7 Reacties

6 maanden geleden

Check even welk vlees erin zit, als het bijvoorbeeld kip is, is het áltijd gaar gemaakt en dus mag het. Sowieso vermoed ik dat er niet zo snel rauw vlees in zo'n salade gaat ivm houdbaarheid. Dus denk dat het prima kan, maar ff etiketje checken :)

6 maanden geleden

Zou ook even checken of de mayonaise niet van rauw ei is gemaakt. Lijkt me bij voorverpakte salade niet, maar misschien van de slager oid wel.

6 maanden geleden

Reactie op juliasz

Zou ook even checken of de mayonaise niet van rauw ei is gemaakt. Lijkt me ...
Ik heb zoveel bang nu 🥲

6 maanden geleden

Bij twijfel, altijd navragen! Wel een algemene tip voor iedereen om jullie gerust te stellen: mijn partner is chef en wij hebben ook een vriend die in een traiteur van een warenhuis werkt. In grootkeukens wordt zo goed als altijd met gepasteuriseerd eigeel uit flessen gewerkt. De food waste die je zou bekomen als je in grootkeukens verse eieren zou gaan scheiden.... Ook qua houdbaarheid gaat het langer mee! We zijn gister op restaurant gegaan, mayo was overduidelijk vers bereid. Heb het nagevraagd en jawel, ook de chef in dat restaurant had de mayo van gepasteuriseerd eigeel gemaakt. Kortom - niet te snel panikeren, en bij twijfel navragen

6 maanden geleden

Reactie op EMBO

Bij twijfel, altijd navragen! Wel een algemene tip voor iedereen om julli ...
Dankje 🙏🏻🤍

6 maanden geleden

En even nog meer relativerend; als je er niet ziek van wordt (voedselvergiftiging .e.d.) wat vaak niet gebeurt. Is het niet erg als je perongeluk een keer een foutje maakt 🫶 Je wil het zoveel mogelijk mijden, maar incidenteel is de kans klein dat het echt schadelijk is.

6 maanden geleden

Ik heb op onze huwelijksreis per ongeluk stuk rauwe kaas gegeten… in Zwitserland is het enorm moeilijk om kaas van gepasteuriseerde melk te vinden blijkbaar 😅 een keertje kan echt geen kwaad! Net wat kimvheertum zegt ☺️