34 Reacties
22 dagen geleden
Ik heb in de afgelopen weken 2x een geslaagde versie gehad en de volgende staat gepland voor volgende week (baby draait helaas telkens weer terug achteraf). Je hoort wisselende verhalen maar ik vond het persoonlijk echt niks voorstellen. Als het je te veel is kun je het te plekke ook aangeven en aangeven te willen stoppen. Jij bent baas. Dan heb je het wel geprobeerd.
22 dagen geleden
Mag ik vragen waarom je geen versie wilde doen in eerste instantie?
Ik heb afgelopen week twee keer een poging gehad. Een keer bij de verloskundige (2x geprobeerd) zonder resultaat helaas. Daarna nog een keer in het ziekenhuis met medicatie. Daar is het bij de derde poging gelukt. De versie zelf is niet per se een pretje, maar ook echt niet verschrikkelijk. Ik vond het juist wel een fijne oefening om m’n ademhaling onder controle te hebben en deze in m’n voordeel te gebruiken. Vooral tov een keizersnede moeten doen vond ik het echt dubbel en dik waard.
M’n buik voelt nu wel blauw aan en is gevoelig, maar niks ernstigs. Ik zou het zeker nog eens doen.
22 dagen geleden
Ik had in principe dezelfde keuze. Wij hebben een versie geprobeerd, want het kan voor de baby geen kwaad. Al kan het zo zijn dat de baby het niet zo prettig vind. Dat is het sowieso niet maarja, bij de tandarts doet het ook weleeens zeer toch? En het is voor een goed doel! Het is bij ons de 1e x niet gelukt en we konden het nog eens proberen, maar wij hebben ervoor gekozen om dat niet te doen. Niet omdat het zeer deed oid, want (zoals ik het heb ervaren!) kun je het best aan! Maar wij hebben het idee dat de baby ligt zoals het het beste is en als het die ene keer niet lukte zal er wel een reden zijn waarom niet. Daarmee kies ik bewust voor een keizersnede, maar dat is puur op gevoel en het was net zo prima geweest om nog een versie te doen! Dus op jou vraag of ik de versie over zou doen als het zou moeten; ja dat had ik best kunnen en willen doen maar het zit denk ik meer in het stukje “als het zou moeten”, dat is voor iedereen denk ik anders! Bij ons is de baby vrij groot, dat speelde mee in mijn keuze voor een keizersnede hoor. Als de versie wel was gelukt, zouden ze mij inleiden met 38 weken. Daar voelde ik niet zoveel voor. Dus doe gewoon waar je je goed bij voelt dan kun je nooit spijt krijgen en doe je altijd het goede !!
22 dagen geleden
Geen succesverhaal, maar absoluut niet ontmoedigend:
Versie is bij mij niet gelukt omdat de baby al in de bekken lag met billen. Ik vond het zeker geen pretje, maar wel blij dat ik het een kans heb gegeven!
Als de voorwaarden goed zijn (o.a. vruchtwater genoeg, nog niet té ver ingedaald) dan zou ik het echt overwegen als ik jou was! Fijn is het niet, maar als je een keizersnede ermee kan voorkomen dan is de pijn relatief.
Hier wordt het nu wel een keizersnede, maar dat ga ik ook redden!! 💪🏼
22 dagen geleden
Ik snap heel goed wat je schrijft! Het is ook stom en vervelend en je schrikt allereerst al enorm als je baby ineens in stuit ligt. Neem even de tijd om erover na te denken en elke keuze is goed.
De gynaecoloog kan je goed uitleggen wat de kansen zijn op basis van hoe de baby in jouw buik ligt, vruchtwater, indeling etc. Ik heb gisteren een versie gehad en dat ging veel te gemakkelijk, baby is dus ook alweer terug gedraaid. Maar merkte wel dat de gynaecoloog enorm veel rekening hield met hoe ik mij voelde. En dit is iets wat je van te voren prima met elkaar kan bespreken; dat hij/zij steeds even bij je incheckt hoe het met je gaat. Ik had met mijn man afgesproken dat hij ook zou ingrijpen als hij aan mij zou zien dat het mij veel pijn deed. Ik ben snel bont en blauw en als er veel weerstand is… mijn verloskundige had ook geadviseerd om dan te stoppen. Dus blijf bij jezelf 😊 maar wat je ook doet, alles is goed! Succes!
22 dagen geleden
Ik heb ook een versie gehad en vond het echt heel goed te doen. Niks vergeleken met weeën in ieder geval 😅 het is relatief gemakkelijk gelukt, ondanks dat hij al een tijdje in stuit lag. Is ook gedraaid gebleven, voelde de dag erna gelijk indelingsweeen en VK heeft ook gevoeld dat hij al ligt ingedaald. Ik zou het echt een kans geven hoor, het wordt heel wisselend ervaren, maar je kunt er gelijk mee stoppen als je het niks vindt. Het voelde voor mij alsof er heel hard op je spieren geduwd worden, ja dat voelt niet lekker, maar ik zou het zo weer doen. Succes!!
