15 Reacties

één maand geleden

Misschien helpt zo'n neusstrip? Zo een tegen het snurken

één maand geleden

Neusspoeling. Het is niet prettig maar helpt bij verkoudheid voor mij wel goed.

één maand geleden

neusspray met xylometazoline ook al gebruikt? Deze is echt mega goed voor een verstopte neus. Gebruik ze namelijk ook bij de Kids als hun neusje goed verstopte zit. Vooral voor de nacht.. uiteraard dan in een lage dosis. Je hebt voor volwassen 1mg en voor kinderen 0.5mg en voor baby's zelf 0.05mg. Heb het altijd in huis.

één maand geleden

Reactie op Manu26

neusspray met xylometazoline ook al gebruikt? Deze is echt mega goed voor ...
Deze werkt idd top alleen mag je officieel met de zwangerschap niet gebruiken. Heb het in het begin wel gedaan voor de nachten en sinds een week weer voor de nachten want heb deze klachten ook, werkt wel maar wellicht handig om te weten dat ie officieel niet mag!!!!

één maand geleden

Reactie op sanne12335678

Deze werkt idd top alleen mag je officieel met de zwangerschap niet gebruik ...
Oh mijn gynaecoloog/verloskundige in ziekenhuis gaf aan dat je deze gewoon mag gebruiken. 🤷‍♀️

één maand geleden

Mentholzalf hielp voor mij.

één maand geleden

Reactie op Manu26

Oh mijn gynaecoloog/verloskundige in ziekenhuis gaf aan dat je deze gewoon ...
Mag wel maar niet langer dan 7 dagen. Maar ik gebruik het al 3 jaar(inmiddels bijna van af) 🙈😂😂

één maand geleden

Thocotholin op je kussen een drupje of de zalf variant op de borst. Staat op de verpakking dat het gewoon gebruikt mag worden. Verder je hoofdeinde iets omhoog middels een kussen onder je matras dat scheelt al. Gesnipperde ui naast je bed. Ik gebruik de xylometazoline 0.25 mg alleen via de apotheek te verkrijgen soms als het echt heel erg is. Heb zelf zwangerschap rhinithus en ondertussen al 4 maanden mijn neus dicht zitten 😭

één maand geleden

Ik heb een rhinohorn aangeschaft, beetje lastig in gebruik vind ik zelf. Denk dat zo een spuitfles handiger in gebruik is. Lauwwater en wat keltisch zeezout erin, neus iedere avond mee spoelen. Dit icm fluticason neusspray (op recept)

één maand geleden

Reactie op LoulouM

Ik heb een rhinohorn aangeschaft, beetje lastig in gebruik vind ik zelf. De ...
De nasofree van de kno winkel is idd vele malen makkelijker 😉

één maand geleden

De gynaecoloog gaf bij mij aan dat het komt omdat je slijmvliezen verdikt zijn. Heb je ook echt snot zeg maar? Of alleen een dichte neus? Ik heb namelijk ook al een week of 3 een dichte neus, maar ben verder niet verkouden. Ik kan mijn neus niet snuiten of ophalen. Gaat vanzelf weg na de bevalling en sindsdien gebruik ik neusspray als ik het te benauwd krijg. Spoelen met zout etc helpt allemaal niet. Probeer het zo lang mogelijk uit te stellen, maar ik krijg al minder lucht en raak in paniek als m’n neus nog dichter gaat zitten.

één maand geleden

Lekker doorgaan met xylo! Kan echt geen kwaad voor die paar weken nog , en jij tenminste lucht, Mits je weer bang voor verslaving bent! ( groetjes een verslaafde van ca. 15 jaar aan 1 stuk 🤧

één maand geleden

Misschien een gekke tip, ik geloofde er eerst ook niet in, maar slaap je toevallig met je raam open? Wij doen dat wel altijd en ik heb dan steeds een verstopte neus. Nu houden we onze slaapkamerdeur dicht en het raam open en dat werkt gewoon!! Geen dichte neus meer!

één maand geleden

Reactie op Sunshine91

Misschien een gekke tip, ik geloofde er eerst ook niet in, maar slaap je to ...
Stomme fijnstof ja.. in de winter zijn bij beiden vaak constant verkouden s nachts doordat veel mensen houtstoken in de buurt als verwarming.. we hebben wel zo'n luchtfilter nachtkastje maar voor de baby maak ik me er ook zorgen om.. gelukkig gaan we over een halfjaar verhuizen naar een energie- neutrale nieuwbouwwijk.