20 Reacties

2 maanden geleden

Je vraagt dus eigenlijk alleen om reacties ter bevestiging van je keuze haha. Niet lullig bedoeld, maar daar heb je geen zak aan denk ik. Als jij jouw keuze weloverwogen, geïnformeerd en in overleg met professionals hebt gemaakt, waarom dan nog bevestiging vragen van wildvreemden?

2 maanden geleden

Waarom niet? Ben benieuwd waarom mensen om je heen het een probleem vinden, er is wetenschappelijk gezien niets op tegen. Als alles goed gaat met jou en de baby kun je gewoon vliegen, denk wel aan een geldige, recente zwangerschapsverklaring en dan is alles geregeld! Verder zou assistentie mij wel fijn lijken, dat je met 32 weken in ieder geval niet lang in de rijen hoeft te staan.

2 maanden geleden

Reactie op jwlt93

Je vraagt dus eigenlijk alleen om reacties ter bevestiging van je keuze hah ...
Klopt! Ik heb tot nu toe wat twijfelachtige reacties gehad, dus ik zoek naar verhalen van mensen die dat óók hebben gedaan. Ondanks dat ik zelf de keuze maak, is bevestiging soms wel fijn (zeker met schommelende hormonen)

2 maanden geleden

Ik zou het ook gewoon doen! Als jij je daarvoor goed genoeg voelt, wat is er dan op tegen? Zorg wel dat je een verklaring hebt hoeveel weken je bent, anders kunnen ze je weigeren omdat ze je mogen weigeren als ze denken dat je al te ver bent ;)

2 maanden geleden

Gewoon doen als het voor jou goed voelt. Vorige zwangerschap ook gedaan en ook nu ga ik nog naar Ibiza met 33 weken. Niet teveel aantrekken van reacties van anderen, die vinden altijd wel iets :)

2 maanden geleden

Vliegen en op vakantie lijkt me geen probleem bij 32 weken. Persoonlijk zou ik wel nadenken over het land van bestemming. De gezondheidszorg in Marokko is erg anders geregeld. Mocht je toch plots bevallen zit je daar denk ik minder op je plek dan een europees land. Helaas in directe omgeving ervaring met verlies van een prematuur omdat in de uren na geboorte werd rondgereden in een ambulance langs de verschillende ziekenhuizen of er plek was. Hierdoor heeft het kind geen passende zorg gekregen, terwijl het in NL had gered. Sorry als dit niet de reactie is die je hoopte, maar zoals eerder gezegd je kunt niet alleen bekrachtiging van je keuze verwachten. Zeker als je zegt dat annuleren nog een optie is zou ik dit toch sterk in overweging nemen.

2 maanden geleden

Ik zou gewoon lekker doen als je je goed voelt. Ik vlieg zelf met 30w naar Marokko en kom met 32w terug. Alleen een zwangerschapsverklaring mee nemen en zorg dat je reisverzekering geregeld is. Als je echt voorbereid wilt zijn zou je kunnen kijken alvast waar je terecht kan daar als er wel wat is, Marrakech is goed ontwikkeld. Veel plezier!

2 maanden geleden

Ik vlieg ietsje eerder. Ik ga met 28+5 weken naar Spanje en vlieg terug met 29+5 weken. Ik heb over deze vliegreis geen moment getwijfeld. De meeste baby's blijven gewoon zitten tot het einde, ik ben dus ook niet bang om zo vroeg te bevallen.

