13 Reacties

één maand geleden

Bij mij staat geslacht wel vermeld in dossier.. maar dat was op de dag dat we onze geslachtsecho hadden.

één maand geleden

Wij weten het geslacht wel sinds de 20 weken echo. Deze werd door een andere praktijk gemaakt. De afspraak daarna vroeg ze wat het werd en heeft ze het genoteerd (geloof ik). Ik denk dus niet dat dit er automarisch in staat. Toch noemen ze het geslacht nooit tijdens de afspraken merk ik. Pas als ik dat zelf doe. Overigens houden wij het geslacht geheim en ik merk dat ik meermaals hij en zij door elkaar gooi in gesprekken met anderen. Ook zonder er echt over na te denken. Als vriendinnen met dochters hun kindje benoemen en steeds zij zeggen, neem ik dit over en andersom bij vriendinnen met jongens en hij. Wellicht heeft ze zelf 'een zij' of had ze net een vrouw die een meisje krijgt. Kortom, kan iets betekenen maar kan ook gewoon zijn dat ze maar iets zei. Dus als je het niet wilde weten zou ik het gewoon in het midden laten en verder loslaten.

één maand geleden

Ik snap je gevoel! We hadden een soortgelijke situatie. Wij willen het geslacht ook niet weten. Tegen ons zei de verloskundige dat het geslacht ook niet is doorgegeven door het bureau die de 20-weken echo deed, omdat wij hadden aangegeven het niet te willen weten. Ze zei dat ze dit niet doen om versprekingen te voorkomen. Al helemaal omdat het elke keer een andere is inderdaad.

één maand geleden

Bij ons staat er geen geslacht vermeld in het dossier. Alleen de echoscopiste weet wat het geslacht van ons kindje is.

één maand geleden

Meestal staat er geen geslacht genoteerd maar omdat ze elke dag kijken naar zulke dingen zien ze het soms in enkele seconden en hoeven ze er niet eens naar te zoeken

één maand geleden

Wij hadden bijv echoscopiste die altijd ze of zij zei, en duidelijk erbij vermelden dat doe ik met iedere baby, niet het geslacht. Misschien verloskundige ook zoiets?

één maand geleden

Ik durf niks te zeggen over vermelding maar bij onze echo had de vrouw het elke keer over een “hij” ook al voordat ze het apparaat op mijn buik had gezet. we hadden later die week toevallig de geslachtsecho en het is echt een meisje. Het kan natuurlijk dat ze zich heeft versproken, maar dat hoeft dus helemaal niet

één maand geleden

Bij ons staat het geslacht nog niet vermeld. Dat is alleen in de echofotos dus terug te vinden. Ook zegt de ene verloskundige telkens zij en de andere hij. Tenzij je dus zelf aangeeft dat het een bepaald geslacht is, dan gaan ze over op wat bij het geslacht van je kind hoort.

één maand geleden

Bij ons zei ze dat geslacht niet genoteerd staat.

één maand geleden

Reactie op Aaker52

Wij hadden bijv echoscopiste die altijd ze of zij zei, en duidelijk erbij v ...
Onze echoscopiste heeft dit ook benoemd. Verder heeft zij toen uitgebreid de tijd genomen om uit te leggen dat het niet wordt opgeslagen, ook niet wanneer we het geslacht wel zouden willen weten. Zou me dus vooral niet te druk maken. Het is natuurlijk altijd een 50% kans dat het klopt als iemand ‘ze’ zegt. Over drie maanden zal je het vanzelf zien 🤗

één maand geleden

Bedankt voor jullie reacties!

één maand geleden

Bij mij zei een echoscopiste van te voren: ik gebruik alles door elkaar, hij zij het, en dat betekent niets.

één maand geleden

Verklaart wel meteen waarom wij altijd moeten uitleggen elke controle en echo dat we weten dat het een meisje is haha! Ze slaan het dus écht niet op