12 Reacties
2 maanden geleden
Een beetje afhankelijk van waar ze naar toe gaat denk ik. Grootouders hebben vaak meer spulletjes dan vrienden of de buurvrouw 🤷♀️
Maar een standaard rugzakje met luiers, doekjes, een pyjama, 2 tot 3 sets kleertjes en tasje met toilet artikelen lijkt me toch wel het minimale.
Een favo knuffel of speeltje wellicht.
Ik zou gewoon even kijken wat diegene waar je haar naar toe brengt allemaal in huis heeft en wat ze niet hebben zelf aanvullen 👍
2 maanden geleden
Wij maken geen "vlucht koffer" voor onze twee kinderen, zij gaan naar hele goede vrienden die bij ons om de hoek wonen en kinderen in dezelfde leeftijd hebben.
De kinderen kunnen daar lekker spelen, eten en mocht het nodig zijn slapen. Misschien wel makkelijk omdat ik een geplande keizersnede krijg en dus weet dat de baby overdag geboren gaat worden.
Mijn ervaring met de geboorte van onze tweede is dat mijn man na de bevalling vrij snel naar onze zoon is gegaan (hij zat ook in spanning) samen bloemen voor mij kopen en nog snel een cadeautje voor de baby.. hij werd echt grote broer en mij man is vooral met hem bezig geweest de eerste twee weken en gaf mij de rust met de baby.
Mijn advies is om vooral de spanning niet te hoog te maken voor je dochter, een vlucht koffertje is prima maar ik zou dus niet haar favoriete kleding/speelgoed gaan inpakken.
2 maanden geleden
Tas met luiers, doekjes en eventueel vit D, tandenborstel, tandpasta en een nachtluier.
Wellicht ook douche-/badspullen zoals shampoo (in het geval dat de vaste wasdag dan net valt op de dag van de bevalling).
Knuffeltje voor het slapen
Kleding 2-3 setjes
Eventueel een cadeautje voor haar broertje/zusje
Buggy? Autostoel voor op bezoek in het zkh als opa&oma haar moeten langsbrengen?
Wij weten ook al de datum ivm de geplande keizersnede. En onze dochter zal dan 2 nachtjes uit logeren gaan. Aan speelgoed geen gebrek daar maar uit je vraag kan ik niet opmaken waar je dochter dan heen gaat of speelgoed wel nodig is 🙈.
2 maanden geleden
Wat een handig topic! Ik had hier serieuze nog niet over na gedacht🙈🙈
2 maanden geleden
Ze gaat naar mijn zwager en schoonzus, die wonen hier 4 min vandaan en hebben zelf een dochter in dezelfde leeftijd. Dus ook aan speelgoed etc geen gebrek. Het was meer dat ik inderdaad ook dacht aan eventueel een klein cadeautje. Of iets anders waar ik niet bij nagedacht had🙈
2 maanden geleden
Eventueel kan je voor haar ipv een geboortepakje, een grote zus-pakje er in doen. Als je het leuk vindt dat ze qua kleding past bij de nieuwe spruit of juist met leuke tekst er op.
misschien dan voor haar en het meisje van het oppas gezin iets nieuws van speelgoed wat de spanning kan afleiden. Maar dat ligt er aan of de dames dat nodig hebben/kunnen gebruiken. Je wil het de oppas ook niet moeilijker maken.
En misschien een klein bedankje (doosje bonbons oid) voor de oppassers zelf. Ik denk dat de kans groot is dat je dat achteraf vergeet in je kraamweek en dan heb je het al geregeld ;)
2 maanden geleden
Ik maak geen vluchttas voor mijn dochter van 8. Opa past hier bij ons thuis op tijdens de bevalling en oma is erbij.
Mocht ik moeten blijven, waardoor dochter toch bij hun gaat logeren, is haar kleding ook zo gepakt.
2 maanden geleden
Wij hebben een tasje met 1 pyjama. 2 setjes kleding. Zijn reserve knuffels (die zijn dubbel). Speen. Doekjes en luiers. Verzorgingspul. Alleen zijn nachtlamp moet erbij in als we gaan.
In principe hebben we oppas aan huis maar mocht er voor de keizersnede datum wat gebeuren grijpen we deze tas en gaat hij naar mijn opa en oma. Waar hij later opgehaald kan worden door ons of de oppas.
2 maanden geleden
Wat een goed idee, nooit bij stilgestaan. Mijn ouders zijn hier in huis bekend dus zullen haar spulletjes pakken die ze zelf thuis niet hebben.
Een grote zus trui in de maat die ze nu draagt vind ik wel leuk! Die van de aankondiging is inmiddels te klein. Top idee. En een klein cadeautje ♡
2 maanden geleden
Wij hebben het gelukkig niet nodig. Mijn schoonouders komen of hierheen als ze slaapt of ze gaat daarheen. Maar dat is letterlijk de straat oversteken😅 ze weten hier alles te vinden maar hebben zelf ook eigenlijk alles🥳