22 dagen geleden
Ik was er een beetje angstig voor en wilde daarom maar 1x een poging doen. Geen pretje maar goed te doen als je goed op je ademhaling let. Eerste poging vorige week niet gelukt, maar omdat het zo mee viel gisteren toch een tweede poging gedaan. Nu lag baby al te diep met zn kont in mn bekken, dus draaien was niet meer aan de orde. Het wordt een keizersnee, waar ik prima in kan berusten omdat ik er alles aan heb gedaan. 'Savonds wel een beetje rustig aan gedaan, want beurs gevoel in bekken, maar beide keren was dat de volgende ochtend al bijna weggetrokken. Succes met je keuze!
22 dagen geleden
Ik heb een paar weken geleden ook een versie gehad vanwege een stuitligging. Ze hebben direct gekozen om medicatie te gebruiken omdat mijn buik vrij strak was en mijn baarmoeder samenspande bij aanraking. Ook lag de placenta aan de voorkant. Ze hebben het in totaal drie keer geprobeerd maar het is helaas niet gelukt. De verloskundige en verpleegster waren heel erg aardig, ze stelden mij gerust en vroegen continue of het goed ging met mij en dat ik het moest aangeven als het teveel pijn deed. Dat was heel fijn! Ik vond het qua pijn alles meevallen, het was onaangenaam maar niet pijnlijk. Wel achteraf een beurse buik gehad, maar ook dat was niet verschrikkelijk.
Misschien een beetje gek maar ik was er wel een beetje emotioneel van. Ik had het gevoel dat ik mijn kleine meid liet lastig vallen terwijl ze niets verkeerds deed in mijn buik. Maar natuurlijk wilde ik een keizersnede voor ons beiden voorkomen dus vond ik een versie wel de juiste eerste stap. Na de niet gelukte versie wel gekozen voor een keizersnede. De gynaecoloog gaf aan dat ze tijdens de operatie zag dat er een vorm afwijking in mijn baarmoeder zat, en dat dat waarschijnlijk de reden was waardoor de versie niet lukte. Wel grappig om te weten, ook eventueel voor de volgende keer 😅
22 dagen geleden
Bij mij helaas 2x niet gelukt, ze is niet uit de stuitligging te krijgen. Ik vond t wel erg pijnlijk maar dat wisselt per persoon.
Ik zei dus altijd als ze in stuit ligt doe ik sowieso een keizersnede maar nu na heel veel gesprekken met de gynaecologen toch gekozen om vaginaal te bevallen, keizersnede kan dan altijd nog. Ik voel me goed bij deze keuze maar vind t heel spannend.
Laat je goed informeren, doe wat goed voor jou en je partner samen voelt dat is t belangrijkste.
22 dagen geleden
2 x versie gehad. 2e is gelukt. Ik was toen ook 37. 3 weken.
Ik ging zonder partner heen. Is echt wel te doen. Tuurlijkndoet het zeer...tis net als kiespijn. Op het moment doet het ff pijn maar daarna kan je gewoon weer lopend het zh uit.
Weeen en bevallen doet ook pijn maar dat kan je ook dus een versie is ook echt te doen.
Als je voor een keizersnee gaat en je hebt toch ineens een spontane stuitbevalling ben je ook niet blij met de kans op spoedkeijzersnee.
Je kan een versie proberen en ala je toch denkt nee ik trek het niet stop je. Het duurt maar 5 a 10 minuten.
Sterkte!!
22 dagen geleden
Ik heb gister een geslaagde versie gehad met ruim 36 weken. Vond het meevallen hoor, het was niet fijn en wel oncomfortabel. Maar vond het niet super pijnlijk. Inderdaad vond ik het ook fijn om alvast eens te oefenen met de ademhaling! Nu een dag later wel wat last van een beurs gevoel. Maar zou het zo weer doen!
22 dagen geleden
Hier geen succes bij de versie maar wel een succesvolle stuitbevalling. Mocht je wat meer willen weten mag je altijd een berichtje sturen 😊
22 dagen geleden
36+3 weken, geslaagde versie gehad van de week.
Was even 5 minuutjes gevoelig. De dag erna ook wel wat beurs maar nu heel blij dat ik het gedaan heb. Minder last van het hoofdje constant in m’n rib en krijg meer lucht in m’n longen.
21 dagen geleden
Ik heb voor een versie gekozen omdat ik de risico s van een keizersnede absoluut niet vond opwegen tegen de eventuele pijn van een versie. Wel wat ik zo gespannen als een springveer omdat het dus echt niet mocht mislukken van mij en is ook geen stop wilde zeggen bij teveel pijn 🫢
Een stuitbevalling zag ik niet zitten omdat ik 20 min bij het ziekenhuis vandaan woon en ik heeel snel bevallen ben bij de eerste twee, laat staan bij de derde. ( zag mezelf al met de benen er half uit in de auto zitten 😵💫)
Uiteindelijk bleek een versie niet nodig omdat ze zelf al gedraaid was. Maar ik zou het dus zeker proberen.
18 dagen geleden
Ik heb ondertussen een versie gehad. Op zich was het te doen. Baby lag alleen binnen 2 minuten weer precies zoals hij lag, in stuit. Ivm complicaties bij mijzelf wil de gynaecoloog niet nog eens een versie doen
18 dagen geleden
Reactie op framboosjex
Ik heb ondertussen een versie gehad. Op zich was het te doen. Baby lag alle ...
Wat dapper dat je het bent aangegaan, helaas een eigenwijze baby in je buik. Succes met het vervolg 😊