11 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb juist het omgekeerde, ben vrijdag 22 weken zwanger van ons 1e kindje. Maar krijg juist reacties “oh je ziet nog niks hè” “het groeit ook niet snel bij jou” dat het mij onzeker maakt en ik ga twijfelen aan mezelf.

2 maanden geleden

Ik ken het zwanger van de derde. En iedereen vraagt is het wel gepland en welkom. Ik en mijn man zijn een samengesteld gezin vandaar die opmerking. En ook zo jou buik is echt groot.

2 maanden geleden

Mensen trek jezelf niks aan van al die opmerkingen! Ben je mager, dan moet je meer eten. Ben je te dik... eet niet zo veel. Probeer je het goed te doen dan ben je uitslover, doe je niks, dan ben je lui... In andermans ogen doe je het toch nooit goed, dus leef lekker je leven en laat anderen het bekijken.

2 maanden geleden

Bij mij is het tegenwoordig zo: WOW je ziet het al goed uw armen uw gezicht wow jij bent al dik. Thx ;)

2 maanden geleden

Zijn dit mensen met zelf ook een buikje? Want dan is een reactie makkelijk gegeven ("Ik heb tenminste een goed excuus" 😜) Maak je er vooral niet druk om, je lichaam doet wat t moet doen om jullie kindje te maken!

2 maanden geleden

Terug kaatsen: -He wat heb je een grote buik. Die buik van mij is niets bij die van jou. -Zitten er geen 2 in. Onze baby houd van comfort en neemt graag de ruimte. -ben benieuwd hoeveel je nog gaat groeien. Vraag toch ook niet aan jou hoe dik je nog gaat worden. Bij mij is het te verklaren in ieder geval. Zulke dingen werkt het beste vind ik zelf. Mensen zijn meteen beledigd voelen ze meteen hoe het voor jou voelt.

2 maanden geleden

Ik hoorde op dezelfde dag 'huh ben je al 20 weken, wat een bescheiden buikje nog!' En 'zooo, begint al flink te groeien zeg!'. Het is soms ook maar net hoe je staat en wat je aan hebt. Maar mensen zouden zich wel wat meer mogen beseffen dat je er geen controle over hebt en dat opmerkingen over je omvang niet echt welkom zijn.

2 maanden geleden

Ja dat kunnen mensen maar niet laten die opmerkingen, ofwel wow wat groot ofwel jeetje wat bescheiden. Herkenbaar

2 maanden geleden

Ik vond het zo schokkend hoe mensen op mijn buik reageren dat ik er iets van heb gezegd. Ik had dat echt niet verwacht want vanuit mijn oosterse omgeving krijg ik niet zulke opmerkingen. Juist heel positief, van je straalt of wauw je jurk staat zo mooi. Tot nu toe van elk ander persoon heb ik wel een geschokte gezicht gehad in combinatie met een beladen opmerking zoals WOW WAT BEN JIJ GEGROEID!!!!! ZO VEEL MEER DAN PERSOON X, wooooooow SOOOOO woooowww jouw buik!!!!! Of op 1 dag 7 keer van dezelfde persoon "je buik is wel echt heel groot geworden he??" Ben benieuwd hoe het nog door gaat groeien! Heel grappig maar mijn buik is kleiner dan al deze personen. Allemaal goed bedoeld maar echt niet ok. Dus wat doe ik: bij mijn oosterse omgeving trek ik jurken aan waar mijn zwangere buik benadrukt wordt, ik straal lekker. Met alle andere mensen standaard een zwarte legging en een blousje. Ben er echt klaar mee.

2 maanden geleden

Voor jullie beeldvorming, dit is mijn afgrijselijke buik. 😃😃😃

2 maanden geleden

Reactie op RunwayRapsody

Ik vond het zo schokkend hoe mensen op mijn buik reageren dat ik er iets va ...
Wat super zonde dat je stomme opmerkingen je ervan weerhouden om je baby met trots te dragen! Zwangerschap is zo’n bijzondere periode, straal zo hard dat niemand je kan raken 🌟