14 Reacties

14 dagen geleden

Ik zou je temperatuur elke 4 uur meten. Het grootste risico van langdurig gebroken vliezen is infectie gevaar. Er zijn ook vrouwen die pas na 72u weeën krijgen. Maar je moet wel goed monitoren dat je geen infectie krijgt. Verder kun je er niet zoveel aan doen vrees ik..

14 dagen geleden

Ik lig momenteel in het ziekenhuis vanwege gebroken vliezen op 36+4. Hierbij gaven ze aan dat hygiëne en temperaturen nu het belangrijkste zijn ivm infectie gevaar. Na het toilet moet ik spoelen met water (via een flesje) of douchen en elke 4u temperatuur meten. Eerste 24u vooral rusten en in bed. Omdat er geen weeën zijn gekomen misschien straks wat meer bewegen. Daarnaast is het belangrijk dat ik de baby blijf voelen als kan dit wat verminderd zijn omdat hij minder ruimte heeft nu. Ze gaan nog niks doen tot ik op 37 weken zit en dan gaan ze kijken of we langer wachten of weeën worden opgewekt als deze niet spontaan komen. Hopelijk kun je hier wat handvatten uit halen dat je gerust kan stellen. Succes!

14 dagen geleden

Aan de hand van een verhaal mogen ze nooit concluderen dat het dan vruchtwater is geweest. Ik heb met mijn tweede een vliessscheur gehad, sijpelde eruit met vlagen ook niet continu en totaal niet als bij de eerste een hele vloedgolf. Zou dan met zon test vaginaal echt duidelijk uit moeten slaan ... ik kreeg helaas geen weeen zelf die goed doorzette dus erop gestaan dat ik na 48u ingeleid werd( uiteindelijk na volledige vliezen breken in ziekenhuos was de hele inleiding niet meer nodig).de test sloeg dus wel duidelijk uit als vruchtwater. Zou echt even een plastic zakje in je onderbroek doen om het op te vangen!

14 dagen geleden

Hi, ik heb dit bij mijn eerste gehad. Ik verloor toen 1-10 ook vruchtwater en er gebeurde toen ook niks. 2-10 moest ik toen naar het ziekenhuis aan de CTG, hadden ze alvast een infectie test afgenomen en konden ze ook geen vruchtwater vinden. 3-10 moest ik nog een keer naar het ziekenhuis en toen hebben ze met een eendenbek onderzoek gedaan naar vruchtwater en toch intern gevonden. Ik zou die dag er na worden ingeleid, maar ze kwam die nacht toen zelf. Dus hier bijna 72u met gebroken vliezen. Achteraf had m’n dochter met haar hoofd op het gat gelegen dus die had een beetje een punthoofdje. Ik zou zelf vragen of ze misschien ook die interne check kunnen doen in het ziekenhuis. Ik vond het niet pijnlijk. En even contact opnemen met je verloskundige hoe het ziekenhuis het ziet zodat je met hen kan overleggen.

14 dagen geleden

Reactie op rb25

Hi, ik heb dit bij mijn eerste gehad. Ik verloor toen 1-10 ook vruchtwater ...
Oh en nog een toevoeging. Ze nemen dan een soort sample af en leggen dat onder een microscoop om te kijken of het “varens” (dus vruchtwater is) dat hadden ze ook laten zien en ziet er ook wel echt bijzonder uit.

14 dagen geleden

Reactie op rb25

Hi, ik heb dit bij mijn eerste gehad. Ik verloor toen 1-10 ook vruchtwater ...
Nadat je vliezen gebroken waren verloor je nog wel vruchtwater of juist niet omdat ze met haar hoofdje op het gat lag? Want ik voel haar wel echt helemaal ingedaald en dat het ook enorm drukt beneden. Heb zelfs dat als ik die druk enorm voel beneden dat ik niet kan zitten en het kan ook wel wat pijnlijk aanvoelen.

14 dagen geleden

Reactie op chaymx

Nadat je vliezen gebroken waren verloor je nog wel vruchtwater of juist nie ...
Nee ik verloor ook helemaal niks meer… En ik herken dat drukkende gevoel ook erg. Er gebeurde qua weeen alleen helemaal niks bij mij. Waardoor ik daarna begon te twijfelen of het geen urine was. Ik zou echt vragen of ze inwendig willen kijken voor je eigen gemoedsrust. Sterkte 🫶🏻

14 dagen geleden

Hey, het ook infectie risico wordt niet veel groter na 24uur, er is onderzoek dat tot 72uur het ook ok is, en veel ziekenhuizen houden deze norm aan. Infectie risico's zijn ergens (zo uit mijn hoofd tussen 0.5-2%). Langer dan 72uur is geen onderzoek gedaan dus dat weten niemand hoe dat ermee zit. Wel bij mensen met langdurige gebroken vliezen die nog niet op termijn zitten kunnen de vliezen wel wekenlang gebroken zijn en komt dat meestal prima goed. Ik zou je temp in de gaten houden en verder thuis cocoonen in je bubble. Evt iets doen om je over het randje te helpen de bevalling te starten (kolven, satisfyer, sex, voetreflexmassage, frambozenbladthee oid). Het kan ook goed zijn dat niet al het vruchtwater weg is, je maakt in principe ook wel weer aan of de baby zit voor de uitgang en kan het er niet goed langs.

14 dagen geleden

Reactie op Aaker52

Hey, het ook infectie risico wordt niet veel groter na 24uur, er is onderzo ...
Seks en satisfyer mag niet bij gebroken vliezen!

14 dagen geleden

Reactie op kristab88

Seks en satisfyer mag niet bij gebroken vliezen!
Ow ja sex natuurlijk niet. Dom 🙈 Waarom mag een satisfyer niet?

14 dagen geleden

Reactie op Aaker52

Ow ja sex natuurlijk niet. Dom 🙈 Waarom mag een satisfyer niet?
Alles kan een infectie meebrengen. Volgens protocol willen ze eigenlijk zelfs liever niet ontsluiting meten als de kans is dat de baby niet snel de 24 uur grens geboren gaat worden, en dat is zelfs met steriele handschoenen.

14 dagen geleden

Reactie op kristab88

Alles kan een infectie meebrengen. Volgens protocol willen ze eigenlijk zel ...
Hmmm interessant, ik ga eens zoeken. Klinkt met satisfyer oid niet logisch, maar misschien is dat het wel.

14 dagen geleden

Reactie op Aaker52

Hmmm interessant, ik ga eens zoeken. Klinkt met satisfyer oid niet logisch, ...
*niet logisch dat het niet mag

14 dagen geleden

Reactie op kristab88

Alles kan een infectie meebrengen. Volgens protocol willen ze eigenlijk zel ...
Satisfyer zou natuurlijk gewoon wel mogen, dit is namelijk enkel uitwendige stimulatie. Het is alleen niet de bedoeling dat je andere dingen inwendig gebruikt zoals bij seks maar in principe kan het stimuleren van de clitoris enkel aan de buitenkant dus geen kwaad :) Een orgasme die hierdoor ontstaat geeft kleine beetjes oxytoxine vrij maar dit hormoon komt ook vrij bij zoenen, knuffelen ect. Dus in een ontspannen, vertrouwde setting. Je zou het dus ook eventueel kunnen combineren als dit prettig voelt.