Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring. Nu ruim 15 weken zwanger van een 2 eiige tweeling, beide een eigen vruchtzak/placenta.
Ik ben werkzaam als verpleegkundige in het ziekenhuis op een afdeling waar het bijna altijd rennen is en je geen vaste administratieve taken kunt doen. Mijn verlof stond gepland voor 30 weken en ik draai geen nachten meer.
Ik voel me nog echt heel erg goed, kan alles nog, ben alleen soms iets sneller moe maar dat is niet heel gek. Bij mijn eerste zwangerschap echt 0 klachten gehad en mijn dochtertje is met 37 weken spontaan geboren.
Vandaag een eerste gesprek gehad met de gynaecoloog. Hij adviseerde om toch echt met 28weken te stoppen, en vanaf 20 weken aangepast werk te doen of minder te werken. Dit vandaag aangekaart bij mijn leidinggevende aangezien ik bijna vakantie heb, en als ik terug kom al 19 weken zwanger ben. Ze snapt het helemaal en meld me vanaf 20 weken 50% ziek, zodat ik halve dagen kan werken. Er is dan altijd vervanging, en mocht ik wat langer willen blijven omdat het druk is/het heel goed gaat dan kan dat.
Maar ik vind dit mentaal zo’n onwijs ding!?
Zijn er vrouwen die dit herkennen? Soortgelijke zwangerschappen en zich tot nu toe ook nog zo goed voelde? En vanaf wanneer vonden jullie het zwaarder worden?
Alvast bedankt 😘