12 Reacties
vorige week
Als het zo ernstig is dat ze er last van heeft zou ik ook even de huisarts om advies vragen. Verder weet ik niet wat voor fruit je geeft, maar kiwi, pruimen/perziken en peer laxeren terwijl banaan juist verstopt. Net als dat de kleine darmpjes wit brood beter kunnen verwerken dan vezelrijk.
Als ze hier een tijdje niet gepoept heeft geef ik kiwi en zacht wit brood besmeerd met pruimenpuree en smeerkaas of pindakaas.
vorige week
Hier gaat het ook moeizaam sinds we zijn begonnen met hapjes. Ze heeft een hele tijd lactulose gehad van de apotheek. Dit deed helaas niks. Ik deed elke avond haar buikje masseren en met haar beentje fietsen. Het bleef moeizaam gaan. Toen elke ochtend twee pruimen gegeven. De ene keer ging het goed en dan ineens een paar dagen weer geen ontlasting. Veel pijn en huilen. Nu ben ik toevallig vandaag hiervoor bij de huisarts geweest en hebben we een pot meegekregen met poeder. Om te beginnen 茅茅n keer per dag in het water en als het niet werkt mag ze het twee keer per dag hebben.
vorige week
Beide onze kindjes hebbenhier veel last van gehad! Wat hier helpt is GEEN banaan eten, en WEL; Ella鈥檚 kitchen pruimen knijpfruit of potje pruimen AH, en gele kiwi werkt goed. Ik deed dan knijpfruit zakjes kopen en beide blenderen en dan aten ze dat goed. Evt kan ook later nog de pruimen ranja van roosvice helpen. Bij mijn dochter (3 jaar) krijgt nu florax, maar dat zou ik proberen te voorkomen.
Di毛tiste zegt; voldoende vocht vezels en vetten. Dus ook goed halvarine smeren en olie bij de groenten etc.
vorige week
Elke dag theelepel olijfolie door het eten roeren, kiwi's, pruimenhapje van Ella's kitchen en pruimensap van zonnatura een bodempje en aanvullen met water. Vooral dat laatste is hier een oplossing als het even wat moeizamer gaat.
6 dagen geleden
Reactie op Jvangestel
Beide onze kindjes hebbenhier veel last van gehad! Wat hier helpt is GEEN b ...
Forlax hoeft niet voorkomen te worden. De obstipatie zelf kan meer kwaad voor de darmen dan het gebruik van forlax. Mijn huisarts zei: gewoon lekker forlax geven en liever iets te makkelijke poep dan te moeilijke poep. Soms zijn mensen bang dat laxeermiddelen de darmen lui maakt maar forlax is daarin een uitzondering.
3 dagen geleden
Hier zijn al genoeg voedingstips gegeven dus mijn tip is om haar eens op een potje te zetten een paar keer per dag. Vooral na dutjes en na eten. Mijn zoontje kon moeilijk van zijn ontlasting afkomen en sinds ik hem op het potje zet, poept hij elke ochtend met gemak, gelijk nadat hij wakker wordt. Kan even duren voor ze het doorhebben, het is het proberen waard. Tip als je het proberen gaat: elke keer vast geluid maken, zoals scheetgeluiden bijv. En een vast woord en/of gebaar voor associatie. Mocht het lukken het resultaat laten zien aan haar. Ik hoop dat het lukt voor haar, dat zal opluchten. Zoals bij mijn zoontje is daarna de ontlasting ook soepel geworden, omdat hij regelmatig van zn ontlasting afkwam.
3 dagen geleden
Oh en lekker roomboter geven馃槈 goed voor de darmen en cholesterol is ook nog eens goed voor hun hersenen
3 dagen geleden
Ik zou ook even naar de huisarts gaan voor advies. Wij hadden ook veel geprobeerd betreft voeding en ook het potje. We lopen toevallig al bij de kinderarts en die vertelde dat we nu in een visueel cirkeltje zitten. Haar darmen kunnen wat verbreed zijn door de ophoping elke keer, waardoor als de ontlasting er weer uit is, het weer eerst gaat ophopen zegmaar. Nu 8 weken Forlax en dan kijken we verder. Klinkt heftiger dan het is hoor. En de kinderarts zei ook dat Forlax anders werkt dan echt laxeermiddelen, dit houdt het vocht gewoon wat meer vast.
2 dagen geleden
Advies HA is niet slecht, zijn wij ook eens geweest hierom. En we niet in het cirkeltje van poepen doet pijn, ik wil niet poepen daarom, ellende meer pijn terecht komen.
Nu niet meer nodig. We letten erg op de 3 Vs. Vetten, vocht en vezels, zijn die in balans ? Dat kan ook nogal eens helpen.