Lieve mama’s,
Ik heb jullie advies nodig!
Afgelopen vrijdag om 09:00 u zijn mijn vliezen gebroken en heb veel vruchtwater verloren. Ik heb contact gehad met mijn verloskundige en die kwam langs. Ik moest mijn onderbroek bewaren zodat ze konden kijken of het echt vruchtwater was. Nadat ze kwamen en het gecheckt hadden, hebben ze aan mij bevestigd dat het inderdaad mijn vliezen zijn ook door mijn verhaal hoe ik het ervaarde. Het was alsof er een ballonnetje in mij knapte en er water uitstroomde en toen ik uit bed stapte om snel naar de wc de te gaan bleef het door stromen.
Ik moest van mijn verloskundige afwachten tot 24 u om te kijken of ik weeën zou krijgen en anders moest ik naar het ziekenhuis voor een controle. Gister nadat mijn vliezen ongeveer 28 u gebroken waren en nog steeds geen weeen gehad te hebben ben ik naar het ziekenhuis gegaan, ze hebben naar het hartje geluisterd, bloeddruk opgemeten en een echo gedaan en alles bleek goed. ze zag via de echo dat er wel nog vruchtwater is. Ze probeer wat vruchtwater op te vangen maar dat was niet genoeg waardoor ze ik het ziekenhuis niet konden bevestigen of het nou urine of vruchtwater was, dus ze zeggen nu dat het waarschijnlijk toch urine is. Maar hoe ik het ervaarde was het geen urine, en mijn ondergoed rook ook zoetig Ipv naar urine dat bevestigde de verloskundige ook. Nou maak ik mij op dit moment erg zorgen want ik denk dat het wel mijn vliezen zijn en ben inmiddels al 48 u verder, geen weeen gehad en bang voor een infectie.
Wat kan ik het beste doen want ik vertrouw het niet helemaal en er wordt gezegd dat ik niks hoef te doen dan afwachten. Stel dat het wel gewoon mijn vliezen zijn? Ik verlies op dit moment niet echt vruchtwater wel voel ik af en toe wat druppels maar daar hadden de ziekenhuis niet echt veel aan om te bevestigen of het vruchtwater of urine is.
Wat moet ik doen ik maak mij zorgen, heeft iemand dit toevallig ook eerder ervaren moet ik mij zorgen maken of moet ik het voor nu gewoon loslaten? Ik ben op dit moment 38+6.