36 Reacties

één maand geleden

Volg. Ik vroeg mij vandaag echt hetzelfde af 🙈

één maand geleden

Het verschilt per persoon. Maar je hebt het echt wel door. Het is water wat je verliest zonder dat je moet plassen. Je hebt er dus geen plasdrang van. Het loopt gewoon uit je Maar het kan in 1 x veel zijn of langzaam. Op je handblazen is een trucje om te kijken if er water uit je loopt. Of hoesten. Plas houdt je nog wel op maar vruchtwater niet met dit trucje. Achteraf zal je denken ooohjaa dit is het vruchtwater maar het blijft spannend natuurlijk

één maand geleden

Bij de eerste had ik eerst ongeveer 2 dagen voor de bevalling druppels vruchtwater verloren maar helaas dat ben ik pas achteraf achtergekomen. Ik dacht eigenlijk afscheiding. Op de dag van de bevalling om 24:00 uur in de nacht moest ik naar de wc om te plassen en toen merkte ik dag het niet stop dus een maandverband in gedaan en het werd groen dus gelijk verloskunde gebeld en naar ziekenhuis. Bij tweede heeft de verloskunde zelf de vliezen gebroken bij 4 cm ontsluiting in het ziekenhuis. Nu derde nog afwachten.

één maand geleden

Bij mij was het zo dat ik 's ochtends op stond en wat vocht verloor, op de wc op m'n hand geblazen en er liep meer uit. Een half uur later, knapte het en kwam er een vloedgolf uit😅 Kan mij wel voorstellen dat je het kan missen, bij kleine beetjes en je al last hebt van afscheiding oid. Maar als je twijfelt, op je hand blazen als je op de wc zit, als het dan vruchtwater is, loopt er meer uit.

één maand geleden

Hoihoi, ik ben nu zwanger van mijn 2e kindje. En mijn eerste bevalling is begonnen met het breken van mijn vliezen. Het voelde net alsof ik in mn broek plaste eerlijk gezegd. (Daar twijfel je dan dus ook over) Alleen daarna blijft het lopen dus het stopt niet meer, wel met kleine beetjes. Dus aan de hand daarvan de verloskundige gebeld en die bevestigde toen dat het inderdaad mn vliezen gebroken waren.

één maand geleden

Mag ik vragen hoe je erachter bent gekomen dat je GBS hebt?

één maand geleden

Je kunt het ook ruiken. Het ruikt zoeter dan urine

één maand geleden

Bij mij was het niet te missen. Werd snachts wakker van een tsunami tussen mn benen, alles was nat. Toen ik uit bed stapte stroomde er continue vocht langs mn benen, de hele boven verdieping was nat alsof ik zo uit de douche was gestapt zonder af te drogen

één maand geleden

Reactie op hoiiiiiiiiii

Mag ik vragen hoe je erachter bent gekomen dat je GBS hebt?
Door een blaasontsteking op 16 weken veroorzaakt door de GBS bacterie…

één maand geleden

Bij mij was het maandag ineens een zwembad tussen m’n benen😅 het is een beetje zoete weeïge geur en echt als water dus niet zoals afscheiding wat nog een beetje plakkerig is. Ik verlies zelf al 5 dagen golven vruchtwater waarbij ik echt een kraamverband nodig heb want het dikste maandverband lek ik dan meteen doorheen. Je kan ook knielen en op je hand blazen dan komt het vaak ook als je vliezen gebroken zijn. Er wordt btw continu nieuw vruchtwater aangemaakt dus het is niet zo dat het een plons maar is😅

één maand geleden

Dat kan je niet missen. Mijn eerste was bij 36 weken. Smorgens wat druppels dus opgevangen en naar het ziekenhuis. Getest geen vruchtwater. Gekeken met een eendenbek en op de hand blazen. Niets aan het handje. Conclusie afscheiding. Nog een ecg en een check. Alles was oke dus naar huis om 10.30. Ik zat op de bank rond 14.00 en zei tegen mijn partner ik voel een druk ineens ik moet echt nu plassen help me overeind. Op het moment dat ik sta en 2 stappen zet zeg o nee ik plas in mijn broek en begin te huilen omdat ik in mijn broek plaste. Mijn partner kijkt en die raakt in paniek. Die schreeuwt bel het ziekenhuis er ligt een heel zwembad onder je en het loopt nog steeds langs je been heen. Dus die is doeken gaan halen. Een puppy training matje voor op de auto stoel. Tassen en spul in de auto gesmeten en naar het ziekenhuis. Elke keer dat ik opstond of ging zitten liep er wel weer wat uit. Ik heb uiteindelijk alleen een paar naweeën gehad bij de borstvoeding maar verder helemaal niets.

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Dat kan je niet missen. Mijn eerste was bij 36 weken. Smorgens wat drup ...
In het ziekenhuis werd het een spoedkeizersnede omdat ik medisch was. Deze is om 16.45 begonnen.

één maand geleden

Bij de eerste had ik druppelsgewijs, ondanks dat ik enorm veel vruchtwater had en toen zo een zwembad had verwacht 😅 Maar je voelt echt dat het anders is dan afscheiding of urine. Moeilijk te beschrijven. Urine heb je nog wat controle over, dit kun je echt niet ‘ophouden’ blijft druppelen. Afscheiding is troebeler. Ik heb toen een laagje opgevangen in een glaasje, dan ruik je ook snel genoeg of het urine is of vruchtwater.

één maand geleden

Ik was net naar de wc geweest en ging weer op bed liggen. Toen hoorde/voelde ik een soort knak daar beneden en toen ik opstond kwam er een waterval uit 😅 was dus niet te missen bij mij

één maand geleden

Bij mij braken de vliezen pas bij 7 cm ontsluiting on het ziekenhuis toen ik al weeën had. Ik voelde een “knak” en toen voelde ik een warme smurrie langs mijn benen lopen. Het voelde bij mij aan als smurrie omdat ik heel donkerbruin maconium houdend vruchtwater had. Het was daardoor iets minder waterig.

één maand geleden

Voel je wel idd, ik voelde een plofje Bij de eerste was alleen de bovenste vlies spontaan gebroken, maar ook pas bij ruim 7 cm. Daarna hebben ze hem nog doorgeprikt en kwam de rest Bij de 2de hebben ze hem zelf doorgeprikt. Dus eigelijks nog nooit spontaan gebroken.

één maand geleden

Ik had het niet door hoor! Mijn vliezen waren aan de bovenkant gebroken, dus het stroomde er niet uit. Als ik nieste of opstond verloor ik soms wat maar ik dacht destijds dat het urine was. Doordat ik de dag erna toevallig een controle had in het zh hadden ze het getest en bleek het vruchtwater te zijn.

één maand geleden

Bij ons eerste kindje braken mijn vliezen toen ik me ‘s ochtends wilde aankleden. Ik deed mijn been omhoog en voelde toen dat er iets knapte. Het bleef maar stromen, dus het was ook niet te missen bij mij 😉

één maand geleden

Bij m’n eerste had ik net lekker in bad gezeten, stapte het bad uit en toen dacht ik dat ik een beetje plaste zonder het te hebben voelen aankomen, vond het een beetje gek maar ach.. 😂 toen gedoucht, afgedroogd en vervolgens gebeurde het nog een keer en begon er een belletje te rinkelen 😉

één maand geleden

Volgens mij zijn mijn vliezen zojuist gebroken. 😂 ik liep in de badkamer, voelde een druk en het liep langs mijn benen naar beneden. De vk is onderweg, want mn kindje is niet ingedaald.