13 Reacties
2 dagen geleden
Ja hier hetzelfde. Vorig jaar meerdere keren bij de HA en de HAP gezeten met piepende ademhaling en intrekkingen enzo, maar ze doen helemaal niks want ze eet drink en lacht nog 🤷🏼♀️ zelf toen ze 40.5 graden koorts had en door haar beentjes heen zakte deden ze helemaal niks.
Zomer ging best oké, maar nu is het ook alweer 2 maanden lang kwakkelen.. we hebben het er maar mee te doen. Gelukkig blijft ze zelf wel altijd blij.
2 dagen geleden
Reactie op LevendigeHinde795582
Ja hier hetzelfde. Vorig jaar meerdere keren bij de HA en de HAP gezeten me ...
Als de saturatie echt te laag is bij intrekkingen doen ze echt wel wat hoor. Dan krijg je een opname met zuurstof ondersteuning. Voor de rest kunnen ze weinig doen dan uitzieken hé een virus moet zelf genezen, ze kunnen alleen ondersteunen.
2 dagen geleden
Reactie op Mopsje
Als de saturatie echt te laag is bij intrekkingen doen ze echt wel wat hoor ...
Ze hebben nooit de saturatie gemeten überhaupt. En ik verwijt ze niet dat ze niks deden hoor, maar het voelt zo stom als je daar weer zit en weer naar huis wordt gestuurd met we kunnen niks doen, gewoon uitzieken. En ze je wel op het hart blijven drukken dat je moet blijven bellen als ze het weer heeft. Maar ik hoop dan maar dat het over 3 jaar beter gaat 🤣
2 dagen geleden
Bij ons is dit ook. Een tijdje geleden hoesten ze echt voor uren (ook nog met braken) en ik dacht echt op een gegeven moment moet ze toch doodop zijn. Toen in weekend HAP gebeld en die gaven aan zolang niet benauwd of uitgedroogd is hoef niet te komen. Ik heb toen ook gevraagd of normaal was dat dit ze zo inderdaad om de week een virus te pakken heeft en ja dat is het dus blijkbaar. Vind het zelf behoorlijk intens en heb natuurlijk ook met haar te doen.
gisteren
Ze hebben nooit de saturatie gemeten überhaupt. En ik verwijt ze niet dat z ...
Ze kijken sws eerst naar symptomen. Kinderen waar de saturatie te laag is eten /drinken niet en zijn slaperig. Aan de hand van die symptomen word de saturatie gemeten. Zodra de situatie verslechterd willen ze dat je belt
gisteren
Ze hebben nooit de saturatie gemeten überhaupt. En ik verwijt ze niet dat z ...
Sws kunnen ze in het ziekenhuis ook niet meer dan het kind het comfortabel maken. Ze hebben niks tegen het versnellen van het herstel. Als ze de puf niet hebben en ze zijn te uitgeput om te drinken, word er een sonde aangebracht om ze niet nog meer uit te laten putten. Zolang ze dat zelf nog kunnen kan het ziekenhuis ook weinig. En extra zuurstof toedienen bij te lage saturatie. Meer kan het ziekenhuis ook niet. Er is heen medicijn tegen alleen paracetamol
gisteren
Mijn dochter gaat sinds 6 weken naar de opvang (1 dag in de week) en heeft 4 van de 6 keer wat meegenomen, waarbij wij het ook kregen. Echt dikke pret. 😵💫 Echt maar een kleine week gehad waarbij het hoesten opgehouden was, en dan begint het weer...
gisteren
Herkenbaar hoor! Hij krijgt (met liefde, denk ik 😇) alles van zijn schoolgaande broer. De ene verkoudheid is nog niet over, of de volgende is alweer in huis.
Vorige maand was hij benauwd, moest echt werken om adem te halen, maar hij is altijd vrolijk. Toch naar de HAP en daar hebben ze hem vernevelt. Daar werd het ademen snel beter door. Dus ze doen echt wel iets. Maar aan hoesten en snotteren is weinig te doen.
gisteren
Herkenbaar. Wij zijn al sinds september bezig. 6e ziekte, handvoetmond ziekte, tandjes, 2x een ooronsteking, waterpokken, hoesten, verkouden en ga zo maar door. Het gaat 1 weekje goed en dan begint het weer.
Nu komen er kiezen door.
Heb ook al een paar x bij de HA gezeten de afgelopen maanden. Meestal als ze 2 dagen koorts had achter elkaar zonder dat deze afzakte. Gelukkig doet onze HA niet moeilijk en laten ze ons meteen komen. Het wordt beter zeggen ze……