11 Reacties
10 dagen geleden
Zo is mijn bevalling vorige week ook gegaan. Zondag op maandag vliezen gebroken en weeën die na een paar uur stopten. Woensdagochtend opgenomen om te starten met weeënopwekkers alleen was m'n baarmoedermond nog niet gunstig dus eerst tabletten. M'n weeën kwamen daarna alsnog zelf op gang en einde van de middag een baby in m'n armen 😊
9 dagen geleden
Bij mij gebeurde dit ook. Ik heb begrepen dat op veel plekken het protocol is om bij 24 uur gebroken vliezen te gaan inleiden/doorleiden. Er zijn echter ook steeds meer plekken waar ze hier toch meer tijd voor nemen omdat de bevalling bij 90% van de mensen gewoon binnen 72 uur begint. De kans dat het na 72 uur spontaan op gang komt zou nihil zijn.
Weet dat je op de plekken waar ze het protocol van 24 uur hanteren, je eventueel kan vragen om tot 72 uur te wachten met het geven van weeopwekkers. Mijn zorgverlener stond hier in ieder geval voor open.
Ik ben uiteindelijk hierdoor toch zonder inleiden bevallen van onze dochter.
7 dagen geleden
Reactie op CIS4
Hoe gaat het nu met jou? Ik heb nu iets vergelijkbaars namelijk.
Het is was een pittige bevalling. Het begon dinsdagavond en uiteindelijk is hij donderdag avond 21:40 na iets meer dan 48 uur geboren. Mijn vliezen waren gebroken alleen weeën zetten maar niet door. Donderdag werd ik opgenomen om weeën opwekkers te krijgen, alleen kwamen wij achter dat er geen ontsluiting was. Hierdoor werd er een ballonnetje geplaatst zodat ik een ontsluiting zou krijgen van minimaal 2 cm zodat er infuus geplaatst zou worden om weeën op te wekken. Alleen bleef het bij krampen en bleef de ballon tot 18:00 zitten. Rond 17:00 kreeg ik ineens weeën kort achter elkaar en zat de ballon er nog steeds in. De verpleegkundige ging de verloskundige er bij halen om te vragen of ze de ballon kon verwijderen om te kijken of er sprake was van een ontsluiting en wat blijkt? dat al ik ruim 4 cm ontsluiting had en daarna ging het best heel snel.. het pijn van de weeën waren echt heel heftig waardoor ik rond 19:30 een ruggenprik kreeg. Als dit niet was gelukt zou ik vrijdag een spoed keizersnede krijgen en dit wilde ik het liefst niet.. Door dat mijn vliezen eerder waren gebroken had de kleine man gevaar voor infectie en moesten wij ter observatie 12 uurtjes langer blijven dan normaal. Inmiddels gaat alles goed en zijn wij sinds vrijdag ochtend thuis.