u werken ipv 8u en kijken of ...
Dat is fijn inderdaad! Succes nog

5 maanden geleden

Ik ben nu ook 17 weken en ook gigantisch moe. Ik hoopte dat dit na het eerste trimester voorbij zou zijn maar ik blijf echt zo moe. Ik ben minder gaan werken omdat ik bekken instabiliteit heb maar zelf dat trek ik bijna niet met mijn vermoeidheid. Ook helemaal geen energie meer om het huishouden te doen.

5 maanden geleden

Ik reageer even omdat ik het helemaal herken. Ik werk vanaf week 7 niet meer omdat ik zo moe was. Moet best veel autorijden en was niet verantwoord. Dacht dat ik een opleving kreeg in week 14, was van korte duur want nu lage bloeddruk. Dus ook wat ik hier lees, moe, duizelig en vlekken zien. Enige wat je kan doen is r aan toegeven blijkbaar 🫠 Wat zouts eten of drinken helpt echt maar even

5 maanden geleden

Mid pregnancy drop - richting je 20e week kan je bloeddruk nog een dip nemen. Daarna zou hij weer moeten herstellen.