Hi all,
Momenteel ben ik in verwachting, en nu bijna 15 weken zwanger. De afgelopen week was mijn manager op vakantie, en vanmorgen had ik een meeting ingepland om hem op de hoogte te brengen van de zwangerschap, ik was van plan het hierna te vertellen aan het team. Hij adviseerde mij dit niet te doen omdat een collega en zijn vrouw momenteel een miskraam doormaken na een slechte termijnecho te hebben gehad, en dit ging hij vertellen, hier was ik uiteraard niet van op de hoogte.
Ontzettend geschrokken natuurlijk van dit verdrietige nieuws, maar.. wat nu? Ik wil hem natuurlijk alle ruimte gunnen, maar mijn buik begint inmiddels wel zichtbaar te worden.
Ik had het idee om hem of volgende week of die week daarop te bellen, en het daarna tegen collega’s individueel te vertellen (om een “grote aankondiging” niet ongemakkelijk te maken). Mijn manager raadde het af, om niet de indruk te wekken dat ik het de ene eerder had verteld dan de andere, maar mij lijkt dit momenteel, in deze bijzondere situatie het meest passend.
Hoe denken jullie hierover? Eventuele tips / adviezen zijn hartstikke welkom.