2 maanden geleden

Hoi hoi, wij gaan ook met 31-32 weken een vliegreis maken van 1 uur 45. Het was dat of 13 uur in de auto dus de keuze was makkelijk gemaakt. Ik werk zelf (als ik niet zwanger ben) als stewardess en zie echt genoeg zwangere vrouwen aan boord komen. Zeker met zo’n korte vlucht zou ik mij geen zorgen maken! 😊

2 maanden geleden

Ik ben naar Marokko gevlogen toen ik iets van 1,5 maanden zwanger was. Had alleen op de terugrit een beetje last van misselijkheid etc. Denk wel dat als het een stuk korter vliegen is en je gewoon goed zit met je maag dat dit te doen moet zijn. Ik ga zelf ook nog in augustus op vakantie, wel een bus/boottocht maargoed 😂

2 maanden geleden

Reactie op Twinkle2020

Hoi hoi, wij gaan ook met 31-32 weken een vliegreis maken van 1 uur 45. Het ...
Ahhh kijk dit geeft me echt rust! Thanks :)

2 maanden geleden

Reactie op xpm

Vliegen en op vakantie lijkt me geen probleem bij 32 weken. Persoonlijk zou ...
Thanks! Ik sluit ook zeker niet m’n ogen voor eventuele risico’s en heb ook de ‘what if’s’ voor mezelf doorgenomen. Vond het alleen een lastige afweging omdat ik veel twijfels hoorde en van niemand hoorde; heb ik ook gedaan! Nu heb ik die wel en kan ik een eerlijke en goede afweging maken. Voor zolang het goed gaat, ik me goed voel en die verklaring krijg (al naar geïnformeerd) ga ik gewoon. Thanks allemaal!

2 maanden geleden

Als ik 31-33 weken ben staat een vakantie naar zakynthos geboekt. (Al geboekt voordat ik wist dat ik zwanger was..) Ruim 3 uur vliegen, maar heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen. 🤗

2 maanden geleden

Laat je niet gek maken, al dat geneuzel hier. Als je je goed voelt en je hebt er zin in staat niets je in de weg. Voel je je niet goed of voel je je er niet goed bij dan lekker niet gaan. Geniet en leef niet in angst!

2 maanden geleden

Reactie op Xx2021

Als ik 31-33 weken ben staat een vakantie naar zakynthos geboekt. (Al geboe ...
Wij gaan ook naar griekseiland, corfu. Dan ben ik 30-31 weken. Dit is mijn eerste zwangerschap, dus weet niet hoe het is. Maar voel me er nog goed bij. Krijg wel een hoop reacties om me heen om het te annuleren, vanwege vliegen, de warmte, de dikke buik etc. Maar we gaan toch, en lekker zelf ervaren 😁🍀

2 maanden geleden

Reactie op Moekje2be

Wij gaan ook naar griekseiland, corfu. Dan ben ik 30-31 weken. Dit is mijn ...
Wat fijn! Idd dat heb ik dus ook. En ook eerste zwangerschap dus je weet niet echt wat je kunt verwachten. Ik ga ook nog met 26/27 weken naar Ibiza (dat is maar 3 kwartier vliegen) maar daar maak ik me dan helemaal niet druk om, ook omdat t binnen Spanje is. Komt vast goed! 😃

2 maanden geleden

Als je je dan nog steeds goed genoeg voelt, gewoon doen! Houd er wel rekening mee dat ze in elk land hun eigen regels hebben met welke termijn je nog mag vliegen. Voordat ze je in Marokko niet meer terug willen laten vliegen!🙏

2 maanden geleden

Ik ga met 32 weken ook naar Spanje op vakantie. Zin in ( lekker de hele dag dobberen in een zwembad) Lekker genieten! Het enige wat ik wel doe is even checken waar de dichtstbijzijnde Nederlandse/ Engelse arts/ verloskundige zit maar dat komt omdat ik naar een niet toeristisch gebied ga ( geen grote stad)

2 maanden geleden

Reactie op Moekje2be

Wij gaan ook naar griekseiland, corfu. Dan ben ik 30-31 weken. Dit is mijn ...
Hier m’n tweede zwangerschap, maar bij m’n eerste zwangerschap had ik makkelijk met 38 weken nog kunnen vliegen bij wijze van spreken. En iedere zwangerschap is anders, dus geen graadmeter maar ga maar van het positieve uit. Ik zie mezelf al heeeeerlijk liggen op een bedje met m’n buikie. 😎