19 Reacties

10 dagen geleden

Als jullie het mooi vinden moeten jullie het zeker doen. Ik vind het een naam wat veel kans heeft op pestgedrag van andere kinderen in verband met rijmen. Daarnaast vind ik het een afkorting van Milou, aldus meisjesnaam.

10 dagen geleden

Reactie op hoiiiiiiiiii

Als jullie het mooi vinden moeten jullie het zeker doen. Ik vind het een na ...
Ja zelfde! Bij ons stond het hoog op mijn lijstje als meisjesnaam. Maar vond ook dat je er teveel van kunt maken. Als jongens naam vind ik het persoonlijk minder mooi

10 dagen geleden

Lou is een genderneutrale naam, dus het kan voor allebei. Meestal is het gewoon een afkorting voor Louis of Louise. En naar mijn mening beter bruikbaar in het buitenland dan in het boerse NL 🤷‍♀️ Als je er voor kiest zou ik persoonlijk wel eerder voor Lou gaan dan Loe (mooiere schrijfwijze) en rekening houden met alle potentiele namen die kinderen er op kunnen verzinnen. Koe, loeien, Loeloe, Loekie (de leeuw) Kleine kinderen zijn wat dat betreft verschrikkelijk 😅

10 dagen geleden

Lou us een genderneutrale naam, maar ik moet dan wel echt aan een meisje denken. Mede doordat Louise vaak afgekort wordt naar Lou.

10 dagen geleden

Kan zeker als jongens naam. Onze zoon heet Louèn (unisex) maar wordt vaak afgekort naar Lou💙

10 dagen geleden

Daarnaast denk ik dat je op elke naam wel iets kan verzinnen. Dus daar maak ik me niet zo druk om haha 🙃

10 dagen geleden

Ik verwacht dat het de afkorting zal worden van de naam voor ons zoontje straks. Wij kiezen voor een subtiele Chinese variant, Luan. Dus ik vind het uiteraard leuk, past bij een kind en ook bij een volwassene!

10 dagen geleden

Een veelvoorkomende naam in mijn omgeving! Ik ken hem vooral als jongensnaam maar weet ook een meisje met deze naam. Persoonlijk vind ik het voor een jongen leuker

10 dagen geleden

Louen, Louay vind ik meer voor een jongen

10 dagen geleden

Ik ken Lou alleen als jongensnaam. Afkorting van Louis.

10 dagen geleden

Reactie op Maissahb

Louen, Louay vind ik meer voor een jongen
Louay nog nooit gehoord 😁. Louen is een winkel in Rotterdam.

10 dagen geleden

Ik vind Lou heel leuk. 💙

9 dagen geleden

Ons zoontje heet louen, misschien nog een optie ? Ben er nog steeds heel blij mee !

9 dagen geleden

Wij gaan ons zoontje ook Lou noemen! Vinden dit echt een super leuke naam 💙

9 dagen geleden

Ik zou Louis leuker vinden, maar zolang jij en je partner de naam maar leuk vinden toch? 😁

9 dagen geleden

Ik hou van de naam!

9 dagen geleden

Ja leuk! Ik heb de variatie Loux ook gezien!

9 dagen geleden

Ik vind Lou meer een jongensnaam 😇 denk dan aan een afkorting van Louis ofzo

9 dagen geleden

We verwachten ook een zoontje. Wij twijfelden zelf ook heel hard tussen de naam Lou en de naam die we uiteindelijk gekozen hebben. Reden dat we van Lou zijn afgestapt: bij onze gynaecologe hangen heel wat geboortekaartjes uit met “Milou” , “Marie-Lou”, “Anna-Lou”, “Lou” op een roze kaartje, “Lilou”…. Ook een bevriend koppel (nog geen kinderen) hoort heel graag “Marie-Lou” voor een meisje Vandaar dat wij onze zoon toch maar geen Lou noemen 🙈 maar dit is echt puur gebaseerd op wat wij in onze omgeving horen, want Lou is volledig unisex en blijf ik ook heel mooi vinden voor een jongen 🥰