9 Reacties

2 maanden geleden

Hoi, Dat is echt heel vervelend. Herkenbaar ook. Maar bij mij komt het door hooikoorts en helpen tabletjes echt goed. Evt. even je huisarts bellen om te overleggen?

2 maanden geleden

Hier hetzelfde. De huisarts zei stap maar over op kinder neusspray en dan langzaam afbouwen maar dat lukt mij ook niet. Lees ook veel op internet dat dit pas over gaat zodra je bevallen bent😅

2 maanden geleden

Zwangerschap rhinithus? Vorige zwangerschap heb ik er 26 weken last van gehad. 4 dagen na de keizersnede was het poef weg. Nu met 18 weken zit mijn neus ook langzaam weer iets dicht. Ik smeer toco tholin zalf op mijn borst en de druppels op mijn slapen. Dan blijft de boel redelijk open in de nacht. Verder als ik echt een nacht wil slapen gebruik ik de baby xzylometazolin 0.25 mg. Toch iets minder belastend voor je slijmvliezen gezien het eigenlijk gewoon verslavend is en je een blijvende beschadiging kunt krijgen bij langdurig gebruik. Verder slaap ik met mijn hoofdeinde iets omhoog wij hebben een electrisch bed. Dat scheelt ook wel wat. Een kussen onder je matras is ook een optie. Meer als dit kun je niet doen. Het is echt een vreselijk zwangerschap kwaaltje. Fluticason neusspray die ik via de huisarts heb doet voor mij niets. Zelf heb ik al chronische rhinithus en mijn zwaardere neusspray mag ik niet hebben tijdens de zwangerschap helaas. Als je googled vind je er wel iets over. Vrolijk word je er alleen niet van.

2 maanden geleden

Wat je ook kan proberen is de sleepright neusspreider. Dit gebruik ik als neussprays niet meer helpen. Heb ik ooit op een ander forum over gelezen en tijdens mijn eerste zwangerschap veel aan gehad. Heb hem nu nog niet nodig gehad. We hebben sinds kort een luchtreiniger op de slaapkamer en dat werkt ook heel goed! Alleen dat is dan gelijk een wat duurdere uitgave.

2 maanden geleden

Reactie op Sunflower1988

Wat je ook kan proberen is de sleepright neusspreider. Dit gebruik ik als n ...
Bedoel je dan deze?

2 maanden geleden

Ik heb van de huisarts waar ik mee werk een recept gekregen voor de fluticason neusspray. Ik heb ook sinds begin van de zwangerschap last van verstopte neus (zonder loopneus, alleen gezwollen slijmvliezen). Hier helpt xylo wel bij maar omdat je het zo kort mag gebruiken is het voor mij niet de juiste oplossing, want na afbouwen kwamen de klachten gewoon terug. De fluticason mag je gedurende hele zwangerschap gebruiken en werkt bij mij uitstekend!

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Bedoel je dan deze?
Ja, precies deze.

2 maanden geleden

Reactie op Sunflower1988

Ja, precies deze.
Ga ik die.eens proberen. Dank je.

2 maanden geleden

Ja gebruik hier nu 20 jaar lang elke dag, en elke nacht de xylo. Misschien niet oke maar 4 gezonde kinderen gehad en verder nergens last van behalve dat n irritante verslaving is